• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • damboo

Är fan tveksam om du ens har haft sex överhuvudtaget. Vadå kvinnor gillar inte sex lika mycket som män? Fan självklart de gör det. Räcker med att de tjejerna man har haft sex med har alltid varit kåtare än vad jag var, och jag var jävligt kåt? Så jag fattar inte? Sluta generalisera alla kvinnor.

• Mimosa86
    Hawtan skrev 2014-12-02 21:34:59 följande:

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

Nu är det ju så lille vän att kvinnor inte är "tillåtna" att leva ut sin sexualitet på samma sätt som männen. Det är svårt att "go all in" när det finns en slampstämpel nära till hands.

Och för det andra.. Nej, jag skulle säga att kvinnor är mer sugna i början för att man helt enkelt är attraherad av killen och det är spännande. Intresset kan svalna på sikt pga vardag, jobb och utebliven romantik etc
  • BengtH
    Mimosa86 skrev 2014-12-08 22:33:00 följande:
    Nu är det ju så lille vän att kvinnor inte är "tillåtna" att leva ut sin sexualitet på samma sätt som männen. Det är svårt att "go all in" när det finns en slampstämpel nära till hands.

Och för det andra.. Nej, jag skulle säga att kvinnor är mer sugna i början för att man helt enkelt är attraherad av killen och det är spännande. Intresset kan svalna på sikt pga vardag, jobb och utebliven romantik etc
    Kvinnorna använder sin sexualitet för att fånga 10-poängaren, dvs alfahannen med hög inkomst, på så sätt tryggar kvinnan sin framtid åt sig och sina framtida barn. Hon får bo i villa, köra ny bil och åka på utlandssemester varje år.

När tryggheten väl infinner sig så ägnar hon sig åt barnen, hemarbete, syr gardiner, lagar mat, tittar på "Bonde söker fru" pratar med väninnorna på telefon osv...just det sexet ja ?  Det hade hon visst glömt bort.
  • Anonym (Klara)
    Hawtan skrev 2014-12-02 21:34:59 följande:

Du glömmer en viktig grej som påverkar oss kvinnor men inte er män i samma utsträckning. Det kallas HORMONER. Jag och min man har varit tillsammans i 15 år och vi har sex 1-2 gånger Max i veckan om inte barnen tagit kål på oss. Det är underbart men jag orkar liksom inte. Förutom när jag har ägglossning. Då blir jag ett översexuellt monster som vill ha sex flera gånger om dagen i ca 3 dagars tid. Jag tänker på sex konstant och får flera orgasmer på rad. Omättlig. Sedan ebbar det sakta ut och vi återgår till någon gång i veckan när jag orkar.

Ni killar har inte hormon toppar och dalar varje månad eftersom ni inte menstruerar och för många av oss kvinnor är dessa påslag otroligt jobbiga då det påverkar vårt humör och vår lust och vi kan liksom inte kontrollera det. Många av oss äter p-piller som direkt kan hämma vår lust. Jag och min man fick så mycket bättre sexliv efter att jag slutade med pillerna att han hellre använder gummi än gå till baka dit. Nu har vi barn vilket påverkar orken men jag kan säga som så att han aldrig tyckt vårt sexliv varit så vilt och galet som tiden efter barnen (även om det inte sker så många gånger i veckan). Jag tror det beror på just graviditeterna och omställningen i kroppen. Vi är OLIKA för våra kroppar är skapta helt OLIKA.
  • gilmore
    Mrs Okänd skrev 2014-12-08 14:21:26 följande:

Det är män som TROR att de gillar sex, men när det väl kommer till kritan så ligger de i lä....Tyst

Preach.
    Har hittills inte träffat någon vars sexlust klingar av, trots mycket skrockande över hur mycket sex de vill ha så har det alltid slutat med att det är min sexlust som är på topp och snubben inte orkar med.
  • Sensitiveguy

Du har fel. Mäns sexlust avtar med åren. Därför är det sannolikt så att männen har mindre sexlust i ett mångårigt förhållande, inte kvinnorna.

