• frucgsvensson

IVF - 2015

Hej! Vi är i starkgroparna inför vårat allra första IVF-försök. Vårat problem är att jag (kvinnan) har PCOS. Min mans spermier är tipptopp. Vi har tidigare provat både pergotime och menopur. Menopuren har vi använt på samma sätt som under en IBF bortsett från att vi gjort jobbet hemma, och mindre dos såklart. Jag har svarat bra på alla omgångar men det har inte tagit sig. Nu går vi vidare med IVF. Vi väntar nu på en remiss från vår privata klinik så att vi kan lämna blodprover, sen ska det skickas en remiss till Falun. Väntetiden är 1-3 månader ungefär för vår del. Tänker att det kanske finns fler här som gör detta för första gången? Eller några som gjort detta förut men som kör igen?

• Svar på tråden IVF - 2015
  • Wictoria1984

Hej har en fråga,

Har sprayat i 13 dagar och har fortfarande inte fått min mens :/ mår skit och har symptom deluxe . Huvudvärk, trötthet, svettas , fryser så ngt har det ju gjort med kroppen

Men jag läste om man inte får en mensblödning ligger nivåerna för högt och Man får bryta och börja om? Stämmer detta? Hoppas inte, denna vecka har varit en plåga ;(

• Nilla6
    Lisa 236 skrev 2015-02-28 17:57:16 följande:

Hej i morgon den 1 Mars är det åter dax för oss för återföring...... Denna gång blir vår 14:e. Av de 14 gångerna har vi varit gravida 10 men har slutat med missfall eller ofostrig graviditet. men vi ger inte upp utan HOPPAS på att detta är vår lyckogång Lycka till ni alla andra.... Kram

Jag håller tummarna för er. Lycka till.
  • Lisa 236
    Nilla6 skrev 2015-03-02 12:47:45 följande:
    Jag håller tummarna för er. Lycka till.
    tack snälla kan behövas
  • Gweny

Imorgon börjar jag med sprutorna! Sen blir det UL i slutet av nästa vecka. Nu händer det lite iallafall.

• Elfia
    Gweny skrev 2015-03-03 22:52:17 följande:

Imorgon börjar jag med sprutorna! Sen blir det UL i slutet av nästa vecka. Nu händer det lite iallafall.

Spännande! Hoppas att det går bra.

Vi var på mötet igår där vi gick igenom bland annat hur jag ska blanda sprutorna osv. Gick igenom planeringen lite ner detaljerat. Till helgen beräknas min mens komma då jag ska ringa in till dem och 1-2 efter det startar jag behanlingen. Troligtvis i början på nästa vecka då. Jäklar alltså vad taggad jag är, vill bara få detta överstökat nu så man få sitt efterlängtade plus!!!!
  • Längtan 34

Hejsan!
    Hoppar in i tråden :). Ska påbörja vårt andra försök denna veckan. Kommer att köra det långa protokollet så på fredag är det dags att börja med nässpray. ÄP är beräknat till v 15.

Hoppas så att 2015 ska bli ett fantastiskt år för oss alla!!

• Gweny
    Längtan 34 skrev 2015-03-04 19:14:14 följande:

Hejsan!

Hoppar in i tråden :). Ska påbörja vårt andra försök denna veckan. Kommer att köra det långa protokollet så på fredag är det dags att börja med nässpray. ÄP är beräknat till v 15.

Hoppas så att 2015 ska bli ett fantastiskt år för oss alla!!

Välkommen, ja hoppas detta blir vårat allas år!
  • Flaxkatten

Hallå hallå, jag är lite långsam på att svara här
    Jotack, jag mår fint, magen har slutat vara så himla svullen och ond och jag är glad och stabil. Om än väldigt nervös... Men det känns som om jag låtsas att jag är gravid och det har jag ju än så länge full tillåtelse att göra Nästa fredag, den 13e (!), har jag testdag... Hur ska man kunna bärga sig!! Och mensen är beräknad till måndag, så då kommer jag vara skitnervös. Det borde väl bli typ ryvardag 9 idag? (satte in förra onsdagen)
    Jag har superont i brösten, som är larvigt stora (vi fnissar åt dem), jag får sova med sportbehå för att hålla dem på plats, annars vaknar jag av att det gör ont när jag rör mig.. Någon mer som känner så? Annars känns det just ingenting, magen är större än vanligt och jag känner mig lite klumpig, men det är väl fortfarande äggstockarna och biverkningar av lutinusen antar jag.

• Flaxkatten

Jotack, jag mår fint, magen har slutat vara så himla svullen och ond och jag är glad och stabil. Om än väldigt nervös... Men det känns som om jag låtsas att jag är gravid och det har jag ju än så länge full tillåtelse att göra Nästa fredag, den 13e (!), har jag testdag... Hur ska man kunna bärga sig!! Och mensen är beräknad till måndag, så då kommer jag vara skitnervös. Det borde väl bli typ ryvardag 9 idag? (satte in förra onsdagen)
    Jag har superont i brösten, som är larvigt stora (vi fnissar åt dem), jag får sova med sportbehå för att hålla dem på plats, annars vaknar jag av att det gör ont när jag rör mig.. Någon mer som känner så? Annars känns det just ingenting, magen är större än vanligt och jag känner mig lite klumpig, men det är väl fortfarande äggstockarna och biverkningar av lutinusen antar jag.

• Nilla6
    Flaxkatten skrev 2015-03-05 15:24:56 följande:

hej, hehe låter ju bra ändå, håller tummarna. Själv tog vi ut ägg idag. 10 st blev det, hoppas att det räcker och är normalt. Insättning på måndag, väldigt nervös inför det. Men mest inför testdagen tror jag. Vill bara få mitt plus nångång.
Svar på tråden IVF - 2015