• DazaC

BF i slutet av november! Följas åt?

Hejsan!
    Fick vårt efterlängtade plus idag och enligt beräkningar bör BF bli 26/11. Finns så mycket frågor som det skulle vara roligt att dela med andra. Är det någon mer omkring där som vill följas åt? :)

• Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?
  • Miette84
    eihr skrev 2015-03-26 19:57:56 följande:

Miette84: I svedala!

Nina1980: Precis :) Åh vilket fint sätt att berätta på!!! De kommer säkert bli väldigt överaskade och jätteglada! :)

Sitter också och klurar på något roligt sätt att dela med oss av nyheten. För mina föräldrar är det andra barnbarnet och för min sambos första.

Ok, då bor vi nästan "grannar"
  • Kazza

Hej!

Jag hoppar också in här!

Jag är gravid efter IVF. BF 27/11. 4+6 idag.

Ska på VUL den 10 april. Hoppas det ska kännas lite mer verkligt och mindre oroligt efter det.

Har molvärk som känns som mensvärk.

Är 36 år och finns i Karlshamn. Inga tidigare barn utan bara många år av krångel. Har berättat för min pappa men inte för svärföräldrarna än. Ska vänta med det tills det gått lite längre.

• miela33
    efg skrev 2015-03-27 06:20:24 följande:

Kul att läsa hur ni alla berättat eller tänker berätta för era familjer! Jag har ett litet dilemma.. Jag tror att de allra flesta kommer bli väldigt glada, men min mamma är nog mindre förtjust i tanken på att bli mormor.. Har lite svårt att avgöra hur ja tror hon ska reagera. De borde inte komma som någon chock för henne.. Någon som harr tips på hur man berättar när reaktionen är oviss? Haha

Ring 1 april o berätta, neg reaktion så säger du bara april april. ;)

Själv ska jag stjäla en annans idé. Ska ge mamma ett vykort. Påbaksidan skall det stå: hej mormor. Skickar ett vykort från min semester. Det är ca 37 grader i vattnet och jag mår toppen! Vi ses i slutet av nov!

Eller det är tanken just nu iaf!
  • eihr

[quote=75072468][quote-nick]Miette84 skrev 2015-03-27 07:48:14 följande:[/quote-nick]

Ok, då bor vi nästan "grannar"

[/quote

Kul! Har ni haft svårt att få tid hos en barmmorska? Har hört att köerna kan vara långa.

Kazza: Stort grattis och välkommen in i tråden!

• eihr

Miette84: Kul! Har ni haft svårt att få tid hos en barmmorska? Har hört att köerna kan vara långa.

• efg
    catand89 skrev 2015-03-27 06:45:51 följande:
    Jag hade nog ändå gjort det som en överraskning. Hur gammal är du? Kanske blir hon lite "sur" (fel ord, men du förstår hur jag menar), men jag lovar, hon kommer bli glad när hon fått smälta det. Min mamma var inte heller glad över att bli mormor vid en ålder av 41 år när syrran berättade att hon var gravid första gången. Som 46 år, snart 47, har hon nu 4 barnbarn, snart 4 ;) det har sina fördelar att ha så unga morföräldrar, de orkar leka :) min dotters farföräldrar är 20 år äldre och har sina krämpor som gör att de inte orkar sitta på golvet och leka med henne soeciellt länge. Absolut inget illa menat mot er med äldre föräldrar! Det här är bara våran vardag, andra kanske har föräldrar som är äldre och är pigga i kropparna :)
    Jag är 23 och jag och sambon har varit tillsammans sen 2006. De borde inte komma som en chock, men hon har alltid försökt förespråka att skaffa barn sent "och barn är inget måste" hehe.. Tänkte nog berätta för henne lite i enrum, min sambo för slippa va med just då. Lite sådär lagom .. Kanske de med syrran som lite stöd :|
  • efg
    miela33 skrev 2015-03-27 09:28:25 följande:
    Ring 1 april o berätta, neg reaktion så säger du bara april april. ;)

Själv ska jag stjäla en annans idé. Ska ge mamma ett vykort. Påbaksidan skall det stå: hej mormor. Skickar ett vykort från min semester. Det är ca 37 grader i vattnet och jag mår toppen! Vi ses i slutet av nov!

Eller det är tanken just nu iaf!
    Hehe ja ellerhur. Tror nog de är bäst att va rakt på sak. Faktiskt. Även om de är lite trist.

Vilken rolig ide det sär var! Yror inte ja snor den men har inge hört talas om den förut!
  • catand89
    efg skrev 2015-03-27 12:39:13 följande:
    Jag är 23 och jag och sambon har varit tillsammans sen 2006. De borde inte komma som en chock, men hon har alltid försökt förespråka att skaffa barn sent "och barn är inget måste" hehe.. Tänkte nog berätta för henne lite i enrum, min sambo för slippa va med just då. Lite sådär lagom .. Kanske de med syrran som lite stöd :|
    Låter som 2 av mina kompisars mammor. De är 25 i år och mammorna säger nej åt barnbarn. Men är man så gammal kan man ju faktiskt ta ansvar för sina handlingar och det är ju inget de kan råda över. Ok om du hade varit 16-17 att de kunde sätta sig på tvären, men när du är 23! Jag hoppas för er skulle att hon tar det bra, det är som sagt något hon ska bli glad över, livets efterrätt sägs det ju! :)
  • Miette84
    eihr skrev 2015-03-27 11:12:26 följande:

Miette84: Kul! Har ni haft svårt att få tid hos en barmmorska? Har hört att köerna kan vara långa.

Vi ska till Bm den 9 april har du varit hos barnmorskan än?
  • eihr

Den 14/4 ska jag till någon läkare, vet ej vad som ska ske där?!

Den 17/4 är inskrivningssamtalet.

Miette84 skrev 2015-03-27 13:20:36 följande:

Vi ska till Bm den 9 april har du varit hos barnmorskan än?

Vet ni om risken för missfall ökar om man anstränger sig mycket?

Höll på att lyfta och flytta på grejer och sen fick jag ont i magen :(
Svar på tråden BF i slutet av november! Följas åt?