BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Här vill jag hoppa in :D plussade imorse efter första försöket :D är lite i chock haha ;)
men funderar lite på de där med barn i december? hur känner ni? alltså inte att ni ska få barn då utan årstiden och månaden, för och nackdelar ? :)
blev konstigt nog lite lustig nu när jag börjar tänka på att hade vi väntat hade de kanske blivit i mars april som kanske egentligen är bättre månader. Förstå mig rätt hehe
Jag förstår dig helt och fullt! Kontrollfreaket i mig tycker att detta är helt fel!! :) Man får väl helt enkelt knipa så man går över tiden ett par veckor..
Skämtåsido!! Hoppas ingen tar illa upp nu!
Eftersom vi har försökt i över ett år är jag bara överlycklig att vi plussat, skit samma att det blir ett decemberbarn. Jag är själv född i december och visst, det har sina nackdelar, men det har verkligen inte påverkat mig särskilt mycket.
Dessutom tänker jag att det kanske är lite lugnare på BB då :). Här i Lund/Malmö är det ibland så annars att man inte får plats och allt verkar sjukt stressigt!
Jag förstår dig helt och fullt! Kontrollfreaket i mig tycker att detta är helt fel!! :) Man får väl helt enkelt knipa så man går över tiden ett par veckor..
Skämtåsido!! Hoppas ingen tar illa upp nu!
Grattis!! Plussade i tisdags och första barnet för mig med! :)
Dessutom tänker jag att det kanske är lite lugnare på BB då :). Här i Lund/Malmö är det ibland så annars att man inte får plats och allt verkar sjukt stressigt!
VUL brukar man inte få göra via landstinget om det inte är något speciellt (som upprepade missfall, att man får en blödning, osv osv)
Annars får man söka sig privat. Det brukar kosta mellan 500-800 kr före v 20 :)
Är konstant hungrig. Var ska det sluta om det börjar allaredan :)
Vul kan väl i princip göras från v 6+ men man brukar hellre göra det någon vecka senare för att inte bedöma för tidigt (dvs att man är kortare gången än vad mantrott och då ser man inget fostereko så man iaf måste göra om).
Angående decemberbarn tänker jag mest på fördelen att det brukar vara lugnare på förlossningen. Och nackdelen att ha en nyfödd under rs-säsong...
Själv vräker jag i mig grejer eftersom jag slutat snusa och dessutom är hungrigare än vanligt (dock inte lika tydligt som vid första grav..).