• HCS

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Då det är väldigt många i novembertrådarna startar jag en mindre grupp och hoppas någon hänger på!

Själv har jag BF 29/11. Väntar nu fjärde barnet, har tre pojkar sen tidigare på 9, 7 och 1 år. 

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-02 14:22
    BF-lista

23/11 - Fairytale01 / Vellinge / Sjätte barnet
    24/11 - Miaomiao / / Tredje barnet
    24/11 - CeElSu / / Första barnet
    24/11 - eihr / Svedala / Första barnet
    25/11 - EJai / Göteborg / Fjärde barnet
    26/11 - fridilie / / Första barnet
    26/11 - frida1991 / Jönköping / Första barnet
    26/11 - Kiesha / Norra Sverige / Första barnet
    27/11 - LindaM / / Femte barnet
    27/11 - Spjutt / Östrelen / Andra barnet
    27/11 - ELG / / Andra barnet
    28/11 - Knoppen234 / / Första barnet
    28/11 - Thegiirl / Göteborg / Andra barnet
    28/11 - Carrot90 / / Första barnet
    28/11 - NatalieWB / /Första barnet
    29/11 - Mikaela90 / / Andra barnet
    29/11 - MelinaG / Köpenhamn / Första barnet
    29/11 - Knasen85
    29/11 - MissPin / / Andra barnet
    29/11 - längtar985 / / Första barnet
    29/11 - Roxybe / Västerås / Andra barnet
    30/11 - Nimmi /Göteborg / Tredje barnet
    30/11 - miela33 / / Andra barnet
    1/12 - syskon1981 / / Fjärde barnet
    3/12 - LilaLove / / Första barnet
    3/12 - Nisse88 / / Andra barnet
    3/12 - aeberg / Göteborg / Tredje barnet
    ? - Globertrotter90 / Barcelona-Göteborg / Första barnet
    4/12 - Denisevictoria / Helsingborg / Första barnet
    4/12 - Johanna90 / Malmö / första barnet
    5/12 - Knasbollen81 / Uppsala / Andra barnet
    6/12 - MuM2girls / södra Östergötland / fjärde barnet
    6/12 - Nikki06 / Kalmar / Första barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-05 12:24
    Lämnar nu tråden då jag fått ett tidigt mf. Lycka till alla!! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 17:58
    Plussade igen på Äl+9 den 4 maj.
    Nytt BF blir 15/1-2016
  • Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
  • hilmaeleonora

Man behöver inte använda unisex-kläder tycker jag. Varför inte använda alla färger på båda könen om man känner för det?

• MissPin
    hilmaeleonora skrev 2015-06-18 08:27:57 följande:

Man behöver inte använda unisex-kläder tycker jag. Varför inte använda alla färger på båda könen om man känner för det? smile5.gif

Ja så tycker jag med, det är ju bara färger min son har alla färger på kläder och mycket färger i sitt rum. Så har vi tänkt göra med nästa med.
  • flislis

Nja. Min gräns går vid rosa på pojkar, iaf sålänge de är så små att man inte ser om det är flicka el pojke, större pojkar tycker jag kan ha rosa också. Men sen är det ofta massa spets o volanger, det tycker jag inte passar på pojkar. Annars ska jag försöka vara så öppen som möjligt! Både bilar och dockor. Våra vänners son får inte leka med dockor :( Och när jag var liten viille jag hellre leka med bilar. Haha, sörjer än idag att jag inte fick ett sånt där parkeringshus iflera våningar... ;)

• MissPin
    flislis skrev 2015-06-18 10:38:43 följande:

Nja. Min gräns går vid rosa på pojkar, iaf sålänge de är så små att man inte ser om det är flicka el pojke, större pojkar tycker jag kan ha rosa också. Men sen är det ofta massa spets o volanger, det tycker jag inte passar på pojkar. Annars ska jag försöka vara så öppen som möjligt! Både bilar och dockor. Våra vänners son får inte leka med dockor :( Och när jag var liten viille jag hellre leka med bilar. Haha, sörjer än idag att jag inte fick ett sånt där parkeringshus iflera våningar... ;)

Ja mycket flickkläder är volanger, rosa och glitter. Men sånt tycker jag inte om alls oavsett kön. Mina barn får välja själva när dom är stora nog att göra det, innan dess får dom ha alla färger och leksaker. Tycker det är jättekonstigt att inte låta pojkar leka med dockor. På förskolan får dom välja fritt i alla fall.
  • Knoppen234
    Alona skrev 2015-06-18 07:04:40 följande:

Beräknade den 28/11- 15 :) .

Vi är också beräknade den 28/11-15 :) är det erat första barn eller har ni barn sen tidigare? :)
  • Knoppen234

Börjar ni bli nervösa nu när RUL närmar sig?

Jag ska på RUL 29/6 och börjar bli nervös och nedräkningen känns som en evighet. Jag hoppas på att de ska kunna se va det är för en liten där inne :) så sjukt nyfiken :) har kommit på mig själv några gånger nu där jag sagt han till bebis i magen. Men det spelar ingen roll om det är en han eller hon! :)

• flislis
    Knoppen234 skrev 2015-06-18 11:37:16 följande:

Jag ska på RUL 29/6 och börjar bli nervös och nedräkningen känns som en evighet. Jag hoppas på att de ska kunna se va det är för en liten där inne :) så sjukt nyfiken :) har kommit på mig själv några gånger nu där jag sagt han till bebis i magen. Men det spelar ingen roll om det är en han eller hon! :)

Jag brukar också kalla hen för "han" , utan att tänka på det. Det ska bli så spännande!! :)
  • MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-06-18 11:37:16 följande:

Ja jag är sjukt nervös! Hoppas på att gå därifrån med världens leende och vara lättad.
  • Lortdocka

Jag har rul 25/6, och bävar för det...

Den här graviditeten är HEMSK! Det känns som om hela dagarna går åt åt att oroa mig, varenda liten känning av flytningarna (som jag har massor av, inget att göra något åt det är hormonellt sa min bm) så tror jag att det är blod som rinner, varenda gång bebisen inte gett sig till känna på många timmar så blir min idiotiska hjärna rädd att den är död, om jag får ont i ryggen eller växtvärk så är det missfall på gång.... Så ni kan ju gissa hur tankarna går kring ultraljudet....

"Bara jag passerat vecka 12, då blir jag lugn", tänkte jag innan vecka 12. Nu tänker jag "bara allt är bra på ultraljudet, så ska jag lugna mig". Jo visst.... Kommer jag... INTE! :(

Sist var jag ganska lugn efter vecka 10 nör vi sett hjärtat slå men jag grät av oro under hela rutinultraljudet, och så fick vi göra två med två veckors mellanrum för att de inte såg tydligt nog under första ultraljudet pga att det första var i början av vecka 18 då bebisen var lite liten och jag har övervikt som sitter mest på magen. Oron mellan de två ultraljuden var ganska jobbig, men inte värre än varje dag denna gången!

Och ändå är jag ingen hönsmamma i vanliga fall, min fyraåring är både vild och galen och ser ut som ett vandrande blåmärke och skrubbsår har han så många nu sen sommarvärmen kom att man inte ens kan räkna dem, och varken han eller jag blir särskilt rädda eller ledsna när han gör våghalsiga saker eller ramlar och slår sig. SÅ VARFÖR ÄR JAG SÅ OROLIG FÖR DEN HÄR BEBISEN NU?! Suck....

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!