• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • mammmiamaria
    velvet skrev 2015-12-08 17:50:14 följande:

Jag hade ju tid för igångsättning igår ochdet gick SÅ BRA. Nu är han äntligen här, lilla Frans. 3,8 kg och 51 cm lång i vecka 39+1.

Grattis!!
  • Beya

Jag hade ju tid för igångsättning igår ochdet gick SÅ BRA. Nu är han äntligen här, lilla Frans. 3,8 kg och 51 cm lång i vecka 39+1.

Men åh grattis! :)
  • Beya

Hur känns det alla ni som redan fått bebis?:) känns det overkligt eller som om de alltid funnits där? Hur känns sömnbristen?

• taramn

BF + 6.

Varje dag känns som en evighet.

Tänk om han aldrig kommer ut...

• taramn

Grattis!
  • summer13
    fantasy06 skrev 2015-12-08 14:54:41 följande:

Varit hos bm nu. O nu ligger sfmåttet på övre kurvan, har legat prick på mitten hela tiden fram tills för 2 veckor sedan. På UL i v 32 låg bebisens vikt på 11% över det normala. Så med det i tanken plus ökat SF mått känns det som jag kommer få en jättebebis. Sonen som kom 3 dagar för tidigt vägde 4025 g nämligen. Men barnmorskan sa att det är ingen fara bla bla bla.

Detta med vikten gör mig än mer stressad ju. Bara för jag klara att trycka ut en 4 kg bebis för 9 år sedan betyder inte det att jag vill ha en 4,5 kg stt trycka ut denna gång. Fy vad uppgiven jag känner mig :(

Min vägde 4590g och det gick jättebra!! Så länge man varit fullt öppen innan (första på 4820g kom med snitt men var fullt öppen) så går det "lättare" om värkarna är starka även om det är ett större barn. Håller tummarna för dig!!
  • Snobi

Grattis!
  • moruri

Velvet: stort grattis!!! :D vad härligt att allt gick bra!

Beya och snopi: verkligen jätteskönt med vikten, fortfarande lite orolig för det inte blir många kissblöjor.. 2 per dag, som inte är särskilt fyllda, tänkte ringa Bvc imorgon och höra med dom. (Tänker så det inte är att han samlar på sig urin nu där vid förträngningen.)

För mig känns det fortfarande så overkligt att han är här. Måste gå och kolla på han hela tiden när han sover då jag "glömmer" hur han ser ut och måste checka att han faktiskt är där! Haha! Sömnbristen är faktiskt inte helt åt skogen, enda som är lite jobbigt är att jag inte får in någon bra amningsställning liggandes så halvsitter typ upp med honom på bröstet hela nätterna. Han äter mycket nattetid, känns som jag bara halvsover och byter honom från tutte till tutte hela natten.
    Enda jag märker av det på nu är att jag inte riktigt har lika mycket tålamod med storebröderna när de härjar runt.

• fantasy06

Idag har nog delar av slemproppen lossnat. Har ff lite blodblandat när jag varit på toa. O ikväll när jag får sammandragningar har det börjat göra lite ont hoppas hoppas. Men med den vanliga turen blir det väl en sömnlös natt följt av en morgondag utan en enda känning :)

• estmat

Igår kom hon! Fick en liten flicka som skulle tittat ut den 2/12. 3250 och 52 cm lång. Allt gick jättebra och vi lever verkligen i en liten bubbla just nu.

Svar på tråden BF december 2015 :-)