BF i slutet av november! Följas åt?
Hejsan!
Fick vårt efterlängtade plus idag och enligt beräkningar bör BF bli 26/11. Finns så mycket frågor som det skulle vara roligt att dela med andra. Är det någon mer omkring där som vill följas åt? :)
Hejsan!
Fick vårt efterlängtade plus idag och enligt beräkningar bör BF bli 26/11. Finns så mycket frågor som det skulle vara roligt att dela med andra. Är det någon mer omkring där som vill följas åt? :)
Verkar vara så olika beroende på vart vi bor med vul. Jag försökt få gå på ett tidigt vul men har fått till svar att man inte kan höra hjärtslag än. Är i v12 nu. När de sa att det inte gick hör hjärtslag var jag i v11.
Har i alla fall tid för KUB test 18 maj så jag får väl se det som ett tidigt vul. Konstigt att förutsättningarna är så olika. Förstår att det är olika belastning i olika län men att säga att det är för tidigt för vul är ju fel om flera av er andra gjort det.
Kul för er som fått höra hjärtljud i alla fall. Är det man väntar på nu :)
Vi hörde inte några hjärtljud men det syntes att det slog. Det gjorde det redan vid vårt första VUL som gjordes på 7 + 0.
Här i Blekinge får man inte göra NUPP om man inte är över 38. Bara blodprovet som är del av KUB och det görs inte förän runt v. 15. Första riktiga UL blir då inte förän v. 18 här om man blir gravid normalt. Jag har gjort VUL för att vi gjorde IVF och de gjordes på den privata kliniken i Malmö.
Är på 11 + 1 idag. Har varit på hälsosamtal men inskrivning hos bm blir inte förän 26 maj.
Jag är inte supernöjd med landstinget här. Hoppas de har bättre rutiner hos barnmorskan än på gyn ett par rum längre in i korridoren. Sist jag var på gyn var den 20 januari. Efter fyra hattiga år av pergotime som inte funkade så var vi i läget att de skulle kolla upp vilka krav för att göra ivf vi inte uppfyllde (typ skrivna på samma adress i två år, bmi och sånt). Samma eftermiddag var vi på den privata kliniken på introduktionssamtal. Gynmottagningen har inte ens ringt tillbaka än. I Malmö har vi blivit otroligt väl omhändertagna och uppenbarligen gravida...
Hej :) jag är beräknad två veckor efter dig :) 4 dec. lägg till mig på instagram så kan vi följas åt. rebecka_ryden detta är vårt 3e barn :)
Här i Värmland är det vid 35 man får göra KUB test. Fast det finns inte möjlighet att göra det i Värmland. Vill man göra testet få man själv försöka fixa tid någonstans. Men får man en tid är det Landstinget i Värmland som betalar det.
Är inte gravid på några sociala medier förutom forumet här. Nån som slagit på stora trumman och gjort statusuppdatering typ 'jag är gravid!'?
Har fortfarande bara berättat för ett tiotal av de närmaste irl. Känner inte att jag vill lägga nåt på Facebook eller insta. Har en känsla däremot att det kan bli bebisbilder längre fram om allt går bra.
Kanske är annorlunda om man har barn tidigare eller så är det bara jag som inte har fattat riktigt än efter att ha tillbringat de senaste 18 åren med att tänka att det inte kunde bli några...
Hej alla! Jag går in i v.12 på torsdag och bf blir 26 november. Jag har en fundering som jag gärna skulle vilja prata om här!
i v.9 fick jag en liiiten blödning (ca en femmas storslek) i trosan. Var lite brunt och lite rött blod. Kom inget mer än det och hade inte ont, inga klumpar. Det första jag tänkte var såklart missfall så ringde till min BM och hon sa att så länge man inte blöder mycket, klumpar eller har ont så är det ingen fara. Mina symptom finns kvar, men är så orolig när jag ska på UL nästa vecka att det inte ska finnas något där och att jag fått missfall.... Vad tror ni? Detta var 3 veckor sedan och har inte blödigt NÅGOT mer sen dess.
glömde säga att vi var på ett Vul i v 6-7 och såg hjärtslag!
Hej alla! Jag går in i v.12 på torsdag och bf blir 26 november. Jag har en fundering som jag gärna skulle vilja prata om här!
i v.9 fick jag en liiiten blödning (ca en femmas storslek) i trosan. Var lite brunt och lite rött blod. Kom inget mer än det och hade inte ont, inga klumpar. Det första jag tänkte var såklart missfall så ringde till min BM och hon sa att så länge man inte blöder mycket, klumpar eller har ont så är det ingen fara. Mina symptom finns kvar, men är så orolig när jag ska på UL nästa vecka att det inte ska finnas något där och att jag fått missfall.... Vad tror ni? Detta var 3 veckor sedan och har inte blödigt NÅGOT mer sen dess.
Har också BF 26 november. 11 + 4 idag :)
Hade också en pytteliten blödning runt v 7. Ringde och frågade på vår IVF-klinik. De sa att missfall normalt blöder mycket, mer än normal mens, och det gör mer ont än molvärken man kan få vid graviditet. Däremot sa de att det kunde stanna upp i utvecklingen utan att man märkte det mer än på VUL och att man, för att kunna starta ny IVF-omgång snabbt, eventuellt kunde framkalla missfall då. Gjorde man inte det så blev det missfall ändå efter ett tag så du borde ju vara förbi den risken också nu.
Allt jag googlat om blödningar pekar på att det är relativt vanligt och att det inte ska vara någon fara om det är lite och tidigt i graviditeten.
Men det är självklart omöjligt att låta bli att oroa sig ändå...
Heej alla!
Roligt att alla som skrivit senaste inläggen har BF 26/11, är samma här. Bor i Närke och här får alla möjlighet att göra KUB men man får själv ta kontakt med sjukhuset. Dock har vi valt att inte göra det.
Känner att jag varit otroligt dålig på att skriva i min egen tråd och uppdatera BF-listan men ska försöka göra det så småningom, har besvärats av en hel del trötthet så har inte riktigt orkat hänga med här och svara även om jag läst allt.
Hur är det med alla? Hur mår ni? Skulle vara roligt att höra om hur ni har det! :)
Berättar lite om hur jag själv mår om någon är intresserad :P Sista dagarna har illamåendet försvunnit nästan helt vilket är väldigt skönt. Får hoppas det håller sig undan framöver. Tack och lov har jag inte kräkts en enda gång så jag har haft tur. Är ju i vecka 11+4 så vad jag förstår är det normalt att illamåendet försvinner någonstans nu? Är det så för er andra också? För övrigt är magen full med luft som yttrar sig i mindre trevliga symtom men det får man väl stå ut med :P och att sova är inte helt fel det heller. Skulle vilja röra mer på mig men har inte haft ork för det men den kommer kanske tillbaka snart. Hungrig är jag ofta men nu kan jag njuta lite mer av maten när illamåendet börjat lägga sig, får se om jag kan börja äta fisk igen...
Hoppas det är bra med alla! :)