• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Dakine

Jag vill inte gå upp onödigt mycket i vikt denna grav. Hur tänker ni kring träning? Vad är okej och vad är inte okej?

• fantasy06
    Dakine skrev 2015-04-14 17:52:53 följande:

Jag vill inte gå upp onödigt mycket i vikt denna grav. Hur tänker ni kring träning? Vad är okej och vad är inte okej?

Jag gick upp 25 kg förra gången och hadeassa vätska i kroppen och såg ut som en flodhäst typ. Vill absolut inte det denna gången. Jag har ett löpband som jag börjat gått så smått på. Så länge allt känns bra i kroppen tror jag man kan träna det mesta. Jag har en kollega som gick på skivstång/intervall på Friskis till ca v 30. Så så länge kroppen känns ok så träna på :)
  • Misshjb
    Kakalfen skrev 2015-04-13 23:32:27 följande:

Hej!

Jag fick missfall i v 16 i feb och nu i fredags plussade jag igen. Blev förvånad att det gick så snabbt så blev lite förvånad. Känner mer rädsla än glädje, vågar knappt hoppas att det ska gå vägen den här gången. BF 15 dec om allt går bra.

Usch vad hemskt. Beklagar sorgen. Jag har gått genom sent avbrytande i v 23 i jan så förstår hur det känns att känna oro. Själv tar jag en dag i taget även om det låter lättare sagt än gjort. Håller tummarna att det vill dig för båda oss :) har bf enligt min app den 8/12
  • Dakine
    fantasy06 skrev 2015-04-14 19:53:01 följande:
    Jag gick upp 25 kg förra gången och hadeassa vätska i kroppen och såg ut som en flodhäst typ. Vill absolut inte det denna gången. Jag har ett löpband som jag börjat gått så smått på. Så länge allt känns bra i kroppen tror jag man kan träna det mesta. Jag har en kollega som gick på skivstång/intervall på Friskis till ca v 30. Så så länge kroppen känns ok så träna på :)
    Jag gick upp 20 kg och svällde pga vätska i min förra graviditet. Gick ner allt, men sen när jag slutade amma har jag gått upp alla 20 igen. (under 4 år). Vill inte gå upp ett enda kg ;) haha. 

Jag har också ett promenadband som jag går på, sen går jag utomhus 1 tim/dag. Känner mig osäker vilka styrkeövningar man kan köra... Men ska försöka ta tag i det så fort illamåendet släpper! 
  • BowserSchnauzer
    fantasy06 skrev 2015-04-14 19:53:01 följande:
    Jag tänker att allt är okej om det känns bra, tror inte riktigt man orkar som innan. Situps känns inte som en hit heller. Jag tänkte försöka fortsätta jogga och annars promenader, går också på ett smidighetspass i veckan och tänkte försöka fortsätta med det. Men visst, HIIT kanske inte är en hit iaf inte efter några veckor har passerat... :)
  • fantasy06

Jisses. Denna morgon är den värsta hittills. Illamåendet från hell, känns verkligen som jag behöver kräka. Sen har sonen haft maginfluensa så vet inte om det är gravid illamående eller magsjukaillamående. Det får väl dagen utvisa :/

• längtar14
    fantasy06 skrev 2015-04-15 07:17:10 följande:

Jisses. Denna morgon är den värsta hittills. Illamåendet från hell, känns verkligen som jag behöver kräka. Sen har sonen haft maginfluensa så vet inte om det är gravid illamående eller magsjukaillamående. Det får väl dagen utvisa :/

Usch låter inge kul

Själv mådde jag tokilla igår kväll, var på väg och kräkas två ggr, men det kom inget. Har knappt sovit inatt, tog en novalucol då släppte det lite. Nu mår jag lite småilla...
  • Beya

Angående träning så vågar inte jag fortsätta med min medeljympa på Friskis. Har läst runt en del om träning och graviditet, och det är ju en del man ska undvika. Löpning rekommenderas inte för det börjas luckras upp tidigt i bäckenet och då är det inte bra att springa. Sen ska man undvika magövningar och utfall och för ryckiga rörelser. Så det känns inte som att jympa passar mig längre tyvärr... älskar ju att träna men vågar faktiskt inte. Nu kör jag bara promenader. Vill inte heller gå upp för mycket denna gången för det är så svårt att gå ner igen för mig.

Sookie85 skrev 2015-04-13 22:42:39 följande:

Riskakor (lättsaltade) fungerar bra för mig då jag ofta mår illa mellan måltiderna... :)

Jag vet inte om jag ska skriva detta, men ville bara säga ändå att de tog upp på nyheterna för ett tag sedan att det finns gift i ris, och risprodukter såsom riskakor. Kanske ingen fara om du inte äter så mycket övriga risprodukter.
  • Beya

Nu har jag iaf ringt barnmorskemottagingen och fått en tid för hälsosamtal om två veckor.
    Känner mig nojig idag igen för brösten är inte lika hårda/ ömma längre blivit mjukare igen..känns som dt minskat lite i volym nu men hoppas jag inbillar mig. När jg fick mitt missfall förra gången så gick de snabbt tillbaka i vanlig storlek

• jezzyca95

Jag har startat en facebookgrupp för oss blivande decembermammor "Decembermammor 2015" där vi kan följas åt, be om och ge tips och råd osv. :) Gå med vetja! :D Gruppen är "hemlig" det innebär att ingen kan hitta gruppen förutom medlemmarna. Sekretessinställningarna kommer ändras till "sluten" när alla gått ut med sin graviditet. Då kommer alla kunna se gruppen & medlemmarna men inte inläggen. Vi är inte så många ännu, så hjälp oss att få gruppen att växa! :D För att bli medlem: skicka ett pm till mig här på familjeliv med ditt facebooknamn och beskriv din profilbild. Jag kommer sedan att lägga till dig som vän för att kunna lägga till dig i gruppen. Du kan sedan ta bort mig som vän om du så önskar, men givetvis så är det inget måste! :) Du är väldigt välkommen så länge du håller god ton och tänker på att det som skrivs i gruppen stannar i gruppen! :) Mvh/Admin

Svar på tråden BF december 2015 :-)