• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Icnivad

Halloj!

Hoppar in här jag med.

Fick mitt plus idag, och beräknad bf blir på lucia

Jag är 25 år och bor strax utanför Uppsala.

Om det här går vägen så blir det barn nummer tre för oss.

Men jag vet av tidigare erfarenheter att det inte alltid går vägen, så än har jag inte vågat släppa in någon lycka över att äntligen ha lyckats plussa igen.

Någon som skapat en fb-grupp än?

Nu ska jag läsa ikapp i tråden, och försöka redigera min sida. Otroligt länge sedan jag hängde på fl. Kram på er!

• Knasbollen81
    Icnivad skrev 2015-04-07 16:37:28 följande:

Halloj!

Hoppar in här jag med.

Fick mitt plus idag, och beräknad bf blir på lucia

Jag är 25 år och bor strax utanför Uppsala.

Om det här går vägen så blir det barn nummer tre för oss.

Men jag vet av tidigare erfarenheter att det inte alltid går vägen, så än har jag inte vågat släppa in någon lycka över att äntligen ha lyckats plussa igen.

Någon som skapat en fb-grupp än?

Nu ska jag läsa ikapp i tråden, och försöka redigera min sida. Otroligt länge sedan jag hängde på fl. Kram på er!

Grattis- också från Uppsala

FB grupp finns- se nedan

Finns en hemlig Facebook grupp som heter " december bebisar "

Adda rozanna Petterson, jättemysig grupp och skulle va trevligt med fler :)

Supergrupp hittills och lättare att hänga med- tipsar
  • Icnivad

Hur vet jag att jag inte addar fel Rozanna? fanns visst flera med det namnet :P

• anabana

Jag hoppar också in här om det går bra? Jag plussade äntligen i morse, har försökt i nästan 3 år. I höstas blev jag gravid men det slutade tyvärr i missfall.. Så nu är det nya tag! Förra gången hann jag gå på det första hälsosamtalet hos barnmorskan. Behöver jag gå på ett till denna gången eller tror ni man kan hoppa över det? Det var ju bara information och den har jag ju redan fått.. ????

• Beya
    anabana skrev 2015-04-07 17:45:03 följande:

Jag hoppar också in här om det går bra? Jag plussade äntligen i morse, har försökt i nästan 3 år. I höstas blev jag gravid men det slutade tyvärr i missfall.. Så nu är det nya tag! Förra gången hann jag gå på det första hälsosamtalet hos barnmorskan. Behöver jag gå på ett till denna gången eller tror ni man kan hoppa över det? Det var ju bara information och den har jag ju redan fått.. ????

Välkommen! och grattis nej du behöver inte gå på det igen. Jag funderera på att inte gå heller, känns som man har koll på det där
  • Knasbollen81
    Icnivad skrev 2015-04-07 16:55:32 följande:

Hur vet jag att jag inte addar fel Rozanna? fanns visst flera med det namnet :P

Hon har ett pannband på sig
  • Zoorroo
    Knasbollen81 skrev 2015-04-07 16:16:32 följande:
    Den där känslan är stark som man känner, grattis till plusset!! Hur känns det?

Man kan få komma på ett tidigt samtal redan i vecka 6 men skrivs inte in förrän senare, mycket beroende på landsting. Ring direkt och fråga tycker jag.

Är du minsta orolig för något så ta hjälp. Jag hade inte en positiv förlossningsupplevelse med första barnet utan tänker gå på samtal, förberedelser (på mottagning för sådana som är rädda)

Tipsar om den hemliga FB grupp vi startar.

Det känns faktiskt helt ok med tanke på att jag aldrig varit den som haft någon barnlängtan, snarare tvärtom.. Men det känns ganska häftigt. Klart man ska ha barn liksom! Skrattande
    Det är många i min bekantskapskrets som kommer att tappa hakorna fullständigt. Även mamma skulle jag tro.. Hon hade nog gett upp hoppet om att bli mormor.. Flört

Jag kommer givetvis att framföra min tidigare oro när jag träffar bm. Jag kommer även berätta om min herpes. Läste någonstans för längesedan att den kan förvärras under en graviditet samt att det kan vara "farligt" för barnet om man har ett skov just vid förlossningen.. 

Någon som vet nått om detta?? 

Tackar för tipset. Kommer att gå med lite längre fram.. Än så länge vill jag vara anonym.. Flört

• Zoorroo
    Knasbollen81 skrev 2015-04-07 16:18:47 följande:
    Jo är verkligen dödstrött. Sover från sju och sedan hela kvällarna. Sambon tycker jag är urtrist

Illamåendet förra graviditeten fick mig att berötta tidigare. Gjorde dock det enbart till min närmsta chef. Hon var hur bra som helst...

Himla pinsamt bara att jag började på mitt jobb bara för två månader sedan.. På ett mammavick.. Obestämd Skrattande

Det kommer inte att fungera för mig att vara så här trött!! Hoppas verkligen det ger sig snart!! 

Jag har ju liksom 4 hästar att ta hand om! Tack och lov att jag har dem hemma på lösdrift så det räcker att jag ser till att de har mat och vatten.. Det är allt jag orkar just nu.. Förvånad

Men de kan ju inte ställas av.. Måste finna ork att motionera dem.. I-Landsbekymmer!!! SkrattandeSkrattande

• Aurora82

Hej på er.

Plussade i söndags på -2 bim. Så fortfarande väääldigt tidigt och vågar inte ringt tro på det än då jag idag går in i v 4. OM allt går vägen bör bf hamna kring 15 dec. Har fått en gulkroppscysta i ena äggstocken dock trodde dr på akuten inte att det ska innebära ngn fara för lilla ägget *hoppas hoppas*. Ont som i i helvete gör IAF cystan då den brustit. Men jag håller tummar å tår att det går vägen.

• Dakine
    Knasbollen81 skrev 2015-04-07 16:08:26 följande:
    Grattis och välkommen in här

Första barnet?
    Nej, är vårt andra faktiskt :) Har en son på 4,5 år. Försökt med det andra i snart 2 år! 
Svar på tråden BF december 2015 :-)