• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • nikki06
    Anniiica skrev 2015-07-27 10:23:15 följande:
    Profylaxkurs bokar du separat, och kan kosta allt från 1500-4000 för några timmar eller en dagskurs.
    Kurser som mvc eller dit sjukhus anordnar är gratis.
    Tack för infon! :)
  • panisette
    Noli skrev 2015-07-27 09:28:59 följande:

Visst är det fler här i tråden som har RUL idag? Efter lunch är det dags för oss, det blir ett utökat ultraljud med läkare pga en åkomma som mitt äldsta barn har. Tidigare har jag avundats er som haft RUL och verkligen längtat men idag känner jag mig mest nervös faktiskt!

Jag har också RUL idag! Halv tre, är riktigt pirrig!
  • lillaknytet
    Noli skrev 2015-07-27 09:28:59 följande:

Visst är det fler här i tråden som har RUL idag? Efter lunch är det dags för oss, det blir ett utökat ultraljud med läkare pga en åkomma som mitt äldsta barn har. Tidigare har jag avundats er som haft RUL och verkligen längtat men idag känner jag mig mest nervös faktiskt!

Åh spännande ???? Längtar så efter Rul.
  • JJ15

Jag har precis städat hela toaletten efter att jag bokstavligt talat lyckades spy ner hela toan. Väggen/golvet/toastolen.. ja allt.

Jag har ju mått illa sen jag plussade, i stort sett helatiden. Men tidigare kom spyet med en förvarning. Nu känner jag inte av behovet att spy förän det är påväg upp..det är väldigt obehagligt och det var tredje ggn nu som jag inte hann fram till toaletten. Känns som att man knappt vågar fara nånstans och på jobbet är det långt från mitt bord till toan så är glad att illamåendet överraskade mig nu när jag kommit hem, annars hade jag fått storstäda hela köket på jobbet.

Någon annan som har liknande problem med att känslan/aningen om "nu måste jag spy" totalt har försvunnit?

Vi har bokat turkietresa med avgång den 9.8 .. jag börjar känna att det bästa vore att avboka resan.. :/

• Noli

Tack, det gick bra! Så skönt! Tyvärr fick vi inte reda på könet som vi ville, den ville inte samarbeta och hade fötterna i vägen. Får se om vi gör ett köns-ul senare eller om vi lyckas hålla oss. Denna tredje (och sista) gången är man ju mer nyfiken än någonsin. Glad

• panisette

Vi hade RUL idag och allt såg bra ut! Moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känt något ännu, och det kanske kan göra mig lugn om jag inte känner något på någon vecka till.

Och det är en liten pojke! Vi är två systrar och syrran har tre flickor så alla är extra glada över en liten pojke i familjen :)

• Beya

Vad skönt att era RUL såg bra ut

Funderar mer och mer på hur länge man ska orka jobba.. Har semester en vecka till bara och förstår inte hur jag ska orka jobba. Orkar verkligen inte göra någonting, känner mig bara svag och såå trött!
    Hur länge har nu andra tänkt jobba?

• JJ15
    Beya skrev 2015-07-27 18:51:02 följande:

Vad skönt att era RUL såg bra ut

Funderar mer och mer på hur länge man ska orka jobba.. Har semester en vecka till bara och förstår inte hur jag ska orka jobba. Orkar verkligen inte göra någonting, känner mig bara svag och såå trött!

Hur länge har nu andra tänkt jobba?

Jag har tänkt jobba till slutet av oktober, sen ta ut två två veckors semester och börja mammaledigheten i mitten av nov. Nu vet jag inte om det är realistiskt eftersom jag bara klarar av att jobba halvtid nu men så ser planen ut i alla fall.. hur har ni andra tänkt göra?
  • BowserSchnauzer

Jag tänkte försöka jobba fram till BF men man får ju anpassa lite efter hur man mår. Har ett ganska flexibelt jobb och byter till lite andra uppgifter sista månaden så det inte står och faller ifall jag vill hå ner i tid eller gå hem lite tidigare. Hittills har jag ju mått ganska bra och hoppas att det fortsätter så :). Men så har jag lite mer kontorsjobb så då tror jag man orkar jobba längre än om man t.ex. är uppe och går hela dagarna :)

• Anniiica

Jag har tänkt att jobba in i december, isf på mitt ordinarie jobb, helgjobbet tänkte jag försöka orka med till mitten av nov.
    Vill vara ledig så lite som möjligt, men har underbara kollegor som redan bär mina matleveranser och allt tungt på jobbet, så förhoppningsvis håller man lite längre:)

Svar på tråden BF december 2015 :-)