• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya
    Kauwe skrev 2015-05-21 08:58:36 följande:
    Jag är också 36 och frågade om riskerna vid denna ålder. Åt mig svarade man, att risken för t.ex. downs anses bli store först efter 38 års alder...

Men jag är också orolig. Blöder mer eller mindre s.g.s. varje dag och måste vänta till 2.6. före ul. Hoppas allt e bra och att inte få "slag i ansiktet där och då" Tyst
    Det var ju skönt att höra!

Tråkigt att du blöder :( ska heller inte göra mitt kub förrän den 4/6
  • evve88
    Beya skrev 2015-05-21 09:33:23 följande:

Menar du att du kan få reda på könet så här tidigt?:)

Jag ska göra moderkaksprov nästa vecka på grund av ärftlig sjukdom i släkten, och då får vi även reda på kön.. Har även Downs syndrom i släkten.
  • Beya
    evve88 skrev 2015-05-21 09:37:32 följande:
    Jag ska göra moderkaksprov nästa vecka på grund av ärftlig sjukdom i släkten, och då får vi även reda på kön.. Har även Downs syndrom i släkten.
    Ok då förstår jag. Lycka till då!
  • evve88
    Beya skrev 2015-05-21 09:54:30 följande:

Ok då förstår jag. Lycka till då!

Tack! Är jätte orolig men man får hoppas på de bästa <3
  • Hemlig78
    Kauwe skrev 2015-05-21 08:58:36 följande:
    Jag är också 36 och frågade om riskerna vid denna ålder. Åt mig svarade man, att risken för t.ex. downs anses bli store först efter 38 års alder...

Men jag är också orolig. Blöder mer eller mindre s.g.s. varje dag och måste vänta till 2.6. före ul. Hoppas allt e bra och att inte få "slag i ansiktet där och då" Tyst
    Vilken vecka är du i ?
    Har du något symptom? (kissar oftare, ömma bröst, illamående, mollvärk,trötthet?) 
  • Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-21 09:17:17 följande:
    Får man fråga varför du ska göra kub? Eller för de flesta de? Är lite ny på sånt här :)

Åh enligt min app (omställd efter bf) så är jag 10+6 idag :) Så då är vi lika på dagen, va kul! Glad

Kub var ett tillval här. Men jag vill gärna göra det för att förbereda mig på vad som väntar. Har växt upp med en nära anhörig med grav hjärnskada och assistans dygnet runt i mitt föräldrahem. Så jag vet inte om jag psykiskt klarar en ev funktionsnedsättning till i familjen. Vi vill veta, så vi kan ta ett beslut därefter.

Ska ringa och boka tid nu i eftermiddag :) 

• evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-21 10:44:47 följande:

Åh enligt min app (omställd efter bf) så är jag 10+6 idag :) Så då är vi lika på dagen, va kul! 

Kub var ett tillval här. Men jag vill gärna göra det för att förbereda mig på vad som väntar. Har växt upp med en nära anhörig med grav hjärnskada och assistans dygnet runt i mitt föräldrahem. Så jag vet inte om jag psykiskt klarar en ev funktionsnedsättning till i familjen. Vi vill veta, så vi kan ta ett beslut därefter.

Ska ringa och boka tid nu i eftermiddag :) 

Åh så kul :) vilket landsting tillhör du?

Ja det förstår jag verkligen! Lycka till! Hoppas du får tid snart då! Vet alla i din familj om graviditeten?
  • SsJj

Bebba83 - skickar en styrkekram till dig!

Hallonpaj - Va härligt! En underbar upplevelse.

Anniiica - vilken söt kommentar du fått!

Inte ens min stora dotter på snart 4 har undrat varför jag börjar bli rund och mår så dåligt hela tiden. Längtar efter att berätta för henne. Hon ÄLSKAR bebisar och småbarn och vill gärna ha en egen liten bebis. :)

Var det någon som gjort typ bikarbonat-testet någon gång? :)

• Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-21 10:52:38 följande:
    Åh så kul :) vilket landsting tillhör du?

Ja det förstår jag verkligen! Lycka till! Hoppas du får tid snart då! Vet alla i din familj om graviditeten?
    Just nu genomgår jag mödravård utomlands. Men RUL kommer troligtvis bli i Sverige under semestern :) Östergötlands landsting, dudå?

Tack {#emotions_dlg.flower} Ja familjen vet, och nu även närmsta vännerna. Var väldigt roligt att äntligen få berätta :) 
  • Kauwe
    Hemlig78 skrev 2015-05-21 10:07:30 följande:
    Vilken vecka är du i ?
    Har du något symptom? (kissar oftare, ömma bröst, illamående, mollvärk,trötthet?) 
    Gjorde privat ett tidigt ultra I vad som visade sig vara 6+4, så nu borde jag vara I 10+3. Då syntes hjärtat och gynekologen sa att han såg hematom som kan blöda - men det är ändå jobbigt att inte vara helt säker.

Har alla symptom ovan utom att behöva kissa oftare. Undrade du ifall jag kanske inte mera är gravid? Svårt att säga... Men tänker att mf hellre får ske nu än mot slutet. Efter två veckor e jag igen lite klokare. Foten i munnen

Svar på tråden BF december 2015 :-)