• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Aifos74

Jag gick Annas profylax när jag väntade dottern för ca 7 år sedan. Då hade de även en helgkurs som vi gick 2 dgr.
    Kursen var nog bra och jag tror att andningen gör stor skillnad. Jag lyckades dock  tyvärr inte använda andningen medvetet alls under förlossningen, utan det som blev var nog mer instinktivt.
    Det bästa med kursen var faktiskt att vi som par fick "testa" hur vi skulle agera under förlossningen och prata igenom det som skulle hända riktigt ordentligt. Det behöver man ju inte betala 2500 kr för, men vi hade aldrig gjort det på samma sätt hemma och jag tror att det förberedde pappan på det som skulle komma och hur jag skulle reagera.

Jag skulle kunna tänka mig att ta en uppfräschning nu och försöka använda det mer inför denna förlossning, så online kurs lät intressant. Det ska jag kolla upp.

• moruri

2500 kr! Jisses! Kan man ju köpa en hel babygarderob för, haha! Då hade jag provat onlinekurs först och sedan om jag kände att jag ville ha mer gå irl-kursen.

• nikki06
    summer13 skrev 2015-08-12 09:42:29 följande:

Tänker med gå någon profylaxkurs. Syrran gick en med andra barnet och tyckte det var enorm skillnad mot första förlossningen.

bor i södra sverige så finns kanske någon i skåne eller blekinge hoppas jag!

Jag tänkte också gå och har hittat en i Karlskrona om det är i närheten av dig, men det finns säkert på andra ställen med :)
  • summer13
    nikki06 skrev 2015-08-12 21:56:20 följande:

Jag tänkte också gå och har hittat en i Karlskrona om det är i närheten av dig, men det finns säkert på andra ställen med :)

Vart i karlskrona? Har du hittat nån hemsida?
  • summer13
    Anniiica skrev 2015-08-12 12:23:41 följande:

Dessa var dom jag hittade.

Vart såg du att det var privat eller i grupp?

Sorry jag måste ha blandat ihop det! Var inne på flera å jämförde så blev nog lite förvirrad med min gravidhjärna med!
  • velvet
    Anny123 skrev 2015-08-12 21:51:59 följande:

Hur har det gått velvet? Varit hos bm? Känt mer rörelser?

Jag var dör igår och allting var jättebra! Barnmorskan sa dock att man vid det här laget ska känns bebis varje dag, både morgon och kväll. Det verkar vara olika bud gällande det där?

Nu sitter jag och väntar på att få träffa en aurorabarnmorska på Karolinska, lite nervöst!
  • taramn

Jag längtar så oerhört mycket efter att barnet ska komma. Jag har fortfarande massor att fixa, som flytt o inhandling av barnprylar. Har fortfarande inte ens köpt barnvagn men ändå vill jag ha bebisen NU. Tiden går sååååå segt känns det som haha.

Är ni andra färdiga med allt vad det innebär att snart ha en bebis hemma?

• emeliess
    taramn skrev 2015-08-13 10:53:23 följande:

Jag längtar så oerhört mycket efter att barnet ska komma. Jag har fortfarande massor att fixa, som flytt o inhandling av barnprylar. Har fortfarande inte ens köpt barnvagn men ändå vill jag ha bebisen NU. Tiden går sååååå segt känns det som haha.

Vi har köpt vagn. En begagnad brio sing som vi fick köpa för ett oförskämt bra pris och den är knappt använd. Kunde inte låta bli att slå till! Sen har vi lite kläder och annat smått men där är mycket kvar att införskaffa. Jag känner precis som du, längtar så himla mycket!!! :):)
  • gällka88
    taramn skrev 2015-08-13 10:53:23 följande:

Jag har endast köpt lite kläder å tagit lite kläder hemifrån mamma som jag hade som liten..
    Så ja ha mycket kvar...
Svar på tråden BF december 2015 :-)