• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • FrkF

Hej :) !

Är också en blivande decembermamma men har noll koll på hur denna sida fungerar :p

Bor i Göteborg och hade gärna fått några mammakompisar att hänga med och prata bajs,kräks och annat intressant ;)

Och jezzy95 hade gärna blivit med i din fb grupp men kan inte skicka pm till dig? :/

• Loncelot

Hej alla gravida och grattis!

Det är så att i februari gick coop ut i sin tidning att alla som sparar artikeln och föder sitt barn den 14:e november ska få ett års gratis blöjor från pampers, jag tog då 4 tidningar och klippte ut artikeln i tanke i att: fan va taskigt att ett visst datum ska ge gratis årsförbrukning och då pampers säkert tänker "ja hur många sparar artikeln.." Är det någon som föder sitt barn den 14:e november så inboxa mig så skickar jag er den utklippta artikeln, man måste även skicka med ett intyg på att bebisen fötts den 14:e inom 3veckor. Kram och lycka till er alla!

• Lillpluppen

Hej alla blivande mammor! 

Jag hoppar in i den här gruppen också. Väntar mitt första barn med planerad nedkomst den 11 december. Gick så otroligt snabbt allting, slutade med p-piller i februari och sen sa det vips! Var inställd på att få försöka betydligt mycket längre än en månad. Så är lite tagna på sängen, men vi är överlyckliga :D 

Det stora frågetecknet nu, som många av er redan har diskuterat, är hur man hanterar det här med att berätta för omgivningen? Det är vår och mycket festliga tillställningar,både på jobbet och privat... Och om man inte är den som normalt brukar tacka nej till ett glas vin blir det väldigt uppenbart när man nu gör det. 

Hur hanterar ni det, utan att det blir alltför uppenbart att ni är gravida? 

Jag kan inte skylla på att jag ska ta bilen, då jag bor mitt i stan och går överallt. Jag är inte den som direkt brukar gå på dieter (och måste ju dessutom vara en vansinnigt dålig diet då jag blir tjockare för varje vecka som går ...), men jag antar att det annars är ett alternativ :)

• stormviskaren

Hej hej jag heter Anna är 22år och väntar vårt andra barn. Har en son Charlie född 130123. Bebis nr 2år beräknad 1december. Så är i v 7+1. Har ni någon Facebook grupp också? :)

• Lojsan02

Hej alla! Hoppar in här jag med..

Efter 3 misslyckade ivf försök plussade jag äntligen igår!

Lyckan är obeskrivlig, och hoppas på att pyret kommer runt den 19/12..:)

• aeberg
    Lillpluppen skrev 2015-04-15 20:35:10 följande:

Hej alla blivande mammor! 

Jag hoppar in i den här gruppen också. Väntar mitt första barn med planerad nedkomst den 11 december. Gick så otroligt snabbt allting, slutade med p-piller i februari och sen sa det vips! Var inställd på att få försöka betydligt mycket längre än en månad. Så är lite tagna på sängen, men vi är överlyckliga :D 

Det stora frågetecknet nu, som många av er redan har diskuterat, är hur man hanterar det här med att berätta för omgivningen? Det är vår och mycket festliga tillställningar,både på jobbet och privat... Och om man inte är den som normalt brukar tacka nej till ett glas vin blir det väldigt uppenbart när man nu gör det. 

Hur hanterar ni det, utan att det blir alltför uppenbart att ni är gravida? 

Jag kan inte skylla på att jag ska ta bilen, då jag bor mitt i stan och går överallt. Jag är inte den som direkt brukar gå på dieter (och måste ju dessutom vara en vansinnigt dålig diet då jag blir tjockare för varje vecka som går ...), men jag antar att det annars är ett alternativ :)

Urinvägsinfektion brukar funka någen eller några veckor ;) då får man ju inte drika alkohol medans man går på medicin och msn kissar i regel ofta :)
  • BowserSchnauzer
    aeberg skrev 2015-04-15 21:18:39 följande:
    Urinvägsinfektion brukar funka någen eller några veckor ;) då får man ju inte drika alkohol medans man går på medicin och msn kissar i regel ofta :)
    Man kan ju också tacka ja till ett glas vin men sen inte dricka på riktigt så att säga. Eller se till att vara först på plats på krogen och beställa in alkoholfritt så ingen behöver höra. Många blir ju frågande om man säger "nej tack" men om man har kvar i glaset är det inte alltid lika uppenbart... Eller som sagt i hemlighet byter ut det ;). Min erfarenhet är att folk inte kommenterar så mycket om man dyker upp med alkoholfritt ex Loka när man varit i baren men däremot så misstänker dom ju så om man inte vill att någon ska ana måste man vara lite mer påhittig.
  • stormviskaren
    jezzyca95 skrev 2015-04-15 12:09:15 följande:

Jag har startat en facebookgrupp för oss blivande decembermammor "Decembermammor 2015" där vi kan följas åt, be om och ge tips och råd osv. :) Gå med vetja! :D Gruppen är "hemlig" det innebär att ingen kan hitta gruppen förutom medlemmarna. Sekretessinställningarna kommer ändras till "sluten" när alla gått ut med sin graviditet. Då kommer alla kunna se gruppen & medlemmarna men inte inläggen. Vi är inte så många ännu, så hjälp oss att få gruppen att växa! :D För att bli medlem: skicka ett pm till mig här på familjeliv med ditt facebooknamn och beskriv din profilbild. Jag kommer sedan att lägga till dig som vän för att kunna lägga till dig i gruppen. Du kan sedan ta bort mig som vän om du så önskar, men givetvis så är det inget måste! :) Du är väldigt välkommen så länge du håller god ton och tänker på att det som skrivs i gruppen stannar i gruppen! :) Mvh/Admin

Jag försökte gå in på din profil för att skriva meddelande men fick upp att den är privat. Kan du se om du kan skriva till mig så kan jag svara med fb namn
  • evve88

Hej!

Hoppar in här jag med :)

Har BF 4 december! Första barnet och räknade inte heller med att bli gravid så fort! Men de är super spännande, mår såååå illa hela tiden dock, verkar vara fler än jag :p

Mornarna är värst, vill inte gå upp ur sängen. Humöret svajar ju när man mår så dåligt..

Tur att det är värt det :D

Har också problem med omgivningen då flera redan frågat om ja är gravid eftersom ja inte druckit, blir samtidigt Så arg på dom som frågar för det är väl något man vill berätta själv i så fall och inte svara "ja det är jag" på en sådan fråga! Fattar inte hur folk kan med... Har hört på urinvägsinfektion i helgen men de kan ja ju inte köra med i fem veckor till.... :p

Svar på tråden BF december 2015 :-)