• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • grind
    Anonym (strut) skrev 2015-11-26 23:46:48 följande:

Många tjejer tycker att hela miljön på diverse sexklubbar är jävligt sunkig. Vi vill inte se snuskiga gubbar med hängiga pungar. Vi vill ha heta killar och de håller sällan på med sådant. Hur vet jag det? Det gör jag inte, men det är så jag föreställer mig det hela och det har jag antagligen gemensamt med många andra kvinnor. 

Om det hade funnits efterfrågan på "heta killar" för sex så hade det funnits i mängder; porrklubbar för kvinnor, bordeller för kvinnor, porrindustri för kvinnor, Massageinstitut för kvar osv osv. Fast det gör det inte av den enkla anledningen att kvinnor vill ha känslor inblandade i sex och dessutom inte tänder lika lätt som män. Nu finns det faktiskt mängder av heta killar som ägnar sig åt prostitution och dylikt men deras kunder är komiskt nog inte kvinnor, utan homosexuella män.

Pratet om att kvinnor är så sjuuukt intresserade av sex har naturligtvis ingenting med sanning att göra utan är en konstruktion av politiskt korrekta för att göra sitt för att försöka blunda för det uppenbara; att kvinnor är mindre sexintresserade än män.
  • Anonym (strut)
    grind skrev 2016-01-02 09:20:55 följande:
    Om det hade funnits efterfrågan på "heta killar" för sex så hade det funnits i mängder; porrklubbar för kvinnor, bordeller för kvinnor, porrindustri för kvinnor, Massageinstitut för kvar osv osv. Fast det gör det inte av den enkla anledningen att kvinnor vill ha känslor inblandade i sex och dessutom inte tänder lika lätt som män. Nu finns det faktiskt mängder av heta killar som ägnar sig åt prostitution och dylikt men deras kunder är komiskt nog inte kvinnor, utan homosexuella män.

Pratet om att kvinnor är så sjuuukt intresserade av sex har naturligtvis ingenting med sanning att göra utan är en konstruktion av politiskt korrekta för att göra sitt för att försöka blunda för det uppenbara; att kvinnor är mindre sexintresserade än män.
    Eller så beror det på att kvinnor inte har fostrats till att se män som produkter som man köper bara för att man är sugen. Att tända på heta män innebär nämligen inte att man nödvändigtvis vill hyra en för en natt. Bara för att män och kvinnors sexualitet på flera punkter tar sig olika uttryck så betyder det inte att kvinnor inte gillar sex, vilket är vad TS påstår. 

Jag och mina kompisar diskuterade sexualitet och vad man tänder på på nyårsafton och konstaterade att en ganska stor generell skillnad mellan killarna i gänget och tjejerna är att vi tjejer har ett större behov av en "bakgrundshistoria" när vi onanerar, alltså att vi är något mindre visuella av oss och behöver något mer, medan killarna berättade att de ofta onanerat till stillbilder. Men bakgrundshistorierna vi vågade dela med oss av var inte direkt romantiska, utan det var dom/sub-situationer, förnedringssex m.m. Kan du förklara varför en tjej onanerar till en sådan tanke om det vi egentligen tänder på är romantik?

Det finns också en ganska viktig aspekt att tänka på: Tjejer har traditionellt fått lära sig att det är "fult" att vara sexuella varelser. Vi blir kallade horor och slampor om vi ligger runt, t.ex., medan killar får high-fives av polarna när de gör samma sak. Sådant påverkar, och det finns många tjejer som inte utforskat sin sexualitet på samma sätt som killar av just den anledningen. Men det är ju bara att kolla på hur industrin för sexleksaker exploderat på sistone - uppenbarligen är tjejer kåta och uppenbarligen har det blivit mer och mer accepterat för tjejer att göra något med den kåtheten ju mer jämställda vi blivit.

Det är extremt trångsynt att konstatera att tjejer inte lever ut sin sexualitet på samma sätt som killar (på bordeller etc) och därifrån dra slutsatsen att vi inte gillar sex. 
  • Har gjort det
    grind skrev 2016-01-02 09:20:55 följande:

Det finns efterfrågan på heta killar. I massor. Problemet är fortfarande, fastän det har blivit bättre, att vara kåt och gilla sex är tabubelagt för många kvinnor och män. Många kvinnor riskerar fortfarande att bli kallade för horor, slynor osv och i värsta fall bli våldtagna eller misshandlade om dom lever ut sin sexualitet. Det är fullständigt självklart och uppenbart att kvinnor under sådana omständigheter håller på sig och inte är lika utåtriktade med sin sexualitet som män. Dessutom är situationen för kvinnor mycket, mycket värre i andra länder.

