• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Tove2015

Jag vill också gärna vara med!

Plussade i går efter att jag kännt på mig att nånting var "på gång" i några dagar. Enligt appen blir BF 15/12 och vi är sååååå spända/oroliga/glada/förväntansfulla. Mycket känslor helt enkelt. Första barnet och jag verkar ha blivit gravid på absolut första försöket. Men nu är jag så orolig över att allt ska gå vägen... Man har ju läst så mkt om missfall men vi får ta det dag för dag helt enkelt :)

Symptom so far är svullna ömma bröst, svullen mage och en stickande/pirrande känsla längst ner i magen. Annars mår jag bra och är pigg, körde ett lugnare gympass och det gick bra.

• jezzyca95
    Tove2015 skrev 2015-04-15 23:58:42 följande:

Jag vill också gärna vara med!

Plussade i går efter att jag kännt på mig att nånting var "på gång" i några dagar. Enligt appen blir BF 15/12 och vi är sååååå spända/oroliga/glada/förväntansfulla. Mycket känslor helt enkelt. Första barnet och jag verkar ha blivit gravid på absolut första försöket. Men nu är jag så orolig över att allt ska gå vägen... Man har ju läst så mkt om missfall men vi får ta det dag för dag helt enkelt :)

Symptom so far är svullna ömma bröst, svullen mage och en stickande/pirrande känsla längst ner i magen. Annars mår jag bra och är pigg, körde ett lugnare gympass och det gick bra.

Skicka ett pm till mig med ditt namn på fb och beskriv din profilbild så jag kan hitta dig. :)
  • jezzyca95
    stormviskaren skrev 2015-04-15 21:47:36 följande:
    Jag försökte gå in på din profil för att skriva meddelande men fick upp att den är privat. Kan du se om du kan skriva till mig så kan jag svara med fb namn
    Ändrade mina inställningar, prova skicka pm igen. Annars kan du ju om du vill skriva ditt namn och beskriva din profilbild här. :)
  • nikki06

Denna tråden har redan en fb-grupp, om ni addar Rozanna Pettersson lägger hon till er :) vi är redan många men är bara kul att bli fler!!

• Misshjb
    Lillpluppen skrev 2015-04-15 20:35:10 följande:

Hej alla blivande mammor! 

Jag hoppar in i den här gruppen också. Väntar mitt första barn med planerad nedkomst den 11 december. Gick så otroligt snabbt allting, slutade med p-piller i februari och sen sa det vips! Var inställd på att få försöka betydligt mycket längre än en månad. Så är lite tagna på sängen, men vi är överlyckliga :D 

Det stora frågetecknet nu, som många av er redan har diskuterat, är hur man hanterar det här med att berätta för omgivningen? Det är vår och mycket festliga tillställningar,både på jobbet och privat... Och om man inte är den som normalt brukar tacka nej till ett glas vin blir det väldigt uppenbart när man nu gör det. 

Hur hanterar ni det, utan att det blir alltför uppenbart att ni är gravida? 

Jag kan inte skylla på att jag ska ta bilen, då jag bor mitt i stan och går överallt. Jag är inte den som direkt brukar gå på dieter (och måste ju dessutom vara en vansinnigt dålig diet då jag blir tjockare för varje vecka som går ...), men jag antar att det annars är ett alternativ :)

Det är ett problem för alla oss. Kan du prova med halsfluss och att du äter antibiotika?

Själv har jag skyllt på bilen gällande jobbet :)
  • Tove2015

Hur har ni gjort med att berätta för nära familj/vänner? Vi valde att berätta för blivande mor/far förälder och våra syskon då vi tänkte att hur det än går (oron för missfall) så kommer vi vilja ha stöd från dom. Vi väntar dock med att berätta för alla vänner, även om det är sååå svårt att hålla sig.

Ang. alkohol som många undrar över har jag iaf träningen att skylla på. Tränar mkt och de flesta vet att jag ofta tackar nej till alkohol och krogen så det känns skönt att inte behöva tänka på det. Är mest orolig för illamåendet, mår än så länge bra men det är ju så tidigt i graviditeten än (vecka 6) men arbetar med öppna livsmedel och skulle bli hemskickad på en gång om jag behövde kräkas på jobbet. Hur ska jag då övertyga dom om att jag inte har magsjuka utan att behöva berätta att jag är gravid?

• Lizzie09

Hej! Jag hoppar gärna in här, fick ett efterlängtat plus igår på ÄL+11 :D Jag heter Sofia, är 23 år gammal och är nu gravid med första barnet med min kära sambo! Jag är så otroligt lycklig och håller nu alla tummar och tår att detta ska gå vägen!

• Lizzie09
    Lizzie09 skrev 2015-04-17 08:52:25 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här, fick ett efterlängtat plus igår på ÄL+11 :D Jag heter Sofia, är 23 år gammal och är nu gravid med första barnet med min kära sambo! Jag är så otroligt lycklig och håller nu alla tummar och tår att detta ska gå vägen!

Glömde ju säga att beräknat bf än så länge är 27 december, så hoppas lite på att bli framflyttad sen eller att jag går över tiden ;)
  • nikki06

Välkomma alla nya! Grattis :) hade varit kul att veta var alla håller hus i landet? Själv bor jag i kalmar men ska flytta till karlskrona i sommar :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)