Anonym (^.^) skrev 2014-12-16 13:36:53 följande:
Jag älskar sex, men hellre inget sex än dåligt sex..
Många män som jag har varit med är mest intresserad av att "köra den in och ut till dom kommer, sedan är det klart-sex" och det är så sjukt tråkigt i längden. Inget utrymme för experimenterande, beröring eller för mig att få/ge mig själv orgasm. Då lägger jag mig hellre själv i sängen med min vibrator.
Nu har jag turen att ha en man som är totalt tvärt om och självklart har vi en himla massa sex, trots att vi varit tillsammans väldigt länge. Jag förstår dock inte det där med ställen att mötas för sex..vi behöver inte möta andra, vi klarar oss alldeles utmärkt med bara varandra.
Så om du är tillsammans med en partner som inte gillar sex så är det troligaste helt enkelt så att det sex som erbjuds är för dåligt (alt att partnern inte hjälper till hemma eller gör något annat avtändande som fått den andre att tröttna och tappa lusten) Har man haft en sexlust i början så är man inte asexuell eller ogillar sex, något har helt enkelt hänt efter vägen.
Kan ju vara så att många män kör sånt sex de gillar och överskattar sin förmåga? Och kvinnor som inte har så mycket lust bryr sig kanske inte då. Men det är nog mer vanligt att kvinnor kan välja onani före sex än det är män som gör det. Speciellt om man har en man som alltid vill ha sex och man kan välja själv när man ska ha sex. Eller så har jag helt fel?