• frucgsvensson

IVF - 2015

Hej! Vi är i starkgroparna inför vårat allra första IVF-försök. Vårat problem är att jag (kvinnan) har PCOS. Min mans spermier är tipptopp. Vi har tidigare provat både pergotime och menopur. Menopuren har vi använt på samma sätt som under en IBF bortsett från att vi gjort jobbet hemma, och mindre dos såklart. Jag har svarat bra på alla omgångar men det har inte tagit sig. Nu går vi vidare med IVF. Vi väntar nu på en remiss från vår privata klinik så att vi kan lämna blodprover, sen ska det skickas en remiss till Falun. Väntetiden är 1-3 månader ungefär för vår del. Tänker att det kanske finns fler här som gör detta för första gången? Eller några som gjort detta förut men som kör igen?

• Svar på tråden IVF - 2015
  • Elfia
    Teecee skrev 2015-02-18 20:36:59 följande:

Hej!

Kan jag hoppa med här?

Vi fick barn 2012 efter sex års kämpande. Nu känner jag/vi oss redo att ge oss upp i karusellen igen. Vi ska påbörja syskonförsök i april. Hos oss är det en manlig infertilitet pga en genmutation som gjort att han saknar sädesledare. Detta fick vi reda på under vår utredning.

Hej! Välkommen.

Önskar er lycka till med syskonförsök :) 

Kör ni privat nu då?
  • Elfia
    Wictoria1984 skrev 2015-02-19 13:28:05 följande:

Jag börjar med nässpray i morgon och v 13 äggplockning

Skrattande Lycka till, du kör det långa protokollet eller? vanlig ivf? Första?
  • Gweny
    Wictoria1984 skrev 2015-02-19 13:28:05 följande:

Jag börjar med nässpray i morgon och v 13 äggplockning

Då ligger vi nära varandra... har äp planerat v12. Spännande.
  • Loven

Första besöket på Sahlgrenska avklarat.
    Fick inom om att vi kan börja ta sprutor inför äggplockning 1/5....
    Känns nu som evighet tills dess men ändå skönt med ett satt datum för start :)

• Gweny
    Loven skrev 2015-02-19 16:02:14 följande:

Vi verkar vara några som går på SU. skönt fått en plan och datum att vänta in.
  • Elfia
    Loven skrev 2015-02-19 16:02:14 följande:

Fasen så gött för er!! Det är en otrolig lättnad att få ett datum och slippa gå runt och undra när man kommer att få hjälp. Om ni inte har gjort det så be om att få ställa er i "akut-lucke-kön" Ifall någon annan ställer in eller blir sjuk finns det möjligheten att bli uppringd. Men då måste man kunna komma in på direkten ifall de ber en. Det trodde jag aldrig skulle hända oss men det hände faktiskt och jag är så glad att jag frågade om en sådan kö :) annars hade vi egentligen fått komma in på vårt första möte i slutet på Mars och kanske inte fått börja med behandling förrän till sommaren. Men de ringde i början på Januari och sa att det fanns en lucka den dagen, 2 timmar efter samtalet. Både jag och min sambo åkte ifrån jobbet på direkten :) 
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-02-19 16:04:26 följande:
    Vi verkar vara några som går på SU. skönt fått en plan och datum att vänta in.
    Ja det ser så ut Glad Hoppas att de är bra och stöttande under behandligen bara! Upplevde att Carlanderska var helt fantastisk vad det gällde stöd och vård. Kände ett lugn när jag var där. Hoppas man kommer känna samma lugn på SU.
  • Gweny
    Elfia skrev 2015-02-19 16:23:34 följande:

Ja det ser så ut  Hoppas att de är bra och stöttande under behandligen bara! Upplevde att Carlanderska var helt fantastisk vad det gällde stöd och vård. Kände ett lugn när jag var där. Hoppas man kommer känna samma lugn på SU.

Jag är jättenöjd än så länge och bara ringa el maila om vi funderar på något sa dem.
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-02-20 07:31:06 följande:
    Jag är jättenöjd än så länge och bara ringa el maila om vi funderar på något sa dem. smile1.gif
    Kanon! :) Sa de till oss också sist, ska faktiskt ringa de på måndag och kolla ifall vi kan komma in på en liten repeat. Minns inte alls hur det var man gjorde med sprutorna. Den dagen vi slängdes in på första besöket var vi ju så överväldigade av all information plus nervösa som bara den, att jag nästan glömt av allt de visat. Hoppas vi får komma in innan jag börjar behandlingen om två veckor.
  • Wictoria1984
    Elfia skrev 2015-02-19 15:51:49 följande:
    Skrattande Lycka till, du kör det långa protokollet eller? vanlig ivf? Första?
    Ja det långa , första försöker ????
Svar på tråden IVF - 2015