• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • BowserSchnauzer
    Lyckligajag skrev 2015-04-12 20:41:49 följande:

Jag är en planerare av mig och har listor till allt så sambon blev inte så förvånad när jag redan skrivit ihop en inköpslista till bebis.. Vill börja handla nu men får allt vänta nån månad till men vi har sagt att efter inskrivningen på mvc ska vi gå köpa första kläderna, så mysigt! Någon som är likadan som mig och börjat kolla runt och skrivit inköpslista? :)

Hi hi, jag har börjat skriva en lista och fundera på lite möbler och dylikt som kan behövas (ex klädförvaring). Vi ska flytta till ny lgh för att få större innan bebis kommer så har lite att planera kring det också.

Har faktiskt inköpt första loppisfyndet idag, en barnstol som jag inte kunde motstå... Ska vänta liiite innan jag avslöjar det för mannen, han tycker vi ska vänta lite. Men jag vill ju gärna börja NU, vill gärna ha allt klart igår för att få ro i sinnet... :)
  • BowserSchnauzer
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-12 21:01:55 följande:

Någon som berättar de för föräldrar syskon eller så än? :)

Vi ska berätta nästa helg för mamma och sambo, känns lite oundvikligt eftersom vi bokat in en vinprovning... Alternativet skulle väl vara att spela sjuk men känner nog att vi vill berätta ändå. Då kommer jag precis gå in i v7...
  • Lyckligajag
    BowserSchnauzer skrev 2015-04-12 21:40:50 följande:
    Hi hi, jag har börjat skriva en lista och fundera på lite möbler och dylikt som kan behövas (ex klädförvaring). Vi ska flytta till ny lgh för att få större innan bebis kommer så har lite att planera kring det också.

Har faktiskt inköpt första loppisfyndet idag, en barnstol som jag inte kunde motstå... Ska vänta liiite innan jag avslöjar det för mannen, han tycker vi ska vänta lite. Men jag vill ju gärna börja NU, vill gärna ha allt klart igår för att få ro i sinnet... :)
    Då är jag inte den enda, haha :) vi har ett tomt rum i vårat hus så nu håller jag på att planerar hur jag vill ha det :) vi ska ta reda på könet och efter det blir det att tapetsera om det och fixa till det, kan knappt inte vänta!!

Ja min sambo bara suckade när jag visade honom listan. Har försökt intala mig själv att vi inte ska börja köpa något förrän v20 men vi får se om jag kan hålla det, lite kläder kommer det nog bli men ska försöka vänta med barnvagn och de lite större sakerna :)
  • jezzyca95

Har bf i dec, vet inte exakt när, men enligt mensen ca 17 dec, men den har varit väldigt oregelbunden!

• EmmelieHSTD
    TessOphira skrev 2015-04-12 16:52:50 följande:

Hej alla. Beräknad 22/12 med ett litet IVF-mirakel. Försökt i 2 år utan resultat och detta blir mitt första barn. 

There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
    Grattis!! Vilken härlig känsla :) här är det också bf 22/12 som gäller :)
  • bebba83

Hoppar på här jag med:) Plussade idag! Försökt i 1 år med 2 missfall i bagaget. Dock aldrig fått riktiga streck innan, utan bara resultat på digitalt test så det bådar gott denna gången. 2 streck på sekunden :) Sambon har 2 barn sen innan men detta blir vårt första gemensamma. 31 år och bor i Kba. Bf 26/12

• Triomamman
    sosso08 skrev 2015-04-12 12:26:47 följande:

Hoppar in här jag med. Plussade i tisdags och är väl i vecka 4+4 med bf 15/12. Är mitt andra barn, men är 5år sedan sist så känns som första gången igen :p

Är det någon mer som känner av otroligt mycket växtvärk? Minns inte att jag hade det sist, iaf inte så här.

Grattis till graviditeten! :)

Det verkar vara vanligare med växtvärk när man är omföderska. Detta blir mitt 4:e barn och jag har mer växtvärk nu än jag haft tidigare graviditeter. Första graviditeten hade jag nästan inget alls. Min BM förklarade att det är vanligt att det känns mer när man är omföderska för att livmodern växer lite snabbare i början :).
  • Triomamman
    Beya skrev 2015-04-12 18:49:24 följande:

Välkomna alla nya

Ni som har barn sedan tidigare när ska ni berätta för ert barn ska få syskon? jag vågar nog berätta förrän tidigast vid v. 13. Men kändes så dumt idag, min son frågade om jag hade bebis i magen! sa inget men förstår att han undrar för jag är så svullen om magen och jag är ganska nätt annars så det syns ju direkt på mig.

har svårt att dölja magen ens i stora pulsiga tröjor!

Jag skulle kunna berätta för barnen nu om det inte vore för att jag är rädd att sonen berättar det på skolan och det får inte komma ut i byn förrän jag berättat på jobbet efter v.12. Jag kan ju inte be min son ljuga. Men det är svårt redan nu ibland när man pratar om vissa saker nu som vi planerar, bland annat att byta bil och bygga ut huset, då får man tänka sig för när små öron lyssnar ;)
  • sosso08
    Triomamman skrev 2015-04-12 23:37:23 följande:
    Grattis till graviditeten! :)

Det verkar vara vanligare med växtvärk när man är omföderska. Detta blir mitt 4:e barn och jag har mer växtvärk nu än jag haft tidigare graviditeter. Första graviditeten hade jag nästan inget alls. Min BM förklarade att det är vanligt att det känns mer när man är omföderska för att livmodern växer lite snabbare i början :).
    Tack detsamma :)

Vad skönt att höra, det har verkligen dragit och molat ordentligt förra veckan, inte mensvärk utan mer som en slags "göra plats" värk ????
  • joss82
    Floyder skrev 2015-04-12 21:15:16 följande:

Själv bor jag i Malmö, vilken tur ni har tjejer som båda bor i Kristianstad petronella och fantasy06.

Jag bor också i Malmö, kul med en till :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)