Nilla6 skrev 2015-03-27 20:40:51 följande:
haha mm jag står verkligen ut med alla symtom så länge jag får en frisk bebis, men kände aldrig såhär med sonen. jag satte iof in en blastocyst men jag fick symtom 2 dar efter ET, trodde jag var magsjuk, illamående och lös i magen men gick över efter ett toabesök, tyckte det kändes konstigt sen dag 3 och 4 så mådde jag illa, inte mycket men det kom ibland,tog test på dag 5 som var svagt positivt, fick då även metallsmak i munnen. sen blev testen starkare, fick även ta blodprov som mätte hcg på fredan dag 9 för dom tyckte jag fick plus så tidigt. men de låg på 107 vilket var normalt men det som gäller med blodprov är ju att man ska ta det igen efter 2 dar och då ska det ha dubblerats. vilket mitt gjorde och lite till, 259 låg det på söndan. så de går ju framåt, symtomen är värre nu dock. eller en grej, förstoppningen, haft sen ÄP,slutade röka och dricka kaffe veckan innan vi startade och efter det så går jag knappt på toa. inte kul då jag kan gå 3 ggr om dan i vanliga fall, käkar kiwi, päron, katrinplommonpure och inget hjälper, har fått dricka några klunkar kaffe ibland för att få ut nåt. du ska inte testa innan? håller tummarna.
Äh fy! Stackars dig. Så det bli för mig när jag är utomlands. Då får jag värsta ibs magen direkt.. Inget kul. Hoppas det ger sig och du får börja gå på toaletten ordentligt väldigt snart igen.
Vette sjutton ifall jag vågar testa tidigare. Ibland känns det helt ok att ruva och jag känner att jag hålla mig i 9 dagar till. Ibland vill jag bara sätta mig och kissa på Stickan direkt! Haha. Idag har det gott bra. Jag kan tänka mig att testa påskafton istället för påskdagen (td) då jag jobbar påskdags-natten och känner inte för att dra iväg och jobba ifall jag får ett negativt besked :(
Tack, det behövs.