BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Jag gick Annas profylax när jag väntade dottern för ca 7 år sedan. Då hade de även en helgkurs som vi gick 2 dgr.
Kursen var nog bra och jag tror att andningen gör stor skillnad. Jag lyckades dock tyvärr inte använda andningen medvetet alls under förlossningen, utan det som blev var nog mer instinktivt.
Det bästa med kursen var faktiskt att vi som par fick "testa" hur vi skulle agera under förlossningen och prata igenom det som skulle hända riktigt ordentligt. Det behöver man ju inte betala 2500 kr för, men vi hade aldrig gjort det på samma sätt hemma och jag tror att det förberedde pappan på det som skulle komma och hur jag skulle reagera.
Jag skulle kunna tänka mig att ta en uppfräschning nu och försöka använda det mer inför denna förlossning, så online kurs lät intressant. Det ska jag kolla upp.
2500 kr! Jisses! Kan man ju köpa en hel babygarderob för, haha! Då hade jag provat onlinekurs först och sedan om jag kände att jag ville ha mer gå irl-kursen.
Hur har det gått velvet? Varit hos bm? Känt mer rörelser?
Tänker med gå någon profylaxkurs. Syrran gick en med andra barnet och tyckte det var enorm skillnad mot första förlossningen.
bor i södra sverige så finns kanske någon i skåne eller blekinge hoppas jag!
Jag tänkte också gå och har hittat en i Karlskrona om det är i närheten av dig, men det finns säkert på andra ställen med :)
Dessa var dom jag hittade.
Vart såg du att det var privat eller i grupp?
Hur har det gått velvet? Varit hos bm? Känt mer rörelser?
Jag längtar så oerhört mycket efter att barnet ska komma. Jag har fortfarande massor att fixa, som flytt o inhandling av barnprylar. Har fortfarande inte ens köpt barnvagn men ändå vill jag ha bebisen NU. Tiden går sååååå segt känns det som haha.
Är ni andra färdiga med allt vad det innebär att snart ha en bebis hemma?
Jag längtar så oerhört mycket efter att barnet ska komma. Jag har fortfarande massor att fixa, som flytt o inhandling av barnprylar. Har fortfarande inte ens köpt barnvagn men ändå vill jag ha bebisen NU. Tiden går sååååå segt känns det som haha.