Libra1 skrev 2015-05-09 13:42:55 följande:
Välkommen hit! Vad tråkigt att inte ni heller har lyckats. Det är så svårt att veta vad som är orsaken. Får man fråga av vilken anledning ni måste göra IVF? Vi är oförklarligt barnlösa.
Är det blastocyster ni har i frysen?
Lycka till med FET! :)
Tack
Vi är väl mittemellan oförklarligt och anar fel med äggledarna. Hade utomkvedshavandeskap för snart två år sedan. Inget mer efter det och har försökt allt som allt i 2,5 år. Nu sist på undersökningarna sa en läkare att han misstänkte sammanväxningar mellan äggstockarna då min vänstra äggstock alltid är så svår att hitta. Om det är det som är problem kanske kan förklara lite varför äggledarspolning funkat men aldrig graviditet i livmodern uppnåtts. Men ingen idé att utreda, det är nog bara IVF som kan hjälpa oss.
Efter två insättningar och inget synligt på stickan blir jag bara nojig att det inte fäster i livmodern ens. Men det behöver ju inte alls vara så. Det kanske fäste men aldrig kunde upptäckas, eller bara otur att embryot inte utvecklade sig vidare och missade 30-50% chansen två gånger. Jag är ju ändå 35, så man kanske får räkna med några gånger, eller fler eller så går det inte alls...
Vi gör FET i juni igen De sa på telefon 5-6 dagars embryon så det är väl blastocyst?
Hur många gånger har du försökt? Lycka till.