Elfia skrev 2015-03-27 14:05:30 följande:
Stackars dig :( men så trevligt att veta att det rullar på som det ska. Du är ju gravid och det är det viktigaste. Gravsymptom får man tyvärr stå ut med.
Känns som att tiden går allt för sakta. Jag är på rd 5, 9 dagar kvar till td och jag vill bara spola fram tiden. Jag är positiv kring svaret då hoppet är det enda man har men samtidigt vågar inte ta ut något i förskott.
Min molande värk efter äggplock och ET har försvunnit helt. Enda gången jag får den är när jag vaknar upp på mornarna. Då får jag ligga kvar en stund för det molar en del (som mensvärk) och väldigt ömma bröst. Men 10 min senare försvinner båda. Underligt.
Lite andfådd kan jag bli ibland, ifall jag grejar för mycket utan att vila emellanåt. Ryggontet är mycket lindrigare nu. Läkaren säger att det förmodligen är att kroppen försöker återhämta sig från stimulering samt ingrepp. Gravtecken såhär tidigt kan man inte känna sa hon. Jag har ju inga vidare symptom så jag kanske ska det hon säger som positivt.
Vad kände du de första dagarna på ET samt i slutet?
haha mm jag står verkligen ut med alla symtom så länge jag får en frisk bebis, men kände aldrig såhär med sonen. jag satte iof in en blastocyst men jag fick symtom 2 dar efter ET, trodde jag var magsjuk, illamående och lös i magen men gick över efter ett toabesök, tyckte det kändes konstigt sen dag 3 och 4 så mådde jag illa, inte mycket men det kom ibland,tog test på dag 5 som var svagt positivt, fick då även metallsmak i munnen. sen blev testen starkare, fick även ta blodprov som mätte hcg på fredan dag 9 för dom tyckte jag fick plus så tidigt. men de låg på 107 vilket var normalt men det som gäller med blodprov är ju att man ska ta det igen efter 2 dar och då ska det ha dubblerats. vilket mitt gjorde och lite till, 259 låg det på söndan. så de går ju framåt, symtomen är värre nu dock. eller en grej, förstoppningen, haft sen ÄP,slutade röka och dricka kaffe veckan innan vi startade och efter det så går jag knappt på toa. inte kul då jag kan gå 3 ggr om dan i vanliga fall, käkar kiwi, päron, katrinplommonpure och inget hjälper, har fått dricka några klunkar kaffe ibland för att få ut nåt. du ska inte testa innan? håller tummarna.