• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • taramn
    velvet skrev 2015-12-12 12:12:17 följande:

Vad säger dom om du berättar hur frustrerad du är och undrar om de kan sätta igång dig tidigare? Även om det bara blir ett par dagar tidigare så är det kanske värt en hel del?

Jag sattes ju igång i vecka 39+1 (önskade en så planerad förlossning som möjligt pga extrem förlossningsrädsla) och var då ganska omogen fortfarande. Och då jag snittades förra graviditeten så är var de extra försiktiga vid min igångsättning då man inte kan driva förloppet lika kraftigt framåt som om man aldrig blivit snittad. Men det gick jättebra! Verkligen super.

Barnmorskan gjorde det klart för mig att jag får vänta, att det är vanligt att känna som jag gör när man går över tiden o att det är helt normalt. Att jag inte längre nu har med barnmorskemottagningen att göra o att jag får vända mig till förlossningen från o me då. Jag ringde förlossningen och frågade o berättade hur jag kände o mådde o frågade om det kunde få ske tidigare. Men icke sa nicke. Tvärnej. "Du får lov att vänta som alla andra även om det känns tungt. Hör av dig vecka 42+0 så får du komma dagen efter för kontroll."

Ifall jag blir gravid igen i framtiden får jag nog vara väldigt envis redan från början med att inte vilja gå över som med denhär graviditeten.

Vad använde dom för metod/metoder för din igångsättning? Va skönt att allt gick bra! Hur går det med bebisen? :)
  • velvet
    taramn skrev 2015-12-12 16:13:40 följande:
    Barnmorskan gjorde det klart för mig att jag får vänta, att det är vanligt att känna som jag gör när man går över tiden o att det är helt normalt. Att jag inte längre nu har med barnmorskemottagningen att göra o att jag får vända mig till förlossningen från o me då. Jag ringde förlossningen och frågade o berättade hur jag kände o mådde o frågade om det kunde få ske tidigare. Men icke sa nicke. Tvärnej. "Du får lov att vänta som alla andra även om det känns tungt. Hör av dig vecka 42+0 så får du komma dagen efter för kontroll."

Ifall jag blir gravid igen i framtiden får jag nog vara väldigt envis redan från början med att inte vilja gå över som med denhär graviditeten.

Vad använde dom för metod/metoder för din igångsättning? Va skönt att allt gick bra! Hur går det med bebisen? :)
    Usch vad frustrerande! Även om man såklart VET varför dom resonerar som dom gör. En igångsättning är ju trots allt förenade med något högre risker för komplikationer, att förlossningen ska sluta med kejsarsnitt osv.

När jag kom in gjordes en undersökning och det beslutades att en ballong skulle sättas in. Den öppnade mig till 3 cm, då togs det hål på hinnorna och jag fick värkstimulerande dropp. Sen skötte kroppen resten själv.

Allting går bra med bebisen, tack! Även om amningen är lite ovan och jobbig såhär i början (tycker jag iaf). :)
  • Snobi

I förrgår fick vi äntligen vår dotter. Nu kämpar vi för att få igång amningen och senaste dygnet har verkligen inte varit roligt. Lite pepp från någon som hade det jobbigt i början?

• godisvraket82

Har 10 dagar kvar och har värkar då och då men inga som kommer regelbundet dem varar i ca 10 min sen kan d ett vara ett lpngt uppehåll... Msn känner av menssmärta mellan varven. Ska jag ringa hit killen ifall det sätter igång eller vänta... Vibskulle varit tillsammans i helgen men avböjde då han inte orka... :( har varit själv hela tiden i stort sätt. Det e ju inte lönt att ringa förlossningen för dem gör ju inget. Har bett att få bli igångsatt men bm säger nej. Trots mitt psykiska mående. Så får väl allt vänta syskonen kommer på måndag så trodde bebis kunde komma denna vecka.. Jobbigt när man e själv :(

Grattis till er som fått :)

• moruri

Var igår och kollade vikten, han hade gått ner lite till så de tyckte jag ska erbjuda ersättning efter varje amning vilket vi nu gjort. Lite tråkigt men men, får hembesök av Bvc på tisdag så hoppas vikten vänt rejält då.
    Annars är han en helnöjd kille som sover bra.

Grattis snopi!! :)

• velvet
    Snobi skrev 2015-12-12 17:59:17 följande:

I förrgår fick vi äntligen vår dotter. Nu kämpar vi för att få igång amningen och senaste dygnet har verkligen inte varit roligt. Lite pepp från någon som hade det jobbigt i början?

Grattis! Vi hade det ganska tufft på BB med amningen. Bebis somnade bara vid bröstet och gick knappt arr väcka och jag kämpade för att få koll på hur jag ska göra med amningsnappen jag behöver för att kunna amma öht enligt mig. Jag har nämligen väldigt små bröstvårtor. Men sen har vi kämpat på och när vi var på återbesök idag fick vi reda på att han har gått upp 150 gram på 1 dygn. Hurra!
  • Beya
    Snobi skrev 2015-12-12 17:59:17 följande:

Stort grattis:)
    Hade också problem med amningen med min första, så det är inte så lätt som man kan tro. Det enda man kan göra är väl att ge det lite tid.
  • Snobi

Tack alla!

Jag hade nog inte fattat att det kunde vara så krångligt att amma. Har också använt amningsnapp pga sår och har pumpat en del. Och haft en trött bebis. Hon har fått ersättning efter amningarna för att bli nöjd, men nu på morgonen lyckades jag för första gången amma på båda sidorna tills hon blev nöjd och somnade. Helt underbar känsla! Bara att hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll.

• summer13

Har med jobbigt med amningen. Hon lägger tungan i gommen och tar för litet tag. Har blivit bättre men går fortfarande inte smidigt direkt.. och äter helt oregelbundet, ibland tre timmar i sträck, ibland sover hon fyra timmar. Går inte att förutspå när hon tänker bli hungrig mycket mat har jag iallafall, men att amma är kämpigt i början!! Längtar tills hon är nån månad och det förhoppningsvis rättat till sig..

Just nu gör det mest ont och amningsnappen avskyr hon!

Svar på tråden BF december 2015 :-)