• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-05-23 05:25:50 följande:

Ligger här i sängen och kan inte somna om.. Brukar bli så här knas då jag jobbat natt, vilket inte händer speciellt ofta.

Ca en vecka kvar till sprutstart, hämtade ut medicin igår och känner mej så taggad för att dra igång :) i måndags slutade vi röka och de har gått bättre än vad jag trodde, kör med nikotin sugtabletter men bara då suget är som värst. Har även cyklat till jobb o promenerat, känner mej på gång på nått vis och de är en skön känsla!

Nickasworld.blogg.se

Bra jobbat! Tänkte också testa något från Apoteket. Har aldrig gjort det. Denna gången var det extra svårt att sluta. Kanske för att jag mår så dåligt.

Spännande med sprutstart snart! :)
  • Libra1

Vi fick tillbaka 2 sist så tror vi får det nästa gång också. Tror mer att vi får satsa på augusti. Tråkigt! :-/

• Längta
    Nicka skrev 2015-05-23 11:15:01 följande:

Såklart! Jag skulle oxå kunna tänka mej att få tillbaka två, men de händer nog inte.

Håller tummarna att allt kommer gå bra för er. Hela resan.

Var e de ni går förresten?
  • Libra1

Jag vill bara göra min titthålsoperation NU. Har börjat blöda lite trots Synarela och fått mer ont. Blir så trött på det här. :-/

Vi går på Nordic IVF Center i Malmö. Mycket bra! :)

• Nicka
    Libra1 skrev 2015-05-23 12:42:41 följande:

Vi fick tillbaka 2 sist så tror vi får det nästa gång också. Tror mer att vi får satsa på augusti. Tråkigt! :-/

De är jättesvårt att sluta, när man inte mår bra och dessutom inte är gravid, men jag beslutade ändå att nu fick de vara bra och intalar mej sj att de kommer att hjälpa till, sen kan jag ju inte lova att jag kan lyckas hålla mej ifrån ciggen om de inte skulle gå bra... Så tråkigt för er :( :( kram
  • Nicka

Vi går på Carlanderska i Göteborg :)

Ja nu börjar de närma sej och jag känner av att mensen är på G fast att de är flera dagar kvar..

• Längta

Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.

Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.

Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /

• Nicka
    Längta skrev 2015-05-24 17:22:05 följande:

Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.

Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.

Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /

Måste vara ett gott tecken att dom inte ringt från kliniken, håller tummar och tår för att allt går fint imon :)
  • Längta
    Nicka skrev 2015-05-24 18:45:57 följande:

Måste vara ett gott tecken att dom inte ringt från kliniken, håller tummar och tår för att allt går fint imon :)

Tack snälla. Bara hoppas dom knte ringer innan vi ska dit imorrn heller : )
  • Längta

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök