Nilla6 skrev 2015-03-18 19:26:34 följande:
Hej vad kul o skönt att allt såg bra ut, vart går du nånstans? Vi hade äggplock på en fredag o skulle ha insättning på måndan för det var normal odlingstid men dom odla till onsdan, asså 5 dar till blastocyst. Äggplocket för mej var värst, fick så mycket smärtstillande att dom fick dra ut mej i rullstol haha. Det gjorde ont men inte så ont ändå, tror jag fick panik av hela grejen bara att dom ville droga ner mej lite extra. Det var skönt däremot;) sen blev jag ju överstimulerad, hade så ont i magen i 3 dar, kunde inte sitta lr kissa/bajsa. Vätska i buken men inget som behövdes tappas, så det var bra att äggen odlades längre för jag hade aldrig pallat sätta in nåt just då. Nu är jag på ruvardag 7 med alla världens olika symtom och positiva gravtest sen i måndags på dag 5 så jag håller tummarna för dej, lycka till.
Låter inget vidare, tråkigt att du behövde gå igenom det. Förhoppningsvis går det smidigt och bra för mig på fredag under ingreppet och efteråt :)
Jag går på Sahlgrenska i Göteborg! Vart gick du?
Kul att du är ruvare, hoppas det går vägen :)
Men jag har förstått att ägglossningssprutan kan ge falska svar på graviditetstest om man testar för tidigt, vet ej om det stämmer men det finns en del trådar om det. Det ska ha gått 10 dagar efter den sprutan innan man vara säker på resultatet. Givetvis håller jag tummarna även för dig, att positiva gravtesten är det som stämmer!