• frucgsvensson

IVF - 2015

Hej! Vi är i starkgroparna inför vårat allra första IVF-försök. Vårat problem är att jag (kvinnan) har PCOS. Min mans spermier är tipptopp. Vi har tidigare provat både pergotime och menopur. Menopuren har vi använt på samma sätt som under en IBF bortsett från att vi gjort jobbet hemma, och mindre dos såklart. Jag har svarat bra på alla omgångar men det har inte tagit sig. Nu går vi vidare med IVF. Vi väntar nu på en remiss från vår privata klinik så att vi kan lämna blodprover, sen ska det skickas en remiss till Falun. Väntetiden är 1-3 månader ungefär för vår del. Tänker att det kanske finns fler här som gör detta för första gången? Eller några som gjort detta förut men som kör igen?

• Svar på tråden IVF - 2015
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-02-13 06:36:40 följande:
    Det är planerat för v.12 om allt går som planerat! Spännande & nervöst på en gång. Vi har försökt i 2 år till våren. Ett ma på vägen, var tufft.
    Usch! Kan inte förställa mig. Starkt av dig att du inge ger upp. Vi påbörjar vår i slutet på v.10 enligt deras beräkningar. Men jag tror att det är i början av vecka 11. Får väl se. Vi har också försökt i två år till våren.

Lycka till och uppdatera gärna sedan när det är dags, ifall du orkar.
  • Gweny
    Elfia skrev 2015-02-14 13:58:58 följande:

Usch! Kan inte förställa mig. Starkt av dig att du inge ger upp. Vi påbörjar vår i slutet på v.10 enligt deras beräkningar. Men jag tror att det är i början av vecka 11. Får väl se. Vi har också försökt i två år till våren.

Lycka till och uppdatera gärna sedan när det är dags, ifall du orkar.

Ibland vill man ge upp. Men längtan är starkare. Hoppas vi alla ska lyckas!
  • Linalina85

Hej!

Jag hoppar oxå in här ????

Jag och min sambo ska göra vårat första ivf försök i april. Jag har fått tagit bort båda min äggledare akut efter 2 st utomkvedshavandeskap så för oss finns verkligen inga andra alternativ. Vi har en dotter som vi fick naturligt 2011 ??

MEN jag är verkligen jätterädd.. Är rädd att nåt ska gå fel. Jag känner ingen som har gjort IVF som jag kan prata med så därför skulle jag vilja dela det här med er ???? jag håller tummarna för er alla här inne och jag hoppas att ni kanske kan få mig att slappna av lite med era erfarenheter!

• Gweny
    Linalina85 skrev 2015-02-17 21:50:11 följande:

Hej!

Jag hoppar oxå in här ????

Jag och min sambo ska göra vårat första ivf försök i april. Jag har fått tagit bort båda min äggledare akut efter 2 st utomkvedshavandeskap så för oss finns verkligen inga andra alternativ. Vi har en dotter som vi fick naturligt 2011 ??

MEN jag är verkligen jätterädd.. Är rädd att nåt ska gå fel. Jag känner ingen som har gjort IVF som jag kan prata med så därför skulle jag vilja dela det här med er ???? jag håller tummarna för er alla här inne och jag hoppas att ni kanske kan få mig att slappna av lite med era erfarenheter!

Då kan vi följas åt! finns mycket info och bloggar på nätet att läsa om andra.

tråkigt dem fick ta bort dina äggledare! Vilken klinik ska ni göra på?
  • Loven

Hej!
    Skall på ett första IVF samtal på Sahlgrenska under morgondagen.
    Har sedan tidigare gjort utredning på Carlanderska och där fått reda på att min sambos simmare inte presterar som sig bör, därav skickades vi vidare.
    Har redan väntat 4månader och skulle egentligen väntat ännu längre med de ringde idag om en lucka så vi har tid "redan" imorgon!
    Jag är 34, sambon 36. Ingen av oss har barn sedan tidigare så längta är stor!

• Linalina85
    Gweny skrev 2015-02-18 13:03:13 följande:

Då kan vi följas åt! finns mycket info och bloggar på nätet att läsa om andra.

tråkigt dem fick ta bort dina äggledare! Vilken klinik ska ni göra på?

Ja jag har läst en hel del!

Vi ska till Linne kliniken i Uppsala. Någon som har erfarenheter därifrån?
  • Gweny
    Loven skrev 2015-02-18 14:23:40 följande:

Hej!
    Har sedan tidigare gjort utredning på Carlanderska och där fått reda på att min sambos simmare inte presterar som sig bör, därav skickades vi vidare.
    Har redan väntat 4månader och skulle egentligen väntat ännu längre med de ringde idag om en lucka så vi har tid "redan" imorgon!

så segt att fått vänta så länge, sjuka väntetider där just nu, men tur att ni kunde ta ett återbud. Vi hade turen att få komma med i en studie, så fick komma in på 1a mötet redan efter 6v väntan bara.  
  • Teecee

Hej!

Kan jag hoppa med här?

Vi fick barn 2012 efter sex års kämpande. Nu känner jag/vi oss redo att ge oss upp i karusellen igen. Vi ska påbörja syskonförsök i april. Hos oss är det en manlig infertilitet pga en genmutation som gjort att han saknar sädesledare. Detta fick vi reda på under vår utredning.

När livet ger dig citroner, gör lemonad!
  • Elfia
    Loven skrev 2015-02-18 14:23:40 följande:

Hej!

Hejsan!
    Vi gick också den vägen, först privat via Carlanderska sedan fick vi ställa oss i landstingskön på Sahlgrenska och sedan fick komma in på en lucka :) 
    Hur har det gått för er? 
    Jag förstår precis din känsla, längtar är stor här med och har varit under en lång tid. Önskar er stort lycka till.
Svar på tråden IVF - 2015