• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • fantasy06
    Syndrom skrev 2015-08-11 18:50:23 följande:

Är det någon som har koll på hur långt man behöver gå som längst innan igångsättning i Borås? Har bf 14 december och vill helst inte behöva gå över till januari om bebisen inte kommer tidigare av sig själv :)

Hade jag fått välja hade jag hellre gått över till januari :)

Men söger som inte 14 dagar som längst? Om man för övrigt mår bra alltså.
  • Anniiica

Min bm sa max 14 dagar, sen sätter dom igång dig.
    Tyvärr så blev jag framflyttad till 20/12 ist för 13/12 så nu kan jag få januaribebis om jag har otur.
    Vill ha min bebis senast den 20e och inte en dag över tiden^^

• Anniiica

Är det några som ska gå profylaxkurs?
    Jag funderar på att boka kurs i okt i Sthlm.
    Men det handlar om mycket pengar.
    Är det någon som gått profylaxkurs och kan säga att det verkligen var värt det?

• moruri

Jag körde en online profylax, kostade några hundralappar men tyckte det var bra!

• lillaknytet
    Anniiica skrev 2015-08-11 21:12:09 följande:

Är det några som ska gå profylaxkurs?
    Jag funderar på att boka kurs i okt i Sthlm.
    Men det handlar om mycket pengar.
    Är det någon som gått profylaxkurs och kan säga att det verkligen var värt det?

Vart finns det profylaxkurs i Sthlm? Är lite inne i den banan själv.
  • summer13

Tänker med gå någon profylaxkurs. Syrran gick en med andra barnet och tyckte det var enorm skillnad mot första förlossningen.

bor i södra sverige så finns kanske någon i skåne eller blekinge hoppas jag!

• Beya
    velvet skrev 2015-08-11 14:01:00 följande:
    Jag TROR att jag har känt av små rörelser, men inte alls som tidigare. Fortfarande lite orolig dock, men jag har fått en tid hos min BM imorgon för att kolla järnvärdet (känt mig jättetrött och har haft huvudvärk sen igår och hela natten - hemma från jobbet idag) och tänkte passa på att be henne kolla läget med bebisen då också.
    Ja men vad bra att du har en tid hos henne
  • Anniiica
    lillaknytet skrev 2015-08-11 23:29:56 följande:
    Vart finns det profylaxkurs i Sthlm? Är lite inne i den banan själv.
    Annas profylax googlade jag på. Dom kör antingen på Karlaplan eller Mariatorget om jag inte minns fel när jag läste.
    Min kompis gick, och hon var jättenöjd med kursen och körde bara via andning när hon födde.
    Men 2500:- för ett par tycker jag är rätt saftigt pris
  • summer13

Tror annas var ca 2000 kr för par i grupp och 2500 privat? Tänk på att man kan använda friskvårdsbidrag till profylax! Vi har bidrag om max 2000kr/år på jobbet så jag får tillbaka 80% av det jag betalar

Svar på tråden BF december 2015 :-)