• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Libra1
    Happyland skrev 2015-05-16 12:50:20 följande:

Skriver en rad här. Har gjort 3 fulla IVF och 4 FET för flera år sedan med annan partner. Inte gravid. Nu är jag på IVF nr 2 med min sambo och det känns som vi misslyckats igen. Har aldrig varit gravid och börjar misströsta på om min livmoder inte kan fästa ett embryo. smile4.gif

Hur många försök har ni bakom er?

Vad tråkigt att det inte går vägen. :(

Vi ska snart göra vårt 6:e försök.
  • Libra1
    ace555 skrev 2015-05-17 19:46:57 följande:

Hej! Jag undrar hur lång tid det har tagit för er mellan första IVF behandlingen och det andra försöket? Jag har gjort det korta protokollet och fick ett negativt graviditetsbesked idag. Jag vill gärna påbörja en ny omgång denna månad så snart mensen sätter igång. Tror ni att det är möjligt eller måste jag vänta tills kroppen är mer i balans? Vad har ni fått för råd från er doktor i frågan? Tack!

Man brukar få vänta en mens innan man får köra igång igen. Jag har aldrig orkat göra så nära inpå. Men vi är alla olika. Hör vad just din klinik tycker.

Tråkigt att testet blev negativt. :(
  • Libra1
    Längta skrev 2015-05-22 13:55:06 följande:

14 ägg blev de på plocket idag. Och 2 tillbaka på måndag. :)

Grattis!!! :)
  • Nicka
    Längta skrev 2015-05-22 13:55:06 följande:

14 ägg blev de på plocket idag. Och 2 tillbaka på måndag. :)

Bra skörd :) hur kommer de sej att du får tillbaka 2?
  • Längta
    Nicka skrev 2015-05-22 22:58:35 följande:

Vi har 3 försök bakom oss.

Första fick vi tillbaka 1 meen fick missfall i v 6 alla andra klarade sig inte till frys och de var många.

Andra gången klarade de sig inte ens till isättning.

3de gången fick vi tillbaka 1 men med väldigt tidigt missfall. Och alla andra klarade sig inte till frys.

Därför tyckte läkaren att om vi ville skulle vi sätta tillbaka .

Och de känner vi att vi vill nu för att öka chansen. :)
  • Nicka
    Längta skrev 2015-05-23 00:00:38 följande:

Vi har 3 försök bakom oss.

Första fick vi tillbaka 1 meen fick missfall i v 6 alla andra klarade sig inte till frys och de var många.

Andra gången klarade de sig inte ens till isättning.

3de gången fick vi tillbaka 1 men med väldigt tidigt missfall. Och alla andra klarade sig inte till frys.

Därför tyckte läkaren att om vi ville skulle vi sätta tillbaka .

Och de känner vi att vi vill nu för att öka chansen. :)
    Ok, man hör ju annars att dom inte gärna sätter tillbaka fler än ett. Önskar er lycka till!
  • Nicka

Ligger här i sängen och kan inte somna om.. Brukar bli så här knas då jag jobbat natt, vilket inte händer speciellt ofta.

Ca en vecka kvar till sprutstart, hämtade ut medicin igår och känner mej så taggad för att dra igång :) i måndags slutade vi röka och de har gått bättre än vad jag trodde, kör med nikotin sugtabletter men bara då suget är som värst. Har även cyklat till jobb o promenerat, känner mej på gång på nått vis och de är en skön känsla!

Nickasworld.blogg.se

• Längta
    Nicka skrev 2015-05-23 05:18:29 följande:

Ok, man hör ju annars att dom inte gärna sätter tillbaka fler än ett. Önskar er lycka till!

Jo vi fick samma läkare denna gång som andra ggn. Då ville han också stta tillbaka två men då blev de inget.

Men den andra läkaren har vart väldigt smot de.men han nu ville verkligen öka chanserna för oss. Ochbde e vi väldigt tacksamma till.
  • Nicka
    Längta skrev 2015-05-23 07:57:09 följande:
    Jo vi fick samma läkare denna gång som andra ggn. Då ville han också stta tillbaka två men då blev de inget.

Men den andra läkaren har vart väldigt smot de.men han nu ville verkligen öka chanserna för oss. Ochbde e vi väldigt tacksamma till.
    Såklart! Jag skulle oxå kunna tänka mej att få tillbaka två, men de händer nog inte.
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök