• Libra1

IVF 2015 för oss som gjort några försök

Hej!

Finns det några som gjort ett antal IVF-försök och som fortfarande kämpar med första barnet som vill följas åt?

Vi ska påbörja vårt 6:e färskförsök under våren. Det känns både spännande och skrämmande.

Hur mår ni? Hur orkar ni med vardagen efter allt kämpande? Både jag och min man tycker att det är tungt.

/Libra

• Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök
  • Nicka

Vi gör avdraget bägge två. Ska prata med den som är ekonomi ansvarig o kolla om de finns chans att göra så att så få som möjligt ser fakturan, hon vet om vår sits o som tur är blir de ju bara en faktura.

• Libra1
    Nicka skrev 2015-04-22 20:14:53 följande:

Vi gör avdraget bägge två. Ska prata med den som är ekonomi ansvarig o kolla om de finns chans att göra så att så få som möjligt ser fakturan, hon vet om vår sits o som tur är blir de ju bara en faktura.

Aha ok! Jobbar ni på samma jobb då? Hoppas ni får rätt på det. Det hjälper ju en del. :)
  • Libra1
    Nicka skrev 2015-04-22 23:44:40 följande:

Ja de gör vi. Jag hoppas på de ja :)

Hur mår du annars då? Skönt att ha tagit en paus. Det behöver man ibland.
  • Krabaten1
    Vi är nu på vårt 8:e försök till ett syskon. Ruvardag 1 idag, så nu börjar nästa steg i väntan. Hänger gärna med och hoppas med er! Skrattande

Men måste namnet stå på fakturan alltså, det borde ju kunna vara något kodnummer som endast den som behöver kan se. 

Vi har tyvärr ingen möjlighet till bruttolöneavdrag vare sig jag eller mannen. Det kunde ju vara lika för alla kan jag tycka.
  • Libra1
    Krabaten1 skrev 2015-04-23 11:22:27 följande:

Vi är nu på vårt 8:e försök till ett syskon. Ruvardag 1 idag, så nu börjar nästa steg i väntan. Hänger gärna med och hoppas med er! Skrattande

Men måste namnet stå på fakturan alltså, det borde ju kunna vara något kodnummer som endast den som behöver kan se. 

Vi har tyvärr ingen möjlighet till bruttolöneavdrag vare sig jag eller mannen. Det kunde ju vara lika för alla kan jag tycka.

Ett stort lycka till! Har ni gjort 8 försök till syskon?

Tyvärr måste det nog göra det. För arbetsgivaren och kliniken har ingen kontakt. Men man kan ju alltid höra med sin klinik.

Vad tråkigt att inte ni kan få hjälp. Det borde verkligen vara lika för alla. Hur kommer det sig? Vägrar dem? Vi gjorde som så att vi betalde summan så att de slapp ligga ute med pengar. Så kan man också göra.
  • Krabaten1
    Libra1 skrev 2015-04-23 11:56:05 följande:
    Ett stort lycka till! Har ni gjort 8 försök till syskon?

Tyvärr måste det nog göra det. För arbetsgivaren och kliniken har ingen kontakt. Men man kan ju alltid höra med sin klinik.

Vad tråkigt att inte ni kan få hjälp. Det borde verkligen vara lika för alla. Hur kommer det sig? Vägrar dem? Vi gjorde som så att vi betalde summan så att de slapp ligga ute med pengar. Så kan man också göra.
    Ja, precis, 8:e syskonförsöket nu. Vår dotter kom till på andra IVF-försöket. (Vad lite jag visste då om att vänta... ;))

Ja, vi har båda offentliga arbetsgivare som valt att "inte erbjuda den möjligheten". Här är det inte en fråga om pengarna, utan principen.  
  • Nicka

Just nu mår jag inte så bra :( varit genomförkyld sen förra torsdagen.. Jobbade idag men nu känner jag mej sämre igen. Ska snart gå å lägga mej,sen får man se hur man mår imon bitti. På sätt o vis skönt med en paus,men så svårt att bara släppa alla tankar, hade man bara kunnat de så,sen kom ju sambons bror o tjej o berättade att dom va gravida i typ samma veva som vi bestämmt oss för paus,gjorde de inte lättare.

På carlanderska sa dom att namnet måste stå pga skattemyndigheten :( har inte pratat med ekonomi ansvarig på jobbet än, men hoppas hon har en bra lösning.

• Krabaten1

Nicka: En god vän sa till mig. "Vila allt du kan, för om du blir gravid kommer du att behöva alla krafter du kan få." Det kunde förstås ha känts jobbigt, när jag vet att väntan kan vara lång eller oändlig, men för mig tog det helt rätt. 

Vi har gjort så många försök nu, och jag har landat i ett vi gör ett par till (ruvar ju nu) och sedan får det kanske vara. Och det känns för första gången på länge helt ok när andra säger att dom ska få barn, jag blir inte längre förkrossad (och glad förstås, i en svårhanterlig röra av känslor).

• Libra1
    Nicka skrev 2015-04-23 18:06:19 följande:

Just nu mår jag inte så bra :( varit genomförkyld sen förra torsdagen.. Jobbade idag men nu känner jag mej sämre igen. Ska snart gå å lägga mej,sen får man se hur man mår imon bitti. På sätt o vis skönt med en paus,men så svårt att bara släppa alla tankar, hade man bara kunnat de så,sen kom ju sambons bror o tjej o berättade att dom va gravida i typ samma veva som vi bestämmt oss för paus,gjorde de inte lättare.

På carlanderska sa dom att namnet måste stå pga skattemyndigheten :( har inte pratat med ekonomi ansvarig på jobbet än, men hoppas hon har en bra lösning.

Tråkigt att du blivit förkyld. Mår du bättre nu?

Jag tycker det är ganska skönt med en paus där vi faktiskt inte KAN bli gravida. För på något sätt så kan man inte ge upp hoppet om att lyckas själva. Men nu tar jag ju Synarela så då går det inte.

Vi har planerat en ny behandling nu. Jag börjar med sprutor den 12 juni. Längtar!!! :)
Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök