• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Elisabeth83

Min mage bråkar som bara den och illamående som hänger i dagen igenom. Inget som hjälper. Har ni tips på mat som är bra att äta?

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Sookie85

Riskakor (lättsaltade) fungerar bra för mig då jag ofta mår illa mellan måltiderna... :)

• Kakalfen

Hej!

Jag fick missfall i v 16 i feb och nu i fredags plussade jag igen. Blev förvånad att det gick så snabbt så blev lite förvånad. Känner mer rädsla än glädje, vågar knappt hoppas att det ska gå vägen den här gången. BF 15 dec om allt går bra.

• systeryster90

Hej! Debuterar här i tråden, gravid i v5+6 efter missfall i slutet på januari (5+1). BF 10 december om allt går vägen :) Första barnet för oss, så spännande! Någon annan Solna-bo härinne?

• