• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya

Börjat få konstiga tankar om att kanske det är något som är fel eftersom hon inte vill komma ut:(

• Snobi
    summer13 skrev 2015-12-13 12:53:21 följande:

Har med jobbigt med amningen. Hon lägger tungan i gommen och tar för litet tag. Har blivit bättre men går fortfarande inte smidigt direkt.. och äter helt oregelbundet, ibland tre timmar i sträck, ibland sover hon fyra timmar. Går inte att förutspå när hon tänker bli hungrig mycket mat har jag iallafall, men att amma är kämpigt i början!! Längtar tills hon är nån månad och det förhoppningsvis rättat till sig..

Just nu gör det mest ont och amningsnappen avskyr hon!

Tungan i gommen har vi här också som extra krydda på krångelmoset. Jag tycker det är svårt att veta vad som är "normalt ont" och vad som är direkt dåligt. Vill inte att såren ska bli värre men jag blir så glad när hon får tag att jag typ slarvar och accepterar att det inte är helt perfekt. Puh.. men som du säger, det rättar väl till sig inom kort.
  • velvet
    Snobi skrev 2015-12-13 14:25:21 följande:
    Tungan i gommen har vi här också som extra krydda på krångelmoset. Jag tycker det är svårt att veta vad som är "normalt ont" och vad som är direkt dåligt. Vill inte att såren ska bli värre men jag blir så glad när hon får tag att jag typ slarvar och accepterar att det inte är helt perfekt. Puh.. men som du säger, det rättar väl till sig inom kort.
    Jag tror att det går ganska bra för oss med amning nu. Iaf om man tänker på att det bara har gått 5 dygn. Men som ni säger så är det svårt att veta vad som är normalt ont och krångel och vad som skulle behöva korrigeras. Har ni varit på återbesök? Jag fick nämligen visa upp när han tog tag och sen en amning och enligt den barnmorskan så såg det bra ut, men hon gav mig några tips för att det ska "finslipas". Hon borde väll sett om det var riktigt illa?
  • taramn
    Beya skrev 2015-12-13 13:38:31 följande:

Börjat få konstiga tankar om att kanske det är något som är fel eftersom hon inte vill komma ut:(

Hon har det nog bara myspys i magen. Visst var du beräknad 10/12?
  • Beya
    taramn skrev 2015-12-13 18:15:07 följande:
    Hon har det nog bara myspys i magen. Visst var du beräknad 10/12?
    Ja du har nog rätt. Ja det var i torsdags jag trodde hon skulle vara här. Var så säker på det i och med att jag fött barn tidigare och han var på pricken punktlig.
  • emelieen

Hade ganska många förvärkar per dag i ca en vecka men för någon dag sen slutade det tvärt. Trodde nått var på g, men ack så fel jag hade :p hade det inte varit för den stora magen och en stor bebis i den som ligger och vrider och vänder sig :) så känner jag mig inte särskilt gravid längre.

• Snobi
    velvet skrev 2015-12-13 17:52:15 följande:

Jag tror att det går ganska bra för oss med amning nu. Iaf om man tänker på att det bara har gått 5 dygn. Men som ni säger så är det svårt att veta vad som är normalt ont och krångel och vad som skulle behöva korrigeras. Har ni varit på återbesök? Jag fick nämligen visa upp när han tog tag och sen en amning och enligt den barnmorskan så såg det bra ut, men hon gav mig några tips för att det ska "finslipas". Hon borde väll sett om det var riktigt illa?

Här tvärvände det idag och har funkat mycket bättre. Har varken pumpat eller använt amningsnapp och har dessutom hittat ett mysigt sätt att liggamma på. Finns nog mycket att finslipa här med men jag är så glad att jag får henne mätt och belåten vi är kvar på bb eftersom hon är lite gul. Ska ta ett prov tidigt imorrn och sen hoppas jag att vi får åka hem. Om du bara fick några tips av barnmorskan låter det ju verkligen som att det såg bra ut! Tror mycket ger sig med tiden också, tycker själv att det känns lite som att bebisen lär mig hur det ska vara.
  • Kauwe

Är i samma situation som du, Beya: Första gången kom babyn tre dar innan (pojke), och nu beräknat 10/12. Hur kan det vara så mysigt där inne för babyn nu? Envis flicka...

• Beya
    Kauwe skrev 2015-12-14 11:43:50 följande:

Är i samma situation som du, Beya: Första gången kom babyn tre dar innan (pojke), och nu beräknat 10/12. Hur kan det vara så mysigt där inne för babyn nu? Envis flicka...

Visst tar det på en? Har aldrig trott det skulle kännas så jobbigt bara för att man går över men det är ju väldigt påfrestande! Känner mig helt gråtfärdig idag.
    Känner mig också stressad över att jag har min äldste pojk varannan vecka, o hade tänkt hon skulle komma nu innan så man slipper att han måste vara hos någon annan när vi är på BB. Vill inte missa någon tid med honom. <3
    Tänkte testa att ut o gå en sväng sen, har bara varit inne på sistone för jag är såå fruktansvärt trött! Det kanske sätter lite fart... Men det tror jag egentligen inte.
  • Kauwe

Det är hemskt! Var helt inställd på att hon också skulle komma lite tidigare, och nu redan 4 dagar sen. Är som bäst ute på hurtig promenad igen. Sex har inte hjälpt och bastu igen imorgon. Skulle gärna gå på sonens dagisjulfest på onsdag morgon, men den planen verkar inte logisk... IFALL jag inte är gravid ännu då förstås :-S

Svar på tråden BF december 2015 :-)