• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Triomamman
    Fjärde barnet skrev 2015-04-11 11:39:41 följande:

Triomamman: 3 flickor.

Haha, jag ser att jag redan är lite förvirrad av gravid hjärna :P. Jag skrev att jag har en pojke och en flicka men jag menade så klart en pojke och två flickor ;)
  • Kauwe

Hej! Här e jag, plussade för en vecka sen efter att försökt nästan ett år och ett tidigt mf bakom (oktober). Detta blir (förhoppningsvis) mitt andra barn, med bf 11/12. Har bokat tidigt ultraljud den 24.4., så får leva i spänning tills dess. Lite orolig är jag då jag blött en aning, men hoppas det inte är något. Senast efter två veckor får jag ju iaf någon form av besked... Känner mig ganska orolig. Annars har jag absolut inga tecken på graviditet än det svaga pluset förra veckan, och utebliven mens förstås. Finns det verkligen någon där?

• Fjärde barnet

Triomamman: nej, ingen aning vad det blir den här gången. Får se sen när man har blivit större om magen så kanske man kan jämföra hur man har mått tidigare med flickorna om det är nån skillad den här gången.

• BowserSchnauzer
    Triomamman skrev 2015-04-11 08:44:07 följande:
    Jag har tyvärr inget bra svar på denna frågan eftersom jag oroat mig för samma saker tidigare graviditeter och oron hänger kvar, likaså när barnet kommit till världen ;). Det man kan försöka intala sig själv är att det finns inget jag kan göra för att det ska gå på eller andra hållet, och man ska tillåta sig själv att vara gravid på riktigt när man fått veta det :).

Att symtomen kommer och går är väldigt vanligt och helt normalt :)
    Jo men visst, jag känner ändå att så fort tankarna kommer så tänker jag att vi väntar barn, inte missfall. Tror att det blir lite lättare om någon vecka eller två då detaljer lite mer verkligt så att säga. Vi har nog ändå tänkt berätta för några ganska tidigt trots "risken", man vill ju dela glädjen och om det inte går så vill jag att dem ska veta varför vi är ledsna. Man får inte ta ut så mycket i förväg... :)
  • Beya
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-11 11:13:43 följande:

Idag har jag superont i äggstockarna typ. De drar å så :( å när ja går gör de ont. Någon annan som känt så?

Ja jag har det lite då och då, speciellt när jag är ute och går.
  • petronellla

Hej, jag plussade för 2 veckor sedan, enligt gravidappen är jag i v.7 (6+2). Är mitt första barn och första graviditet. Är jätte lycklig men samtidigt livrädd för att de inte ska gå vägen. Mår just nu pyton med starkt illamående kvällstid och när jag åker buss,bil och tåg. Vill skrika ut till hela världen att vi väntar barn meeen försöker hålla de hemligt. Men hoppas kunna prata o jämföra med er andra här som är i liknande period:)

• Dakine
    petronellla skrev 2015-04-11 19:13:13 följande:

Hej, jag plussade för 2 veckor sedan, enligt gravidappen är jag i v.7 (6+2). Är mitt första barn och första graviditet. Är jätte lycklig men samtidigt livrädd för att de inte ska gå vägen. Mår just nu pyton med starkt illamående kvällstid och när jag åker buss,bil och tåg. Vill skrika ut till hela världen att vi väntar barn meeen försöker hålla de hemligt. Men hoppas kunna prata o jämföra med er andra här som är i liknande period:)

Jag gick in i v 7 idag och illamåendet kom som ett brev på posten inatt! Inte kul alls... Är vårt andra barn, men tog nästan 2 år denna gång! Så jag är rätt orolig också och kan inte riktigt glädjas. Hoppas såklart att allt ska gå bra. Har även en övervikt på typ 20 kg så vill inte gå upp nå i onödan. Hur tänker ni andra kring det?
  • petronellla
    Dakine skrev 2015-04-11 19:19:36 följande:

Jag gick in i v 7 idag och illamåendet kom som ett brev på posten inatt! Inte kul alls... Är vårt andra barn, men tog nästan 2 år denna gång! Så jag är rätt orolig också och kan inte riktigt glädjas. Hoppas såklart att allt ska gå bra. Har även en övervikt på typ 20 kg så vill inte gå upp nå i onödan. Hur tänker ni andra kring det?

Men är det normalt man bara mår i,la hela tiden och är jätte trött menman kräks inte?

Jag har en övervikt på ca 8 kg, har redan ökat 2 kg men tror det är för jag äter konstant ch för trött för att röra mig. Har dock läst i alla gravidböcker att de med övervikt inte går upp lika många kilon som de med undervikt. Däremot går alla upp och de bästa är att tänka att du ska gå upp i vikt då mår ditt barn bra, övervikt som är kvar får du ta tag i sen och att äta nyttigt ändå för barnet behöver minielefanter och vitaminer.

Just nu är de inte svårt för mig att äta varierat, tarmarna har gått på strejk och ger mig gaser till tusen och hård mage. Därför äter jag nu mycket fibrer i form av grönsaker, fröer och frukt som hjälper.
  • nikki06

Jag är också supergasig! Och svullen över hela magen :o

Till er som ska gå ner i vikt tycker jag ni är superduktiga som äter grönsaker etc, sj försöker jag stå emot sockercravingsen ;) ju mer fibrer födan har desto mer gaser får man dock, eftersom fibrerna inte kan brytas ner i tunntarmen, bara tjocktarmen :)

• JosefineBo

Hej, jag hoppar in! Plussade idag på 4+3, så om allt går som planerat blir vi föräldrar vid 15/12, överlycklig!

19 år & bor i Sthlm, väntar nu första barnet!

Svar på tråden BF december 2015 :-)