• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • bebba83
    aldriggeupp skrev 2015-05-20 19:39:39 följande:

Finns nipt test att göra ist för fvp , ett vanligt blodprov. Kostar ca 10000 , men vill man inte utsätta sig för extra risker, kan det vara ett alternativ. Nipt provet görs endast privat.

Ja vi ringde för å kolla upp det alldeles nyss men verkar som man ändå bara får veta om man är hög- eller lågrisk vilket egentligen vi fått reda på idag... eller kanske ja som tar in informationen helt fel? Är som sagt inte helt med....sorry. ...
  • velvet

Det står ju att dessa tester är ca 99% säkra!

• Pyret 85
    bebba83 skrev 2015-05-20 08:53:56 följande:

Nån som har nån känsla av vad ni kommer få för kön?:)

Min sambo är helt säker på att vi får en flicka då han drömt att han fick en dotter med samma namn som jag tyckt va fint (utan att vi pratat om namnet förut) så flicknamn har vi färdigt. Jag har ingen känsla alls. Spelar ingen roll vad det blir.
  • Hallonpaj

Jag fick just se vårt lilla frö sprattla omkring. Lyckan är obeskrivlig <3 
    Allt såg fint ut, men har inte gjort kub än så endast närmsta vännerna får veta nu.
    Min läkare trodde på bf ca den 9 december.

Var så nervös inför den här dagen, men nu känns det alldeles underbart bra {#emotions_dlg.flower}

• evve88
    Pyret 85 skrev 2015-05-20 22:14:48 följande:

Min sambo är helt säker på att vi får en flicka då han drömt att han fick en dotter med samma namn som jag tyckt va fint (utan att vi pratat om namnet förut) så flicknamn har vi färdigt. Jag har ingen känsla alls. Spelar ingen roll vad det blir.

Har en känsla i hela mig att det är en tjej.. Ingen aning varför. Sambon tror också att det är en tjej. Vad det blir får vi veta nästa vecka. Men ofta när man tror nått blir det ju raka motsatsen.. :p båda Mina systrar har fått killar som första barn så inbillar mig att det blir en tjej för mig först. Haha. Konstiga tankar man har. Inte för att de spelar någon som helst roll! :)

Alla verkar drömma om va dom kommer få... Jag har inte drömt något alls!
  • SsJj

Jag tror (och hoppas lite) att vi får en tös till. Vi har två sedan innan. På sambons sida är det 6 flickor av 7 barnbarn och chansen för flicka tror jag är 70% om man har två tjejer sedan innan. Fast visst sjutton hade det varit roligt med en pojke! Inte minst för sambons skull som är omringad av töser.

Jag ska absolut kolla kön på RUL. Två stora ikea-kassar fulla med flickkläder och så kommer det ut en pojke? Nää då tar jag hellre chansen att få handla lite nytt i god tid. Dessutom tror jag personligen att jag lättare knyter an till min son/min dotter i magen än "bebisen".

Visserligen sa dom att jag väntade en pojke med första barnet. Jag tog det inte på allvar utan köpte mest neutralt ändå och tur var ju det! :)

• Kauwe
    Beya skrev 2015-05-20 18:43:55 följande:
    Javisst får du det, jag är 36 år. Ja nu vill man bara två veckor ska gå så man har det gjort.
    Jag är också 36 och frågade om riskerna vid denna ålder. Åt mig svarade man, att risken för t.ex. downs anses bli store först efter 38 års alder...

Men jag är också orolig. Blöder mer eller mindre s.g.s. varje dag och måste vänta till 2.6. före ul. Hoppas allt e bra och att inte få "slag i ansiktet där och då" Tyst
  • evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-21 08:35:34 följande:

Allt såg fint ut, men har inte gjort kub än så endast närmsta vännerna får veta nu.

Var så nervös inför den här dagen, men nu känns det alldeles underbart bra 

Åh så härligt!! :)

Då är du 11+0 idag? Jag är 10+6 :p

När gör du KUB?
  • evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-21 08:35:34 följande:

Var så nervös inför den här dagen, men nu känns det alldeles underbart bra 

Får man fråga varför du ska göra kub? Eller för de flesta de? Är lite ny på sånt här :)
  • Beya
    evve88 skrev 2015-05-21 08:37:43 följande:
    Har en känsla i hela mig att det är en tjej.. Ingen aning varför. Sambon tror också att det är en tjej. Vad det blir får vi veta nästa vecka. Men ofta när man tror nått blir det ju raka motsatsen.. :p båda Mina systrar har fått killar som första barn så inbillar mig att det blir en tjej för mig först. Haha. Konstiga tankar man har. Inte för att de spelar någon som helst roll! :)

Alla verkar drömma om va dom kommer få... Jag har inte drömt något alls!
    Menar du att du kan få reda på könet så här tidigt?:)
Svar på tråden BF december 2015 :-)