• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • fantasy06
    Frankie86 skrev 2015-12-09 10:03:11 följande:

Oj vad otäckt!

Va bra att du är inlagd, då har dom koll på dig! Om du är öppen 3cm så är du ju iaf mogen för igångsättning.

Jag håller mina tummar för dig idag och skickar över positiv energi! Lycka till!

Tack :) ja otäckt var bara förnamnet. Men allt är bra med bebis o det är huvudsaken. Hoppas de inte bara skickar hem mig. Hsr lite värkar men frågan är om de är tillräckliga :)
  • moruri

Fantasy06: Jag va 2 c, öppen och hade en del tapp kvar när jag blev igångsatt, hoppas du får ligga kvar, hade jag "krävt"

ALLTSÅ FÖRÄLDRAPENNINGEN...... :'(
    Jag har haft så sjukt mycket i livet senaste veckorna att jag typ helt glömt detta. Jag har sedan i juni jobbat som vikarie varje månad och senare haft ett vikariat för en kollega. Alltså tjänat väldigt olika sedan i juni. Jag har trott att det bara var att klicka i sin årsinkomst så får man det man ska, men nu sitter jag här helt förvirrad.
    Jag har inte fått något arbetsintyg från min arbetsgivare...? Ska jag ringa dom och be dom skriva ett som jag sedan skickar in till försäkringskassan? Och sedan räknar de ut vad min dagsersättning blir? Alltså, blir såååååå förvirrad av deras information på hemsidan. Snälla någon själ? Lust att hjälpa?

• Snobi
    fantasy06 skrev 2015-12-09 09:53:50 följande:

Fick massa blödning o är nu inlagd. Knappt nåt fostervatten heller + mer blod än vad som är "normalt" hoppas de bara sätter igång mig.

Öppen 3 cm men tappen kvar om jsg fattade det rätt.

Usch då, det var ju inte det vi hoppades på. :( Håller tummarna för att du slipper åka hem innan bebben är ute!
  • emelieen
    moruri skrev 2015-12-09 11:11:36 följande:

Fantasy06: Jag va 2 c, öppen och hade en del tapp kvar när jag blev igångsatt, hoppas du får ligga kvar, hade jag "krävt"

Jag har haft så sjukt mycket i livet senaste veckorna att jag typ helt glömt detta. Jag har sedan i juni jobbat som vikarie varje månad och senare haft ett vikariat för en kollega. Alltså tjänat väldigt olika sedan i juni. Jag har trott att det bara var att klicka i sin årsinkomst så får man det man ska, men nu sitter jag här helt förvirrad.

Jag har inte fått något arbetsintyg från min arbetsgivare...? Ska jag ringa dom och be dom skriva ett som jag sedan skickar in till försäkringskassan? Och sedan räknar de ut vad min dagsersättning blir? Alltså, blir såååååå förvirrad av deras information på hemsidan. Snälla någon själ? Lust att hjälpa?

Har du skickat in moderskapsintyget till fk som man får av bm? Det ska in till fk som sen skickar ett papper till dig som ska till din arbetsgivare, och sen till fk igen.
  • Snobi
    moruri skrev 2015-12-09 11:11:36 följande:

Om jag inte minns fel så fick jag ett moderskapsintyg från min bm. När jag skickade det till FK fick jag tillbaka ett intyg som arbetsgivaren skulle fylla i. I och med att jag skickade in arbetsgivarens intyg till FK hade jag anmält att jag kommer att ansöka om föräldrapenning och som jag har förstått det måste man göra en anmälan innan man gör en ansökan. Men det kanske finns enklare sätt nu när barnet är fött? Ring och kolla är mitt tips. (Även om det är ett tveksamt tips för själv blev jag bara bortkopplad pga "hög belastning" när jag försökte ringa...)
  • Snobi
    Frankie86 skrev 2015-12-09 09:41:39 följande:

Grattis till alla er som fått era små juveler!

Jag håller mina tummar och tår för er som går och väntar på att något ska hända.

Igår blev min dotter 1 vecka. Helt otroligt! Jag är så förälskad i vår lilla Alice <3 trodde inte man kunde känna så här. Tredje barnet och kärleken flödar.

Om en liten stund kommer Bvc hit för ett hembesök sen ska jag baka mera saffranssmörbullar. Så otroligt goda!

Alice sover en hel del om dagarna så jag får chans till lugn och ro medan dom andra två är på förskolan. På vår förskola får syskonen behålla sitt ordinarie schema första månaden efter att bebis kommit. Så värdefullt för oss alla. Sen får dom långt jullov :)

Jag är så lycklig just nu. Förra veckan som höggravid vägde jag 93kg, skrev in mig på 77. Så en viktuppgång på 16kg. Igår visade vågen 81,7kg!! Jag har alltså bara 5kg kvar till inskrivningsvikten.

Magen har nästan gått tillbaka helt, endast lite extra kvar mitt på magen. Men det försvinner förhoppningsvis snart.

Förlåt för mitt "äckliga" lyckoinlägg. Men just nu svävar jag på rosa moln trots mindre sömn :)

Åh vad juligt och bebismysigt det låter, förstår lyckokänslorna! Skönt att du tappat så mycket vikt också. Har själv gått upp 20 kg och hoppas att åtminstone en del av det ska försvinna rätt fort.
  • flugsvamp

Var beräknad den 25e, men idag kom vår lilla pojke med buller och bång. 3290 g och 48 cm kärlek :) lycka till alla ni andra som har förlossningen att se fram emot. Det måste ju vara världens häftigaste upplevelse!

• moruri

Puh! Nu har ja äntligen hittat pappret från FK och skickat iväg ett mail till min arbetsgivare. 
    Alltså snacka om att vara sent ute? :P

Pratat med bvc igen och hon tyckte inte jag behövde vara orolig över kisseriet, då han är pigg och äter. Men ska få komma in på fredag och ta en vikt. 

• fantasy06
    Snobi skrev 2015-12-09 11:13:06 följande:

Usch då, det var ju inte det vi hoppades på. :( Håller tummarna för att du slipper åka hem innan bebben är ute!

Får stanna kvar för igångsättning. Men de har mycket att göra så när det lugnat sig får jag hjälp med det. Men värkarna blir starkare o starkare. Så snart är väl bebis här :)
  • Beya
    fantasy06 skrev 2015-12-09 12:14:01 följande:
    Får stanna kvar för igångsättning. Men de har mycket att göra så när det lugnat sig får jag hjälp med det. Men värkarna blir starkare o starkare. Så snart är väl bebis här :)
    Åh vad spännande!:) lycka till!
Svar på tråden BF december 2015 :-)