• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Miss-X
    Libra1 skrev 2015-01-28 18:21:32 följande:

Vi köpte ett 3-pack som kostade 57000:-. Men använde oss utav bruttolöneavdraget via våra jobb så det blev ca 40000:-. Tur att det finns.

Hysteroskopi så går de in i livmodern med en kamera och kollar. Då kan man se polyper, myom och endometrios lite bättre.

Ja det är ju tur, annars hade det varit mkt dyrt.

Jaha, önskar dig all lycka.
  • Libra1

Hur mår du?

Jag har träffat IVF-läkaren nu. Hon hittade inget konstigt i livmodern. Skönt det. Men pga av smärtor som antagligen beror på endometrios så ska jag börja äta p-piller. Känns lite konstigt. Men först och främst måste jag må bra. Blir så trött på att kroppen bråkar hela tiden. :-/

• Libra1

Idag började jag med Synarela för att försöka svälta ut endometriosen. Sen hoppas jag på att kunna göra ett nytt försök innan sommaren.

Fler som vill följas åt?

• Nicka

Hej Libra! Ser att du nu startat upp en ny tråd och jag hoppar gärna in i den :) har följt dej via din blogg, inte varje dag men med jämna mellanrum.
    Här har vi haft paus, men nu så har vi bestämmt att göra nytt ivf försök,börjar med Gonal-f i slutet på maj. Har fixat papper för att göra bruttolönavdrag, så nu är vi på banan igen..men mycke som far runt i huvudet, inte minst ekonomin..kram

• Libra1
    Nicka skrev 2015-04-20 14:09:42 följande:

Hej Libra! Ser att du nu startat upp en ny tråd och jag hoppar gärna in i den :) har följt dej via din blogg, inte varje dag men med jämna mellanrum.
    Här har vi haft paus, men nu så har vi bestämmt att göra nytt ivf försök,börjar med Gonal-f i slutet på maj. Har fixat papper för att göra bruttolönavdrag, så nu är vi på banan igen..men mycke som far runt i huvudet, inte minst ekonomin..kram

Hej!

Ja jag såg på din blogg att ni ska starta igen. Hoppas det går vägen denna gång. Vi ska förhoppningsvis starta i mitten av juni. :)

Bra att ni får hjälp med bruttolöneavdrag.

Kram
  • Nicka

Japp ca en månad kvar till sprutstart :) känns som en evighet! Vi ska köra de korta protokollet som innan,kör ni långa eller korta? Ja de va bra att vi fick igenom bruttolönavdrag, tur att de finns.
    Kram

• Libra1
    Nicka skrev 2015-04-22 12:44:11 följande:

Japp ca en månad kvar till sprutstart :) känns som en evighet! Vi ska köra de korta protokollet som innan,kör ni långa eller korta? Ja de va bra att vi fick igenom bruttolönavdrag, tur att de finns.
    Kram

Det gör ju alltid det. Man vill starta NU!!!

Det blir långa protokollet denna gång. Har misstänkt endometrios så vi är rädda att den stör när jag gör korta. Har fått svaga plus som sen försvunnit. Började med Synarela för en månad sen och ska ta den i ca 3 månader. Känns lite tungt, men det går. :)
  • Nicka

Ok, ja de är tufft att vänta o vänta.
    Har pratat med carlanderska nu och meddelat att planen är ett tre pack och bruttolönavdrag även pratat med ekonomi och tyvärr så måste de stå namn o personnummer på fakturan :( och behandling känns inte så bra, bor ju på en liten ort o jobbar på ett litet företag där alla känner alla.ska kolla upp om de blir smidigare om jag själv tar emot fakturan o lämnar in den...

• Libra1
    Nicka skrev 2015-04-22 14:34:14 följande:

Ok, ja de är tufft att vänta o vänta.
    Har pratat med carlanderska nu och meddelat att planen är ett tre pack och bruttolönavdrag även pratat med ekonomi och tyvärr så måste de stå namn o personnummer på fakturan :( och behandling känns inte så bra, bor ju på en liten ort o jobbar på ett litet företag där alla känner alla.ska kolla upp om de blir smidigare om jag själv tar emot fakturan o lämnar in den...

Jo tyvärr måste det ju stå med. Om ni inte båda gör avdrag så får ni bara halva beloppet skattefritt. Det blir så eftersom det är en parbehandling. Kan ni inte prata med ekonomiansvarig om att ni vill hålla det hemligt?
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök