• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya
    moruri skrev 2015-12-15 14:29:44 följande:

Bvc besök avklarat. Lillen har biffat upp sig de senaste dagarna, 400g på 4 dagar! :) skönt! Själv vägde jag 77kg när jag blev gravid, 88 som Max under graviditeten och idag väger jag 74kg! Skönt! :)

Va skönt! låter ju perfekt, han går upp och du ner:) förstår du är nöjd:) bra jobbat!
  • PlusLängtan

Min fina flicka föddes 14/12 efter igångsättning den 13. Pga havandeskapförgiftning.

Från det att jag fick ett snöre med någon platta på tills dess att hon var ute tog det 17 timmar.

Men från att jag kom in på förlossningen tills hon tittade ut tog det bara 3 Tim

Det var fas 2 o 3.

• skakan

Igår och idag har jag haft jätteont i underlivet. Så fort jag går gör det ont eller när jag ska resa mig upp. Dagarna innan kände jag ett extremt tryck och hugg. Tror ni att bebis har fixerat sig?
    Det här är min andra graviditet men förra gången märkte jag inte direkt när bebis fixerade sig och det var mycket tidigare.
    Är nu i vecka 38.

• emelieen
    PlusLängtan skrev 2015-12-16 00:54:44 följande:

Min fina flicka föddes 14/12 efter igångsättning den 13. Pga havandeskapförgiftning.

Från det att jag fick ett snöre med någon platta på tills dess att hon var ute tog det 17 timmar.

Men från att jag kom in på förlossningen tills hon tittade ut tog det bara 3 Tim

Det var fas 2 o 3.

Grattis!
  • Beya
    PlusLängtan skrev 2015-12-16 00:54:44 följande:

Det var fas 2 o 3.

Stort grattis :)
  • Beya
    skakan skrev 2015-12-16 09:09:34 följande:

Igår och idag har jag haft jätteont i underlivet. Så fort jag går gör det ont eller när jag ska resa mig upp. Dagarna innan kände jag ett extremt tryck och hugg. Tror ni att bebis har fixerat sig?
    Det här är min andra graviditet men förra gången märkte jag inte direkt när bebis fixerade sig och det var mycket tidigare.
    Är nu i vecka 38.

Det är omöjligt att svara på. Har känt som dig och ändå sist bm kollade så är hon inte helt fixerad utan ruckbar. Hoppas du ska till bm snart så får du svar:)
  • emelieen
    skakan skrev 2015-12-16 09:09:34 följande:

Är nu i vecka 38.

Så kände jag under ca 3 dagar, och vid besöket därefter var hon fixerad så det är mycket möjligt att det är det du känner :) på mig var trycken så kraftiga och plötsliga att jag liksom hukade till och stannadr upp. Det var lite läskigt och obehagligt haha.
  • skakan
    emelieen skrev 2015-12-16 16:39:03 följande:
    Så kände jag under ca 3 dagar, och vid besöket därefter var hon fixerad så det är mycket möjligt att det är det du känner :) på mig var trycken så kraftiga och plötsliga att jag liksom hukade till och stannadr upp. Det var lite läskigt och obehagligt haha.
    Det känner jag igen! Det kommer så plötsligt så jag blir rädd att ungen ska ramla ut ????
  • Beya

Nu har jag haft regelbundna o lite smärtsamma sammandragningar sen 14.30. Även om jag fött barn innan så känner jag mig såå osäker på när det är dags o ringa in till sjukhuset! Med sonen gick ju vattnet så då var det ingen snack om saken men nu är jag bara osäker. Vill ju inte ringa in sen slutar de igen som de gjorde i måndags

• taramn
    Beya skrev 2015-12-16 17:55:10 följande:

Nu har jag haft regelbundna o lite smärtsamma sammandragningar sen 14.30. Även om jag fött barn innan så känner jag mig såå osäker på när det är dags o ringa in till sjukhuset! Med sonen gick ju vattnet så då var det ingen snack om saken men nu är jag bara osäker. Vill ju inte ringa in sen slutar de igen som de gjorde i måndags

Tycker att du borde ringa o rådfråga med förlossningen... har du provat ta alvedon för att se ifall det avtar? Hoppas det är på gång för dig nu då! :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)