• NattaLind
    BengtH skrev 2014-12-08 22:39:24 följande:
    Kvinnorna använder sin sexualitet för att fånga 10-poängaren, dvs alfahannen med hög inkomst, på så sätt tryggar kvinnan sin framtid åt sig och sina framtida barn. Hon får bo i villa, köra ny bil och åka på utlandssemester varje år.

När tryggheten väl infinner sig så ägnar hon sig åt barnen, hemarbete, syr gardiner, lagar mat, tittar på "Bonde söker fru" pratar med väninnorna på telefon osv...just det sexet ja ?  Det hade hon visst glömt bort.
    Haha. Jaha, okej. Då missade jag visst något. I mitt förhållande är det jag som sitter på pengarna. Aldrig varit utomlands. Mat? Står sambon för. Sy har jag aldrig gjort. Kollar knappt på tv. Ytterst sällan jag pratar med mina vänner över telefon. 

Glömde jag bort att vara kvinna? Eeeeeeeller är det kanske så att folk pratar för mycket om deras egna erfarenheter och glömmer bort att andras kan se allt annorlunda ut......
  • Mrs Okänd
    NattaLind skrev 2014-12-09 08:26:35 följande:
    Haha. Jaha, okej. Då missade jag visst något. I mitt förhållande är det jag som sitter på pengarna. Aldrig varit utomlands. Mat? Står sambon för. Sy har jag aldrig gjort. Kollar knappt på tv. Ytterst sällan jag pratar med mina vänner över telefon. 

Glömde jag bort att vara kvinna? Eeeeeeeller är det kanske så att folk pratar för mycket om deras egna erfarenheter och glömmer bort att andras kan se allt annorlunda ut......

Ja...det verkar som det finns många kvinnor som prioriterar det mesta utom sex...men varför väljer männen dessa då? Det kanske är så att det känns tryggare att ha en kvinna som sitter hemma och syr och ser på TV? Vet inte hur många ggr jag läst om män som är missnöjda med sin frus intressen.

Tur man gillar både matlagning och sex....Skrattande
  • Hawtan

ok, får väl ändra fokus då....jag är väl en av de mest otursdrabbade männen i Sverige. En man som bara hittar kvinnor som ogillar sex! Gång på gång....år efter år... Inte bitter, bara förvånad! ???? Att man kan ha sån otur...

Yeah, right! kvinnor gillar sex! Det är väl bara så att de inte vill ha sex med mig. Man ska inte vara hel och ren, se bra ut eller ha humor, fel, fel, fel..... I mitt fall har tågen gått, men om jag bara får en man att inse att kvinnor inte vill ha sex på riktigt, så kanske jag räddar en man från att leta vidare. Gör något annat av livet istället! Res, se världen, klättra i berg, skaffa en hobby, men strunta i kvinnorna...waste of time! (och, nej jag är INTE bög!)

• Knall
    Hawtan skrev 2014-12-11 22:25:54 följande:

ok, får väl ändra fokus då....jag är väl en av de mest otursdrabbade männen i Sverige. En man som bara hittar kvinnor som ogillar sex! Gång på gång....år efter år... Inte bitter, bara förvånad! ???? Att man kan ha sån otur...

Yeah, right! kvinnor gillar sex! Det är väl bara så att de inte vill ha sex med mig. Man ska inte vara hel och ren, se bra ut eller ha humor, fel, fel, fel..... I mitt fall har tågen gått, men om jag bara får en man att inse att kvinnor inte vill ha sex på riktigt, så kanske jag räddar en man från att leta vidare. Gör något annat av livet istället! Res, se världen, klättra i berg, skaffa en hobby, men strunta i kvinnorna...waste of time! (och, nej jag är INTE bög!)

Det har inte med din attityd att göra?

Nej, du är inte bög.. bara sorglig...
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!