BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Oj vad tröttheten hänger över huvudet på mig idag.
Och en konstig kombination av ständig hunger och ständigt illamående.
Sägs det inte att man ska kissa oftare när man är gravid? Jag har bara kissat en gång på hela dagen!
Måtte detta gå över. Är uppe flera gånger varje natt för att kissa. Normalt sett är jag aldrig uppe på natten. Magen är i uppror. Så här var det inte alls när jag väntade min första. Ju mer jag är uppe sen desto mer illa mår jag och hungrigare blir jag.
Visst man ska kanske inte klaga. Men jag måste :)
Har plussat i onsdags med stickor från billiga tester men i morse tog jag ett test med clearblue och det visade + direkt. Det blir fjärde barnet om allt går vägen och BF borde bli 16 december. Det var planerat och plussade nu på första försöket kunde aldrig tro att jag skulle plussa direkt. Ännu är man inte säker på att man får behålla det. Runt vecka 12 kan man pusta ut lite. Mina symtom kom direkt att jag var gravid, känner mig trött, upplåst i magen, hungrig och har haft metallsmak i munnen flera dagar. Har sedan tidigare 3 flickor födda -08, -09, -13.
Jag var och gjorde vul igår och det fanns en blood clot i livmodern också vilket kan leda till missfall. Någon som varit med om det? Har haft spottings sen igår som gyn sa kan bero på blodproppen. Annars var det för tidigt att se hjärta. Är i v 5+0 enligt UL och 5+4 enligt mig.
Mina symptom: smått illamående. Något ömmare bröstvårtor. Tröttare. Väldigt svullen och luktkänslig. Annars mår jag ganska bra. Har spytt 3 ggr sedan jag plussade. Är enligt min app 5+4 idag.
Vad roligt att läsa om er andra! Någon annan som nojjar lite till och från de perioder under dagen som symtomen försvinner? Jag har molvärk och "bröstvärk" lite till och från men sen när jag inte känt det på någon timme så kommer jag inte riktigt ifrån att tänka mf... (5+0 idag) Försöker verkligen ställa om mentalt och glädjs verkligen åt detta men mtp tidigare historia så känns det lite tidigt att ropa hej på något vis - även om jag faktiskt har mer symtom denna graviditet än tidigare som blev mf... Vad har ni andra för strategier för att hantera dessa känslor? Kram
Har plussat i onsdags med stickor från billiga tester men i morse tog jag ett test med clearblue och det visade + direkt. Det blir fjärde barnet om allt går vägen och BF borde bli 16 december. Det var planerat och plussade nu på första försöket kunde aldrig tro att jag skulle plussa direkt. Ännu är man inte säker på att man får behålla det. Runt vecka 12 kan man pusta ut lite. Mina symtom kom direkt att jag var gravid, känner mig trött, upplåst i magen, hungrig och har haft metallsmak i munnen flera dagar. Har sedan tidigare 3 flickor födda -08, -09, -13.
Vad roligt att läsa om er andra! Någon annan som nojjar lite till och från de perioder under dagen som symtomen försvinner? Jag har molvärk och "bröstvärk" lite till och från men sen när jag inte känt det på någon timme så kommer jag inte riktigt ifrån att tänka mf... (5+0 idag) Försöker verkligen ställa om mentalt och glädjs verkligen åt detta men mtp tidigare historia så känns det lite tidigt att ropa hej på något vis - även om jag faktiskt har mer symtom denna graviditet än tidigare som blev mf... Vad har ni andra för strategier för att hantera dessa känslor? Kram
Idag gick jag in i v 7. 6+0. Bara 5 veckor kvar till min milstolpe!
Hej alla! Är nu i vecka 5 (4+3) men känner inte av ngt mer än att jag är extra trött på kvällen, och lite ilningar då och då i magen. Är det någon annan som inte heller känner av några direkta symptom? Blir lite orolig...