• frucgsvensson

IVF - 2015

Hej! Vi är i starkgroparna inför vårat allra första IVF-försök. Vårat problem är att jag (kvinnan) har PCOS. Min mans spermier är tipptopp. Vi har tidigare provat både pergotime och menopur. Menopuren har vi använt på samma sätt som under en IBF bortsett från att vi gjort jobbet hemma, och mindre dos såklart. Jag har svarat bra på alla omgångar men det har inte tagit sig. Nu går vi vidare med IVF. Vi väntar nu på en remiss från vår privata klinik så att vi kan lämna blodprover, sen ska det skickas en remiss till Falun. Väntetiden är 1-3 månader ungefär för vår del. Tänker att det kanske finns fler här som gör detta för första gången? Eller några som gjort detta förut men som kör igen?

• Svar på tråden IVF - 2015
  • Flaxkatten

Kunde inte hålla mig från att tjuvtesta idag, känner mig så himla gravid liksom - och det var positivt!!!! Halleluja! Nu börjar ju bara grubblet hur stor risken är att det lossnar... Hur många av er har fått positivt för att sen få missfall? När har det hänt isåfall? Eftersom jag har två embryon insatta, kan ett lossna och det andra klara sig?

• Lisa 236

Hej på er tänkte bara berätta uppföljning av mitt förra inlägg gör alltså min 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad
  • Nilla6
    Flaxkatten skrev 2015-03-07 10:41:38 följande:

Kunde inte hålla mig från att tjuvtesta idag, känner mig så himla gravid liksom - och det var positivt!!!! Halleluja! Nu börjar ju bara grubblet hur stor risken är att det lossnar... Hur många av er har fått positivt för att sen få missfall? När har det hänt isåfall? Eftersom jag har två embryon insatta, kan ett lossna och det andra klara sig?

Hej har du tagit ovitrelle? Man kan tydligen få plus upp till 10 dagar efter tyvärr men hoppas det inte stämmer på dej såklart. Håller tummarna.
  • Nilla6
    Lisa 236 skrev 2015-03-07 11:42:22 följande:

Hej på er tänkte bara berätta uppföljning av mitt förra inlägg gör alltså min 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad

Hej som jag sa till flaxkatten, har du tagit ovitrelle? Man kan få plus upp till 10 dagar efter tyvärr. Men om du vart gravid så många ggr så vet du väl säkert det redan. Håller tummarna.
  • Lisa 236
    Nilla6 skrev 2015-03-07 18:37:34 följande:
    Hej som jag sa till flaxkatten, har du tagit ovitrelle? Man kan få plus upp till 10 dagar efter tyvärr. Men om du vart gravid så många ggr så vet du väl säkert det redan. Håller tummarna.
    Hej jo jag vet ... och ja jag har tagit ovitrelle men är på dag 13 efter ovitrellen så det ska vara lugnt för den skull. Å tack för tummarna
  • Flaxkatten
    Nilla6 skrev 2015-03-07 18:35:54 följande:
    Hej har du tagit ovitrelle? Man kan tydligen få plus upp till 10 dagar efter tyvärr men hoppas det inte stämmer på dej såklart. Håller tummarna.
    Det visste jag inte, men idag är det 13 dagar sen jag tog den, så det borde väl inte vara den?
  • Nilla6
    Lisa 236 skrev 2015-03-07 18:58:18 följande:

Hej jo jag vet ... och ja jag har tagit ovitrelle men är på dag 13 efter ovitrellen så det ska vara lugnt för den skull. Å tack för tummarna

Okej men va bra då är du gravid. Grattis.
  • Nilla6
    Flaxkatten skrev 2015-03-07 23:37:16 följande:

Det visste jag inte, men idag är det 13 dagar sen jag tog den, så det borde väl inte vara den?

Hej nej det borde inte va nån fara då. Du är gravid. Grattis.
  • Elfia

Efter 1,5 år med att försökt själva att få barn + 5 månader i landstingskön/IVF är vi ÄNTLIGEN igång!!! Tog precis min allra första hormonspruta (höll seriöst på att svimma pga är spruträdd) men min fästman tog det på mig plus att jag FaceTimea med min bästa vän samtidigt haha, så dramatiskt jag vet. Men jag behövde all moralisk stöd jag kunde få. Till slut gick det :) Är så stolt över mig själv. Nu ska jag ta den varje kväll fram till lördag sedan är det vårt första ultraljud. Hoppas allt ser bra ut och med massa tur på vår sida, att det tar sig på första :))

Önskar oss alla här stort lycka till, det är verkligen en känslomässig berg o dalbana den här resan. Jisses vad starka vi är.

• Gweny

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

Svar på tråden IVF - 2015