• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya

Hon kom kl 1 natt ) allt har gått bra o vi har precis fått komma hem:)

• emelieen
    Beya skrev 2015-12-17 13:29:12 följande:

Grattis :)
  • fantasy06

Stort grattis :)
  • BowserSchnauzer

Vad härligt grattis! Åh längtar så tills vi får åka hem med bebis :)
  • skakan
    emelieen skrev 2015-12-17 10:30:45 följande:
    Okej, så skönt! Jag ska dit på måndag och sen kanske den 29e samma dag som bf men vi får ju se vad som händer :) usch, 18 dagar är lång tid, hoppas verkligen det drar igång innan. När har du bf? Min bm sa till mig att jag kommer som max gå till 13/1, har ingenting hänt då så ska jag gå till förlossningen. Allt lät så logiskt när jag satt där framför henne men nu i efterhand har massa fundering dykt upp. Ska man verkligen bara åka in och bli igångsatt? Krävs det ingen planering, att man får ett datum? Hur gick det till för dig?
    Jag är beräknad 31/12. För mig var det att jag skulle ringa till förlossningen när jag var i vecka 42+0 och då fick jag komma på en kontroll dagen efter. Då kollade dom hur mycket öppen jag var. Sen kollade dom fostervattenmängd, flödet i navelsträngen och i övrigt hur bebisen mådde med ultraljud. Då planerade vi in en dag för igångsättning. Men det är säkert olika på olika län.
  • emelieen
    skakan skrev 2015-12-17 19:06:48 följande:

Jag är beräknad 31/12. För mig var det att jag skulle ringa till förlossningen när jag var i vecka 42+0 och då fick jag komma på en kontroll dagen efter. Då kollade dom hur mycket öppen jag var. Sen kollade dom fostervattenmängd, flödet i navelsträngen och i övrigt hur bebisen mådde med ultraljud. Då planerade vi in en dag för igångsättning. Men det är säkert olika på olika län.

Tack för svar :) hoppas ju såklart att det sätts igång innan. Hur upplevde du att bli igångsatt? Har hört/läst massa negativa saker om igångsättning.
  • moruri

Emeelieen: jag har blivit igångsatt med två av tre barn. (De sista två) för mig har det gått superbra, kanske något mer intensivt och lite ondare då det gått mycket fortare, men jag föredrar nog ett snabbare förlopp än ett utdraget.

• emelieen
    moruri skrev 2015-12-17 20:20:05 följande:

Emeelieen: jag har blivit igångsatt med två av tre barn. (De sista två) för mig har det gått superbra, kanske något mer intensivt och lite ondare då det gått mycket fortare, men jag föredrar nog ett snabbare förlopp än ett utdraget.

Okej, skönt att höra något positivt om det, man vet ju inte om man själv kommer behöva bli igångsatt. De enda jag hört är att det känns som en "hästspark i ryggen" och en total chock för hela kroppen. Men det är som allt annat helt individuellt såklart.
  • moruri

Ja, för vissa tar det ju lång tid med igångsättning, så helt klart individuellt som allt med grav/förlossning. För mig kom första värken efter att de hade tagit hål på hinnorna så vattnet gick, var lite som du beskriver det, en riktig rivstart med intensiva värkar direkt. Första värk 21.30, första krystvärk 22.30 och ut kom han 22.42! Va väldigt chockad både i huvudet och kroppen för det gick så fort, men nu såhär i efterhand supertacksamt att det gick så fort!
    Var väldigt rädd för igångsättning innan just för jag också läst mycket negativt. Men jag själv har bara positiv erfarenhet av det. :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)