• frucgsvensson

IVF - 2015

Hej! Vi är i starkgroparna inför vårat allra första IVF-försök. Vårat problem är att jag (kvinnan) har PCOS. Min mans spermier är tipptopp. Vi har tidigare provat både pergotime och menopur. Menopuren har vi använt på samma sätt som under en IBF bortsett från att vi gjort jobbet hemma, och mindre dos såklart. Jag har svarat bra på alla omgångar men det har inte tagit sig. Nu går vi vidare med IVF. Vi väntar nu på en remiss från vår privata klinik så att vi kan lämna blodprover, sen ska det skickas en remiss till Falun. Väntetiden är 1-3 månader ungefär för vår del. Tänker att det kanske finns fler här som gör detta för första gången? Eller några som gjort detta förut men som kör igen?

• Svar på tråden IVF - 2015
  • Nilla6
    Gweny skrev 2015-03-27 16:54:13 följande:
    Skönt ändå att ha lite symtom som tecken!

Jag är på rd 6 och säger som Elfia, det går så segt!

Har lite hugg/kramp i sidorna ibland och lite ömma bröst på morgonen, som sen snabbt försvinner. Hade lite sura uppstötningar igår.

Men samtidigt kan det ju vara från lutinus el mens på g... så lurigt. Vill veta nu!!

Vad för tecken hade du? Vilken rd plusa du?
    jo det är väl klart, men har förstoppning som heter duga. inte kul, jag har hela tiden trott att mina första symtom kom från lutinusen vilket dom gjorde bara att dom har förstärkts med tiden, illamåendet är värre, brösten som ömma gick upp till Pamela andersson style. resten kan du läsa som jag skrev till elfia. håller tummarna för dej också.
  • Gweny
    Nilla6 skrev 2015-03-27 20:46:25 följande:

jo det är väl klart, men har förstoppning som heter duga. inte kul, jag har hela tiden trott att mina första symtom kom från lutinusen vilket dom gjorde bara att dom har förstärkts med tiden, illamåendet är värre, brösten som ömma gick upp till Pamela andersson style. resten kan du läsa som jag skrev till elfia. håller tummarna för dej också.

Uch nä förstoppning är inte kul, det bidrar ofta till illamående också. Ond cirkel. Hoppas det lättar snart för dig!
  • Elfia
    Nilla6 skrev 2015-03-27 20:40:51 följande:
    haha mm jag står verkligen ut med alla symtom så länge jag får en frisk bebis, men kände aldrig såhär med sonen. jag satte iof in en blastocyst men jag fick symtom 2 dar efter ET, trodde jag var magsjuk, illamående och lös i magen men gick över efter ett toabesök, tyckte det kändes konstigt sen dag 3 och 4 så mådde jag illa, inte mycket men det kom ibland,tog test på dag 5 som var svagt positivt, fick då även metallsmak i munnen. sen blev testen starkare, fick även ta blodprov som mätte hcg på fredan dag 9 för dom tyckte jag fick plus så tidigt. men de låg på 107 vilket var normalt men det som gäller med blodprov är ju att man ska ta det igen efter 2 dar och då ska det ha dubblerats. vilket mitt gjorde och lite till, 259 låg det på söndan. så de går ju framåt, symtomen är värre nu dock. eller en grej, förstoppningen, haft sen ÄP,slutade röka och dricka kaffe veckan innan vi startade och efter det så går jag knappt på toa. inte kul då jag kan gå 3 ggr om dan i vanliga fall, käkar kiwi, päron, katrinplommonpure och inget hjälper, har fått dricka några klunkar kaffe ibland för att få ut nåt. du ska inte testa innan? håller tummarna.
    Äh fy! Stackars dig. Så det bli för mig när jag är utomlands. Då får jag värsta ibs magen direkt.. Inget kul. Hoppas det ger sig och du får börja gå på toaletten ordentligt väldigt snart igen.

Vette sjutton ifall jag vågar testa tidigare. Ibland känns det helt ok att ruva och jag känner att jag hålla mig i 9 dagar till. Ibland vill jag bara sätta mig och kissa på Stickan direkt! Haha. Idag har det gott bra. Jag kan tänka mig att testa påskafton istället för påskdagen (td) då jag jobbar påskdags-natten och känner inte för att dra iväg och jobba ifall jag får ett negativt besked :(

Tack, det behövs.
  • Gweny

Elfia>> jag kommer nog testa nån dag tidigare med, så får man några lediga dagar att deppa på ifall det inte visar positivt eller om mensen skulle dyka upp... denna väntan är ju tortyr.

• Elfia
    Gweny skrev 2015-03-27 23:56:10 följande:

Elfia>> jag kommer nog testa nån dag tidigare med, så får man några lediga dagar att deppa på ifall det inte visar positivt eller om mensen skulle dyka upp... denna väntan är ju tortyr.

Jag håller med! Man vill ju bara ha ett svar
  • louisemostert
    Magda 01 skrev 2015-03-24 20:28:22 följande:

Hej tjejer

Tänkte bara tipsa er om att det finns en hemlig fb grupp

Skicka meddelande till mig så Bjuder jag in er :)

Kram ????

Om man går med i gruppen, syns det att man är med? Kan andra se detta? :)
  • Elfia
    Nilla6 skrev 2015-04-05 21:03:04 följande:

Gweny och Elfia hur har det gått för er?

Minus på Stickan :( Får snällt vänta en månad på att få göra FET. Denna eviga väntan.. Själv då?
  • Gweny

Tyvärr samma här. Miinus och mensen kom på rd 13. Får hoppas på FET i maj.

• Nilla6
    Elfia skrev 2015-04-05 22:29:41 följande:

Minus på Stickan :( Får snällt vänta en månad på att få göra FET. Denna eviga väntan.. Själv då?

Nej vad tråkigt, har du fått mens då? Jag håller tummarna till du får ett plus. Jo det är bra med mej tack, i vecka 6+4 nu, illamående och hård i magen, trött och kissnödig:)
  • Nilla6
    Gweny skrev 2015-04-06 16:10:03 följande:

Tyvärr samma här. Miinus och mensen kom på rd 13. Får hoppas på FET i maj.

Nej va tråkigt, jag beklagar men nästa månad blir din månad;)
  • Elfia
    Nilla6 skrev 2015-04-07 10:36:39 följande:
    Nej vad tråkigt, har du fått mens då? Jag håller tummarna till du får ett plus. Jo det är bra med mej tack, i vecka 6+4 nu, illamående och hård i magen, trött och kissnödig:)
    Härligt att höra att det går bra för dig :)

Jag fick min mens igår, blödningar kom i helgen så jag visste att det var kört tyvärr.

Denna mens känns lite underlig, sparsam.

Blir till att vänta till Maj för att få göra FET.
  • Gweny
    Nilla6 skrev 2015-04-07 10:37:54 följande:

Nej va tråkigt, jag beklagar men nästa månad blir din månad;)

Tack, vi får hoppas på det.
  • Magda 01
    louisemostert skrev 2015-04-05 21:47:40 följande:
    Om man går med i gruppen, syns det att man är med? Kan andra se detta? :)
    Hej

Nej den syns inte bara dom som är med i gruppen kan se vad man skriver

Den är hemlig :)
  • Ivf2015

Vi fick ut tio ägg i fredags varav sex va befruktade i lördags så det blev långtidsodling. I morgon kl 11 så ska vi på återförande av blastocyst

Svar på tråden IVF - 2015