• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • mammatillEmil

Hej! jag hoppar in på den här tråden jag också. Har BF 3/12. Vi är så jäkla glada, efter 3 års försök. Jag ringde idag och bokade tid för hälsosamtal, kommer till och med få samma glada o goa barnmorska den här gången också.

• Knasbollen81
    Zoorroo skrev 2015-04-07 18:10:27 följande:

Det känns faktiskt helt ok med tanke på att jag aldrig varit den som haft någon barnlängtan, snarare tvärtom.. Men det känns ganska häftigt. Klart man ska ha barn liksom! 

Det är många i min bekantskapskrets som kommer att tappa hakorna fullständigt. Även mamma skulle jag tro.. Hon hade nog gett upp hoppet om att bli mormor.. 

Jag kommer givetvis att framföra min tidigare oro när jag träffar bm. Jag kommer även berätta om min herpes. Läste någonstans för längesedan att den kan förvärras under en graviditet samt att det kan vara "farligt" för barnet om man har ett skov just vid förlossningen.. 

Någon som vet nått om detta?? 

Tackar för tipset. Kommer att gå med lite längre fram.. Än så länge vill jag vara anonym.. 

Helt ok att vara anonym, kom med när du känner för det. Alla är jättegulliga

Kul att få berätta för mormor

Hittade denna tråd ang din fråga

www.familjeliv.se/forum/thread/31938779-herpes-vid-forlossning
  • Knasbollen81
    Aurora82 skrev 2015-04-07 18:20:19 följande:

Hej på er.

Plussade i söndags på -2 bim. Så fortfarande väääldigt tidigt och vågar inte ringt tro på det än då jag idag går in i v 4. OM allt går vägen bör bf hamna kring 15 dec. Har fått en gulkroppscysta i ena äggstocken dock trodde dr på akuten inte att det ska innebära ngn fara för lilla ägget *hoppas hoppas*. Ont som i i helvete gör IAF cystan då den brustit. Men jag håller tummar å tår att det går vägen.

Fy tusan va ont men stort grattis till plusset!!
  • Knasbollen81
    mammatillEmil skrev 2015-04-07 18:27:12 följande:

Hej! jag hoppar in på den här tråden jag också. Har BF 3/12. Vi är så jäkla glada, efter 3 års försök. Jag ringde idag och bokade tid för hälsosamtal, kommer till och med få samma glada o goa barnmorska den här gången också.

Oj vilken lycka, stort grattis
  • Sookie85

Första dagen på jobbet (behandlings assistent åt tonårskillar) den ena skrämde mig rejält idag så jag fick ont i magen, bör jag vara orolig?

Ringe min ivf-klinik idag och berätta att vi blivit gravida utan hjälp, de blev glada och bjöd in mig på UL om den 24/4 längtar!!

Ska kolla upp Facebook gruppen nu :)

Kram!

• estmat

Då hoppar jag också in..

Bf 4/12. Först barnet ????

Fick missfall i höstas, så hoppas det går bättre denna gången ????

• Alexandra2013
    Knasbollen81 skrev 2015-04-07 16:07:11 följande:

hej och grattis till plusset. Vi har samma BF . Jobbar som BM då är du experten härinne. Lite nyfiken på hur det är att gå igenom allt själv när du jobbar i branschen?!

Tycker det är fantastiskt! Skönt att vara så påläst och förlossningen var fantastisk sist! Så viktigt att känna sig trygg vilket min utb bidrar till att kag kan göra??
  • miicha

Hej hörrni! Jag kommer in och vinkar lite här. Jag börjar mycket starkt misstänka att jag har en liten "hoppsan" i magen. Men har inte vågat testa än! Imorgon köpet jag ett test..visar det plus borde bebisen vara beräknad till nionde december.

Har två barn sedan innan och såg att det fanns fler här inne som visst väntar på trean :) Visar det sig att det blir en liten här så hoppas jag på att få hoppa in i er fb-grupp. Känner att jag behöver lite stöd och kontakt med likasinnade isf :)

Kram på er!

• lottapottan

Jag hoppar också in här! Plussade idag och väntar tredje barnet. Bf 11/12 som det ser ut nu. Är lite smått chockad och lite skraj men det brukar gå över ????

• Beya

Shit vad jag kränger! Blivit alldeles för mycket mat o godis nu i påsk. Lovat mig själv att bli nyttig igår igen men sen så jag att vi hade mycket godis kvar o började äta igen. Har gått upp nästan 3kg på bara ngt dagar :( kan ju inte skylla på graviditeten än;) men svullen mage + allt frosseri gör ju att jag ser ut att vara i femte månaden redan.

Klarar ni att lägga band på er? Eller ni känner inget godissug?

Svar på tråden BF december 2015 :-)