Elfia skrev 2015-03-18 18:24:17 följande:
Hej allihopa! Hoppas allt går bra för er där ute? Kände bara att jag ville skriva av mig lite.
Imorse var jag på mitt andra VUL. Blåsorna hade vuxit ordentligt på de ytterligare tre kvällarna jag fick spruta sedan i söndags. De växter jämt och läkaren och BM tyckte att det såg fint ut. 11 blåsor sammalagt hade jag, varav de största var på 14,18,20,22 mm. Som jag misstänkte så låg de två största på höger sida för där är jag mer öm än på vänster.
Fick även ordination om att ta Ovitrelle (ägglossningsprutan) ikväll och på fredag tidigt på morgonen blir det äntligen äggplock:)) Är givetvis nervös men mest förväntansfull då jag vet om allt går fint så blir det insättning på Söndag.
Tror ni jag är glad över att slippa sprutorna imorgon eller?!! ;)
*håll tummarna att det går vägen här* nu har jag vi väntat allt för många år på detta, vill ju ha ett barn jag med :)
Hej vad kul o skönt att allt såg bra ut, vart går du nånstans? Vi hade äggplock på en fredag o skulle ha insättning på måndan för det var normal odlingstid men dom odla till onsdan, asså 5 dar till blastocyst. Äggplocket för mej var värst, fick så mycket smärtstillande att dom fick dra ut mej i rullstol haha. Det gjorde ont men inte så ont ändå, tror jag fick panik av hela grejen bara att dom ville droga ner mej lite extra. Det var skönt däremot;) sen blev jag ju överstimulerad, hade så ont i magen i 3 dar, kunde inte sitta lr kissa/bajsa. Vätska i buken men inget som behövdes tappas, så det var bra att äggen odlades längre för jag hade aldrig pallat sätta in nåt just då. Nu är jag på ruvardag 7 med alla världens olika symtom och positiva gravtest sen i måndags på dag 5 så jag håller tummarna för dej, lycka till.