Det är problemet och verkligheten och inte nåt svammel om att kvinnor skulle vara mindre sexintresserade än män. Det är du som blundar för det uppenbara.
  • grind
    Har gjort det skrev 2016-01-02 10:09:55 följande:

Det finns efterfrågan på heta killar. I massor. Problemet är fortfarande, fastän det har blivit bättre, att vara kåt och gilla sex är tabubelagt för många kvinnor och män. Många kvinnor riskerar fortfarande att bli kallade för horor, slynor osv och i värsta fall bli våldtagna eller misshandlade om dom lever ut sin sexualitet. Det är fullständigt självklart och uppenbart att kvinnor under sådana omständigheter håller på sig och inte är lika utåtriktade med sin sexualitet som män. Dessutom är situationen för kvinnor mycket, mycket värre i andra länder.

Det är problemet och verkligheten och inte nåt svammel om att kvinnor skulle vara mindre sexintresserade än män. Det är du som blundar för det uppenbara.

Så fakta är svammel men dina känsloframkallade åsikter om att kvinnor egentligen vill ha en gigantisk sexindustri för kvinnor skulle vara av substans.

Ha ha, ja den var bra. Du kan tro att det beror på det ena eller det andra men kvinnor är bevisligen mindre sexintresserade än män.
  • Har gjort det
    grind skrev 2016-01-02 10:24:16 följande:
    Så fakta är svammel men dina känsloframkallade åsikter om att kvinnor egentligen vill ha en gigantisk sexindustri för kvinnor skulle vara av substans.

Ha ha, ja den var bra. Du kan tro att det beror på det ena eller det andra men kvinnor är bevisligen mindre sexintresserade än män.
    Så du tycker att ett enormt tryck på hur man ska vara och inte vara är helt oväsentlig? Värderingar som kraftigt missgynnar kvinnor kan man bara bortse ifrån?

Är det känsloframkallade åsikter? Lessen, men du verkar inte leva i verkligheten....
  • S c h n a

Bara för att kvinnor i större utsträckning vill ha känslor inblandade innebär inte det att det inte är sex. För givetvis är det en man som ska definiera både vad som är känslor och vad som är sex. Alla andra ska ju bara pressa in sig i den gjutformen såklart.

• Har gjort det
    S c h n a skrev 2016-01-02 10:45:08 följande:

Bara för att kvinnor i större utsträckning vill ha känslor inblandade innebär inte det att det inte är sex. För givetvis är det en man som ska definiera både vad som är känslor och vad som är sex. Alla andra ska ju bara pressa in sig i den gjutformen såklart.

Jepp så ere. alla är såklart exakt likadana och den som avviker är konstig.... :)

• grind
    Har gjort det skrev 2016-01-02 10:36:48 följande:

Så du tycker att ett enormt tryck på hur man ska vara och inte vara är helt oväsentlig? Värderingar som kraftigt missgynnar kvinnor kan man bara bortse ifrån?

.

Jag sa inte att det är oväsentligt men det förändrar inte det faktum att kvinnor är mindre sexintresserade än män.

Vilka värderingar är det du avser?
  • Har gjort det
    grind skrev 2016-01-02 11:23:43 följande:
    Jag sa inte att det är oväsentligt men det förändrar inte det faktum att kvinnor är mindre sexintresserade än män.

Vilka värderingar är det du avser?
    Det har jag sagt flera gånger men okej jag tar det igen: kvinnor som gillar sex på samma sätt som män (vilket jag övertygad om att alla kvinnor gör) blir betraktade som horor, slynor osv. Kvinnor som går med en snubbe hem från krogen riskerar en icke försumbar risk att råka ut för en dåre. Osv osv

Jag känner tex en kvinna, vi kan kalla henne Åsa, som gillar sex på samma som män gör, dvs hon knullar mycket med olika män och är öppen med det. Hon blir extremt hårt trakasserad av både män och kvinnor. För ett tag sen blev hon tom mordhotad en kille. Nu är hon stark och står på sig men vad tror du händer med svagare kvinnor? Naturligtvis att dom håller på sig och inte lever ut sin sexualitet.

Det borde var helt uppenbart för alla att det är det som är problemet.
  • MammAmma
    grind skrev 2016-01-02 10:24:16 följande:

Ah, naturligtvis. Att kvinnor inte är intresserade av anonymsex och betalsex i samma utsträckning som män måste ju självklart bero på att kvinnor helt enkelt inte är vidare intresserade av sex överlag -_-
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!