• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • eskimopuss

Hej! Idag kunde jag inte hålla mig längre med att öppna ett test trots 4 dagar kvar till bim. Jag har känt på mig att jag var gravid eftersom jag fick en liten blödning för nån vecka sedan, brösten ömmar och humöret svänger. Jag är galet känslig för hormoner och reagerar för minsta lilla. Hur som, testet visade positivt och bf är 23/12.

Vi har en dotter på 3 år sedan innan och sambon har en son. Jag har varit gravid ytterligare 2 gånger innan men gjort abort. Den stora skillnaden nu är att vi har planerat det här barnet. Den stora skillnaden är den direkta lyckan när strecket på stickan kom fram! Det känns som att sväva på moln. :)

Jag ville bara säga hej till er och jag hoppas att vi kommer att följa varandra ett tag framöver. Grattis till er andra också! :)

• JosefineBo
    eskimopuss skrev 2015-04-12 00:05:03 följande:

Hej! Idag kunde jag inte hålla mig längre med att öppna ett test trots 4 dagar kvar till bim. Jag har känt på mig att jag var gravid eftersom jag fick en liten blödning för nån vecka sedan, brösten ömmar och humöret svänger. Jag är galet känslig för hormoner och reagerar för minsta lilla. Hur som, testet visade positivt och bf är 23/12.

Vi har en dotter på 3 år sedan innan och sambon har en son. Jag har varit gravid ytterligare 2 gånger innan men gjort abort. Den stora skillnaden nu är att vi har planerat det här barnet. Den stora skillnaden är den direkta lyckan när strecket på stickan kom fram! Det känns som att sväva på moln. :)

Jag ville bara säga hej till er och jag hoppas att vi kommer att följa varandra ett tag framöver. Grattis till er andra också! :)

Åh vilken perfekt julklapp du kommer få!!
  • eskimopuss
    JosefineBo skrev 2015-04-12 00:17:38 följande:

Åh vilken perfekt julklapp du kommer få!!

Jaa på både gott och ont. Det är ju ganska mycket fullt ös just de dagarna men jag hoppas bara att det inte blir på självaste julafton. En egen dag för liten hade ju varit trevligt. :)
  • Lu89Th

Så roligt med en decembertråd! Jag hoppar också in här:) plussade förra lördagen och tror att bf är 11 eller 14 december. Ska på vul 28/4 så håller tummarna att hjärtat slår. Detta blir vårat andra decemberbarn :) efter att ha försökt länge med båda och fått hjälp av pergotime så verkar mars va den enda månaden som jag kan bli gravid.:) har inga symtom,kan må lite illa ibland..

• nikki06

Välkomna alla nya!

För att komma in i vår fbgrupp så addar ni Rozanna Pettersson så lägger hon till er :)

• Dakine
    petronellla skrev 2015-04-11 19:25:23 följande:

Men är det normalt man bara mår i,la hela tiden och är jätte trött menman kräks inte?

Jag har en övervikt på ca 8 kg, har redan ökat 2 kg men tror det är för jag äter konstant ch för trött för att röra mig. Har dock läst i alla gravidböcker att de med övervikt inte går upp lika många kilon som de med undervikt. Däremot går alla upp och de bästa är att tänka att du ska gå upp i vikt då mår ditt barn bra, övervikt som är kvar får du ta tag i sen och att äta nyttigt ändå för barnet behöver minielefanter och vitaminer.

Just nu är de inte svårt för mig att äta varierat, tarmarna har gått på strejk och ger mig gaser till tusen och hård mage. Därför äter jag nu mycket fibrer i form av grönsaker, fröer och frukt som hjälper.

Ja det är väl klart att det är normalt.

Ja man får väl tänka på att man får ta tag o vikten sen! Jag är också väldigt gasig och hård i magen.
  • längtar14
    Lu89Th skrev 2015-04-12 06:43:00 följande:

Så roligt med en decembertråd! Jag hoppar också in här:) plussade förra lördagen och tror att bf är 11 eller 14 december. Ska på vul 28/4 så håller tummarna att hjärtat slår. Detta blir vårat andra decemberbarn :) efter att ha försökt länge med båda och fått hjälp av pergotime så verkar mars va den enda månaden som jag kan bli gravid.:) har inga symtom,kan må lite illa ibland..

Känner igen det där med att bara "kunna" bli gravid i mars min första son blev till i april, men föddes redan i december, min andra blev till i mars och föddes i nov istället för december. Förra året fick jag missfall med ett barn som oxå blev till i mars. Och nu blev jag gravid igen i mars

De sa till mig att jag antagligen var mer fertil i mars/april än resten av året

Jag har bf 12 dec, gick in i v6 idag
  • Dakine

Nu är jag så jävla orolig och nojig. Fick orgasm i sömnen inatt och fick världens kramp i livmodern! Är detta farligt? Kan man framkalla missfall? Kommer aldrig förlåta mig själv om något skulle hända nu....

• Misshjb
    Kauwe skrev 2015-04-11 13:46:43 följande:

Hej! Här e jag, plussade för en vecka sen efter att försökt nästan ett år och ett tidigt mf bakom (oktober). Detta blir (förhoppningsvis) mitt andra barn, med bf 11/12. Har bokat tidigt ultraljud den 24.4., så får leva i spänning tills dess. Lite orolig är jag då jag blött en aning, men hoppas det inte är något. Senast efter två veckor får jag ju iaf någon form av besked... Känner mig ganska orolig. Annars har jag absolut inga tecken på graviditet än det svaga pluset förra veckan, och utebliven mens förstås. Finns det verkligen någon där?

Jag har själv haft MA v 10 i somras och sent avbrytande v 23 31 jan i år. Känns oroligt så klart. Men tar en dag i taget och låter det vara. Har den här gången inte så ont i brösten som jag har haft tidigare och inte så mycket känningar. 50% av alla graviditeter blöder kvinnan under första trimestern utan att det är nått farligt. Den 24 är runt hörnet, det blir bra ska du se. :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)