• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • sanla
    Saturnus skrev 2015-05-12 20:23:12 följande:

Tack för svar! Får avvakta lite mao.

Ni som kört akupunktur. Har ni gått under nedregleringen? Jag går hos en kines, han känns inte supertydlig på hur jag ska göra..

Du gör möjligtvis inte hos Dr NIe på Essingen, Stockholm? Bara en vild chansning.

Jag gjorde korta protokollet men gick på akupunktur varje dag i en vecka fram till min insättning. Det var andra ET men tid och pengar blev bortkastat Dock tror jag lite på att det kan hjälpa men vet inre om jag skulle våga lägga samma summa igen...
  • Längta

Idag var de ultraljud:)

14äggblåsor som var över 10mm och en del strax under.

Nytt ultraljud på fredag och då bestäms det när plock blir.

Tidigast måndag. Så nu e de nära. :) :)

• Nicka
    Längta skrev 2015-05-13 19:34:37 följande:

Härligt! Lycka till!
  • Libra1
    Längta skrev 2015-05-13 19:34:37 följande:

Det låter ju positivt! :)
  • Libra1

Jag mår ok. Men har fortfarande ont. Min IVF-läkare tyckte att jag skulle göra en titthålsoperation. Så det får det bli. Nervöst! Jag ska även göra en koloskopi och kika på tarmen.

Hoppas verkligen att vi kan starta med sprutor den 12 juni.

Går ni till någon terapeut? Jag har gått 2 ggr nu och det känns väldigt bra. Ett tips!!! :)

• Nicka
    Libra1 skrev 2015-05-15 10:24:31 följande:

Jag mår ok. Men har fortfarande ont. Min IVF-läkare tyckte att jag skulle göra en titthålsoperation. Så det får det bli. Nervöst! Jag ska även göra en koloskopi och kika på tarmen.

Hoppas verkligen att vi kan starta med sprutor den 12 juni.

Går ni till någon terapeut? Jag har gått 2 ggr nu och det känns väldigt bra. Ett tips!!! :)

Jag gick hos en terapeut efter mitt missfall och de kändes väldigt bra, så skönt att få prata av sej med nån man inte känner :) nu tycker sjuksköterskan på jobb att jag ska börja gå igen, men just nu känner jag att de är så mycke annat, visst de kanske hade varit en bra sak...just för att de är så mycke men men en sak i taget, efter denna helg är de sluta med rökning o alkohol som gäller. Önskar man aldrig hade börjat röka hur dum får man vara..
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-05-15 23:45:38 följande:
    Jag gick hos en terapeut efter mitt missfall och de kändes väldigt bra, så skönt att få prata av sej med nån man inte känner :) nu tycker sjuksköterskan på jobb att jag ska börja gå igen, men just nu känner jag att de är så mycke annat, visst de kanske hade varit en bra sak...just för att de är så mycke men men en sak i taget, efter denna helg är de sluta med rökning o alkohol som gäller. Önskar man aldrig hade börjat röka hur dum får man vara..
    Den där rökningen ja. Har samma problem. Det är så lätt att falla tillbaka när man mår lite dåligt. Har du testat e-cigg? Det hjälper mig väldigt mycket. :)

Man ska nog bara gå till en terapeut om man känner själv att man behöver det. Just nu är det guld värt för mig. Blir pepp efteråt! :)
  • Happyland

Skriver en rad här. Har gjort 3 fulla IVF och 4 FET för flera år sedan med annan partner. Inte gravid. Nu är jag på IVF nr 2 med min sambo och det känns som vi misslyckats igen. Har aldrig varit gravid och börjar misströsta på om min livmoder inte kan fästa ett embryo.

Hur många försök har ni bakom er?

• ace555

Hej! Jag undrar hur lång tid det har tagit för er mellan första IVF behandlingen och det andra försöket? Jag har gjort det korta protokollet och fick ett negativt graviditetsbesked idag. Jag vill gärna påbörja en ny omgång denna månad så snart mensen sätter igång. Tror ni att det är möjligt eller måste jag vänta tills kroppen är mer i balans? Vad har ni fått för råd från er doktor i frågan? Tack!

• sanla
    ace555 skrev 2015-05-17 19:46:57 följande:

Hej! Jag undrar hur lång tid det har tagit för er mellan första IVF behandlingen och det andra försöket? Jag har gjort det korta protokollet och fick ett negativt graviditetsbesked idag. Jag vill gärna påbörja en ny omgång denna månad så snart mensen sätter igång. Tror ni att det är möjligt eller måste jag vänta tills kroppen är mer i balans? Vad har ni fått för råd från er doktor i frågan? Tack!

Jag fick börja mensen efter, tror det är det som gäller för de flesta. 
    Efter man har haft en stimulerad cykel får man alltid vänta tills nästa mens både för stimulerad omgång eller FET. Som du säger måste kroppen komma i balans. Eller om man själv känner att man vill vänta längre.
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök