• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anders 386
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:22:15 följande:
    Nä, folk borde lära sig att våga prata med varandra
    Ja, det är det bästa, men det fungerar uppenbarligen inte speciellt bra. Därav mitt lite udda förslag. Men jag tror att det finns ett visst motstånd från många kvinnor att berätta hur dom vill bli knullade, det är av hävd mannens jävla skyldighet att känna till. Det är mannens uppgift att tillfredsställa både sig själv och sin partner. (Men det finns många undantag). 
  • Mrs Okänd
    Anders 386 skrev 2014-12-16 14:35:08 följande:
    Ja, det är det bästa, men det fungerar uppenbarligen inte speciellt bra. Därav mitt lite udda förslag. Men jag tror att det finns ett visst motstånd från många kvinnor att berätta hur dom vill bli knullade, det är av hävd mannens jävla skyldighet att känna till. Det är mannens uppgift att tillfredsställa både sig själv och sin partner. (Men det finns många undantag). 

Jo....det kan ju vara så att kvinnor vill olika olika ggr. Det har min man svårt att fatta i alla fall. Säger jag att nåt var riktigt bra eller häftigt så vill han köra det varje gång sen...för han är en sån som vill göra mig nöjd och då måste jag ju säga till och förklara. Sen glömmer han bort det jag gillade...nä...män kan också vara knepiga...=)

Jag skulle kunna lära upp lite yngre män....Skål frågan är om det inte blir lite frustrerande...haha...
  • Anonym (^.^)
    NattaLind skrev 2014-12-16 14:31:18 följande:
    Charmen är nog att vi alla är olika :) Jag älskar snabbisar och föredrar det före "vanligt" sex, så vad vi kvinnor behöver kan te sig helt annorlunda mot vad du tror :)

Kanske är det så att diskussionen kring vad män TROR att vi kvinnor behöver helt enkelt har blivit alldeles för komplicerad.

Ja, absolut. Blev ju väldigt generaliserat här..lite dumt när jag själv gillar sådant som inte direkt är mainstream..Det jag egentligen menade med den meningenvar att det inte går ihop helt med vad vi behöver för att kunna komma, sedan att alla inte nödvändigtvis är ute efter det varje gång är ju helt sant. Folk borde helt enkelt bli bättre på att kommunicera, då skulle nog alla få mer (och bättre) sex oavsett vad man gillar. :)

• Mrs Okänd
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:40:24 följande:

Ja, absolut. Blev ju väldigt generaliserat här..lite dumt när jag själv gillar sådant som inte direkt är mainstream..Det jag egentligen menade med den meningenvar att det inte går ihop helt med vad vi behöver för att kunna komma, sedan att alla inte nödvändigtvis är ute efter det varje gång är ju helt sant. Folk borde helt enkelt bli bättre på att kommunicera, då skulle nog alla få mer (och bättre) sex oavsett vad man gillar. :)

Ja, det är ju samma sak som att man kan tro att män gillar snabbisar fast att de ofta uppskattar längre sex. Det bästa är ju om man är öppen med sånt här.
  • Anonym (^.^)
    Anders 386 skrev 2014-12-16 14:35:08 följande:
    Det måste ju vara väldigt hemskt att vara i ett långvarigt förhållande utan att våga prata med sin partner. Jag känner ju att om den ena helt plötsligt tappar sugen så borde det ju vara helt naturligt att prata om det, att undra varför och vad man kan ändra...har svårt att greppa det när jag själv är i ett förhållande där vi pratar otroligt mycket, om allt..
    Tycker verkligen många kvinnor att det är mannens skyldighet att veta? Känner inte igen det resonemanget från min umgängeskrets i alla fall..
  • NattaLind
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:40:24 följande:

Ja precis :)

Jag tror att alla vill att sex ska vara så enkelt och okomplicerat som möjligt. Det ÄR inte okomplicerat att göra båda parter nöjda alla gånger, men däremot kan man göra det mycket mindre komplicerat just genom att prata och kommunicera. Absolut, det kanske inte är det mest upphetsande för alla, men när man väl har gjort det några gånger så behöver man ju inte analysera det så värst mycket mer :)
  • Anonym (^.^)

Man ska kanske också komma ihåg att det finns fysiska skillnader..det är ju lättare för en man att få orgasm och det blir alltså inte så stor skillnad i resultat mellan en snabbis och längre sex..det handlar ofta om hur lång tid dom vill ta på sig för att komma till slutmålet (för hur många män slutar innan dom kommit? - ofta är mannens orgasm slutet på sexet) Medan det för oss kvinnor blir olika typer av sex..snabbt och hårt kan vara trevligt även om man inte kommer, på samma sätt som längre sex med fokus på att få orgasm.

Däremot så har jag (alltför) ofta hört män bli förvånade över att man inte känner sig klar och vill komma för "sex i sig är ju så skönt för kvinnan så hon behöver ju inte komma för att känna sig nöjd".Dom har helt enkelt trott att kvinnans orgasm är helt onödig och att vi inte bryr oss.

• NattaLind
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:54:17 följande:

Man ska kanske också komma ihåg att det finns fysiska skillnader..det är ju lättare för en man att få orgasm och det blir alltså inte så stor skillnad i resultat mellan en snabbis och längre sex..det handlar ofta om hur lång tid dom vill ta på sig för att komma till slutmålet (för hur många män slutar innan dom kommit? - ofta är mannens orgasm slutet på sexet) Medan det för oss kvinnor blir olika typer av sex..snabbt och hårt kan vara trevligt även om man inte kommer, på samma sätt som längre sex med fokus på att få orgasm.

Däremot så har jag (alltför) ofta hört män bli förvånade över att man inte känner sig klar och vill komma för "sex i sig är ju så skönt för kvinnan så hon behöver ju inte komma för att känna sig nöjd".Dom har helt enkelt trott att kvinnans orgasm är helt onödig och att vi inte bryr oss.

Oj vilka olika erfarenheter vi har!

Jag förr hade snarare det motsatta problemet. Jag var nöjd med sexet utan orgasm men killarna däremot var helt besatta av att jag skulle komma och gav sig inte förrän dess. Vilket kunde vara rätt så frustrerande många gånger.

Idag med sambon kommer jag alltid, även om vi så bara har sex i 2 minuter. Vi har i princip aldrig sex utan att jag får orgasm.
  • Anonym (^.^)
    NattaLind skrev 2014-12-16 15:11:50 följande:
    Oj vilka olika erfarenheter vi har!

Jag förr hade snarare det motsatta problemet. Jag var nöjd med sexet utan orgasm men killarna däremot var helt besatta av att jag skulle komma och gav sig inte förrän dess. Vilket kunde vara rätt så frustrerande många gånger.

Idag med sambon kommer jag alltid, även om vi så bara har sex i 2 minuter. Vi har i princip aldrig sex utan att jag får orgasm.
    Ja, folk är ju otroligt olika och jag tycker väldigt ofta att man har olika erfarenhet av typ allt, så jag är väldigt försiktig med att tänka mina erfarenheter som sanningar. (även om det är sanning i min värld)
  • Hawtan

Jag var inte deppig när jag startade tråden, men frågan är om jag inte blivit det nu...

Alla här verkar tala om sex som om det vore det mest naturliga i världen. Det är ju sanslöst!

Var är alla ni extremt ovanliga kvinnor som verkar vilja ha sex trots allt? Har ni suttit hemma hela era liv och så, hoppsan, där ringde en man på dörren. Bra, problemet löst.

Ni har beviseligen inte varit på samma ställe som jag.

Nej, sluta låtsas att jag är undantaget som bekräftar regeln. Vad är oddsen att en man ska träffa sju kvinnor utan att en enda vill ha sex med honom. ( den åttonde ville en gång) Jag har svaret, oändliga odds. För det är sant! Jag bönade och bad, jag gjorde allt, men, nej inte intresserad av sex blev svaret.

Kalla mig troll, ful, trist, kroppsspråksdöd eller rent oattraktiv. Men faktum kvarstår, alla kvinnor jag "varit tillsammans med" har gillat mitt utseende och personlighet. Dom har bara inte gillat sex!

Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!