• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Nicka
    Saturnus skrev 2015-05-04 23:07:50 följande:
    Danmark & ni?
    Carlanderska i Göteborg :)
  • sanla

Hej, hoppar in här. 
    Har egentligen inte så många försöka bakom, men vi är på vårt andra IVF.
    Första blev lite fel i protokollet och många tomma äggblåsor, 2 ägg ut och ett med toppkvalité som sattes in, men blev inget, tror inte ens det fäste, mensen kom på ruvardag 9 redan. 

Andra IVF fick vi mer ägg, men ET misslyckades igen, men på ruvardag 11 med 3 dagars istället denna gång, testade då och såg inte svagt streck, så tror inte att det fäste, men man vet ju aldrig. 

Nu har vi tre i frysen och ska göra FET i juni igen. 

Nu börjar jag bli lite nojig att äggen inte fäster i min livmoder, någon mer som tänkt två efter två misslyckade som inte ens går till tidigt missfall? Jag vet inte om det finns något man kan göra att det ska fästa bättre, och om det är aktuellt att ta upp efter "bara" två misslyckade?

Man kan ju också ha oturen att misslyckas två, att embryona bara slutar utveckla sig. Eller bara att köra på med nästa FET som odlas 5-6 dagar och hoppas. 
    (Kan nämna att jag har utomkveds från 2013 bakom mig)

Lycka till alla!

• Libra1
    sanla skrev 2015-05-07 09:40:17 följande:

Hej, hoppar in här. 
    Har egentligen inte så många försöka bakom, men vi är på vårt andra IVF.
    Första blev lite fel i protokollet och många tomma äggblåsor, 2 ägg ut och ett med toppkvalité som sattes in, men blev inget, tror inte ens det fäste, mensen kom på ruvardag 9 redan. 

Andra IVF fick vi mer ägg, men ET misslyckades igen, men på ruvardag 11 med 3 dagars istället denna gång, testade då och såg inte svagt streck, så tror inte att det fäste, men man vet ju aldrig. 

Nu har vi tre i frysen och ska göra FET i juni igen. 

Nu börjar jag bli lite nojig att äggen inte fäster i min livmoder, någon mer som tänkt två efter två misslyckade som inte ens går till tidigt missfall? Jag vet inte om det finns något man kan göra att det ska fästa bättre, och om det är aktuellt att ta upp efter "bara" två misslyckade?

Man kan ju också ha oturen att misslyckas två, att embryona bara slutar utveckla sig. Eller bara att köra på med nästa FET som odlas 5-6 dagar och hoppas. 
    (Kan nämna att jag har utomkveds från 2013 bakom mig)

Lycka till alla!

Välkommen hit! Vad tråkigt att inte ni heller har lyckats. Det är så svårt att veta vad som är orsaken. Får man fråga av vilken anledning ni måste göra IVF? Vi är oförklarligt barnlösa.

Är det blastocyster ni har i frysen?

Lycka till med FET! :)
  • sanla
    Libra1 skrev 2015-05-09 13:42:55 följande:
    Välkommen hit! Vad tråkigt att inte ni heller har lyckats. Det är så svårt att veta vad som är orsaken. Får man fråga av vilken anledning ni måste göra IVF? Vi är oförklarligt barnlösa.

Är det blastocyster ni har i frysen?

Lycka till med FET! :)
    Tack

Vi är väl mittemellan oförklarligt och anar fel med äggledarna. Hade utomkvedshavandeskap för snart två år sedan. Inget mer efter det och har försökt allt som allt i 2,5 år. Nu sist på undersökningarna sa en läkare att han misstänkte sammanväxningar mellan äggstockarna då min vänstra äggstock alltid är så svår att hitta. Om det är det som är problem kanske kan förklara lite varför äggledarspolning funkat men aldrig graviditet i livmodern uppnåtts. Men ingen idé att utreda, det är nog bara IVF som kan hjälpa oss.

Efter två insättningar och inget synligt på stickan blir jag bara nojig att det inte fäster i livmodern ens. Men det behöver ju inte alls vara så. Det kanske fäste men aldrig kunde upptäckas, eller bara otur att embryot inte utvecklade sig vidare och missade 30-50% chansen två gånger. Jag är ju ändå 35, så man kanske får räkna med några gånger, eller fler eller så går det inte alls...

Vi gör FET i juni igen De sa på telefon 5-6 dagars embryon så det är väl blastocyst?

Hur många gånger har du försökt? Lycka till.

• Libra1
    sanla skrev 2015-05-09 14:30:57 följande:
    Tack smile1.gif

Vi är väl mittemellan oförklarligt och anar fel med äggledarna. Hade utomkvedshavandeskap för snart två år sedan. Inget mer efter det och har försökt allt som allt i 2,5 år. Nu sist på undersökningarna sa en läkare att han misstänkte sammanväxningar mellan äggstockarna då min vänstra äggstock alltid är så svår att hitta. Om det är det som är problem kanske kan förklara lite varför äggledarspolning funkat men aldrig graviditet i livmodern uppnåtts. Men ingen idé att utreda, det är nog bara IVF som kan hjälpa oss.

Efter två insättningar och inget synligt på stickan blir jag bara nojig att det inte fäster i livmodern ens. Men det behöver ju inte alls vara så. Det kanske fäste men aldrig kunde upptäckas, eller bara otur att embryot inte utvecklade sig vidare och missade 30-50% chansen två gånger. Jag är ju ändå 35, så man kanske får räkna med några gånger, eller fler eller så går det inte alls...

Vi gör FET i juni igen De sa på telefon 5-6 dagars embryon så det är väl blastocyst?

Hur många gånger har du försökt? Lycka till.

Jag misstänker också något med mina äggledare. Vi har försökt 6 år till sommaren och aldrig lyckats själva. Men jag har blivit gravid 2 av 5 gånger med IVF så vi ger inte upp hoppet ännu. :)

Ja då är det en blastocyst. Det är större chans att de klarar upptiningen. Var går ni? Vi går i Malmö.
  • Saturnus

Ni som kört korta o sedan långa protokollet. Har antalet dagar från sprutstart till Äggplock förändras? Alltså sprutar man lika länge när man är nedreglerad?

Försöker boka sem i samband med ivf inte lätt. Tidigare när jag körde korta vart det Äggplock på dag 11 varje gång. Skulle uppskatta era erfarenheter.

• Libra1
    Saturnus skrev 2015-05-11 13:59:45 följande:

Ni som kört korta o sedan långa protokollet. Har antalet dagar från sprutstart till Äggplock förändras? Alltså sprutar man lika länge när man är nedreglerad?

Försöker boka sem i samband med ivf inte lätt. Tidigare när jag körde korta vart det Äggplock på dag 11 varje gång. Skulle uppskatta era erfarenheter.

För mig har det blivit lika. De flesta gångerna har jag sprutat max 10 dagar. Det var bara en gång det blev 13 för äggen växte långsamt. Men det kan ju vara olika.
  • Nicka

Hej Tjejer!
    Hur går de för er?
    Här segar sej tiden fram tycker jag,men men lika bra att
    man vänjer sej, kommer ju en massa lång väntan senare..

nickasworld.blogg.se

• Saturnus

Tack för svar! Får avvakta lite mao.

Ni som kört akupunktur. Har ni gått under nedregleringen? Jag går hos en kines, han känns inte supertydlig på hur jag ska göra..

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök