• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anonym (Njutare)
    sextiotalist skrev 2014-12-16 13:30:36 följande:
    Kanske för att du avviker från de andra som gör att du får uppmärksamhet.
    Men du verkar inte ha läst svaren, det finns flera som säger att din uppfattning är din uppfattning och de har en annan erfarenhet
    Tror att Hawtan antingen är ett troll eller mindre begåvad på en del saker.
    Som tex input, läsa svar, reflektera, självgranska osv osv.
  • Anonym (^.^)
    Hawtan skrev 2014-12-16 13:45:09 följande:

Svårt att bli bra på sex, om man bara har haft sex en gång...

Väldigt bra på att ta ett nej i alla fall....???? ...bättre än någon jag känner...

Om du syftade på mitt inlägg så tänker jag nog inte "bra" på samma sätt som du. Man behöver inte ha en himla massa erfarenhet för att vara bra, det räcker väldigt långt att man inte bara fokuserar på sig själv utan tänker på den andra personen. Att man är lyhörd och kanske framförallt vågar prata. (jag tänker på personer i förhållanden, inte ons) En av dom bästa jag haft var för övrigt oskuld innan mig.
  • Anonym (^.^)
    Anonym (Njutare) skrev 2014-12-16 13:53:54 följande:
    Tror att Hawtan antingen är ett troll eller mindre begåvad på en del saker.
    Som tex input, läsa svar, reflektera, självgranska osv osv.
    samma person som johannes (med annan stavning) som skrev en himla massa för ett tag sedan kanske? ser samma tendens till att inte kunna ta åt sig..
  • Mrs Okänd
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 13:36:53 följande:
    Jag älskar sex, men hellre inget sex än dåligt sex..

Många män som jag har varit med är mest intresserad av att "köra den in och ut till dom kommer, sedan är det klart-sex" och det är så sjukt tråkigt i längden. Inget utrymme för experimenterande, beröring eller för mig att få/ge mig själv orgasm. Då lägger jag mig hellre själv i sängen med min vibrator. 

Nu har jag turen att ha en man som är totalt tvärt om och självklart har vi en himla massa sex, trots att vi varit tillsammans väldigt länge. Jag förstår dock inte det där med ställen att mötas för sex..vi behöver inte möta andra, vi klarar oss alldeles utmärkt med bara varandra.

Så om du är tillsammans med en partner som inte gillar sex så är det troligaste helt enkelt så att det sex som erbjuds är för dåligt (alt att partnern inte hjälper till hemma eller gör något annat avtändande som fått den andre att tröttna och tappa lusten) Har man haft en sexlust i början så är man inte asexuell eller ogillar sex, något har helt enkelt hänt efter vägen.
    Kan ju vara så att många män kör sånt sex de gillar och överskattar sin förmåga? Och kvinnor som inte har så mycket lust bryr sig kanske inte då. Men det är nog mer vanligt att kvinnor kan välja onani före sex än det är män som gör det. Speciellt om man har en man som alltid vill ha sex och man kan välja själv när man ska ha sex. Eller så har jag helt fel?
  • Anonym (^.^)
    Mrs Okänd skrev 2014-12-16 13:59:54 följande:
    Kan ju vara så att många män kör sånt sex de gillar och överskattar sin förmåga? Och kvinnor som inte har så mycket lust bryr sig kanske inte då. Men det är nog mer vanligt att kvinnor kan välja onani före sex än det är män som gör det. Speciellt om man har en man som alltid vill ha sex och man kan välja själv när man ska ha sex. Eller så har jag helt fel?
    Jag tror att anledningen till att fler kvinnor väljer onani jämfört med män (om det är så?) är för att det skiljer mer för kvinnor än för män. Män får ut ungefär samma sak (onani för män imiterar ju sex) medan sex för en kvinna oftast inte innebär orgasm eller klitorisstimulering.. Vi har ett större behov av att komplettera med onani..
  • Anonym (Njutare)
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:04:10 följande:
    Jag tror att anledningen till att fler kvinnor väljer onani jämfört med män (om det är så?) är för att det skiljer mer för kvinnor än för män. Män får ut ungefär samma sak (onani för män imiterar ju sex) medan sex för en kvinna oftast inte innebär orgasm eller klitorisstimulering.. Vi har ett större behov av att komplettera med onani..
    Nu blir man ju otroligt nyfiken vad du väljer för partners eller hur du har sex. Sex för kvinnor innebär oftast inte orgasm eller klitorisstimulering???
    Say whaaaaat??!
  • Anders 386
    Mrs Okänd skrev 2014-12-16 13:59:54 följande:
    Kan också vara så att män förväntas vara aktiva och ta kommandot, och vi förutsätts veta hur en kvinna vill bli älskad. Men kvinnor förstår inte att vi på något sätt måste lära oss innan vi blir duktiga. Och istället för att hjälpa mannen tillrätta så lägger dom bara ner o tillfredsställer sig själva istället.
    Det borde finnas knullkurser för yngre män där dom får lära sig med lite äldre erfarnare kvinnor...Skrattande  Så att dom inte blir dissade när det är dags för jämnåriga kvinnor. 
  • Anonym (^.^)
    Anonym (Njutare) skrev 2014-12-16 14:10:04 följande:
    Nu blir man ju otroligt nyfiken vad du väljer för partners eller hur du har sex. Sex för kvinnor innebär oftast inte orgasm eller klitorisstimulering???
    Say whaaaaat??!
    Det är den erfarenheten jag har från att ha pratat med tjejkompisar och från sexpartners som jag träffade innan jag träffade mig man, som jag skrev här:

Många män som jag har varit med är mest intresserad av att "köra den in och ut till dom kommer, sedan är det klart-sex" och det är så sjukt tråkigt i längden. Inget utrymme för experimenterande, beröring eller för mig att få/ge mig själv orgasm. Då lägger jag mig hellre själv i sängen med min vibrator. 

Min nuvarande är som sagt tvärt om, men sedan vet jag inte om jag och mina vänner haft otur och träffat många egoister eller om dom flesta männen är så. (många män gillar ju tex snabbisar och det går ju inte helt ihop med vad vi kvinnor behöver.)
  • Anonym (^.^)
    Anders 386 skrev 2014-12-16 14:18:28 följande:
    Kan också vara så att män förväntas vara aktiva och ta kommandot, och vi förutsätts veta hur en kvinna vill bli älskad. Men kvinnor förstår inte att vi på något sätt måste lära oss innan vi blir duktiga. Och istället för att hjälpa mannen tillrätta så lägger dom bara ner o tillfredsställer sig själva istället.
    Det borde finnas knullkurser för yngre män där dom får lära sig med lite äldre erfarnare kvinnor...Skrattande  Så att dom inte blir dissade när det är dags för jämnåriga kvinnor. 
    Nä, folk borde lära sig att våga prata med varandra
  • NattaLind
    Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 14:21:22 följande:
    Det är den erfarenheten jag har från att ha pratat med tjejkompisar och från sexpartners som jag träffade innan jag träffade mig man, som jag skrev här:

Min nuvarande är som sagt tvärt om, men sedan vet jag inte om jag och mina vänner haft otur och träffat många egoister eller om dom flesta männen är så. (många män gillar ju tex snabbisar och det går ju inte helt ihop med vad vi kvinnor behöver.)
    Charmen är nog att vi alla är olika :) Jag älskar snabbisar och föredrar det före "vanligt" sex, så vad vi kvinnor behöver kan te sig helt annorlunda mot vad du tror :)

Kanske är det så att diskussionen kring vad män TROR att vi kvinnor behöver helt enkelt har blivit alldeles för komplicerad.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!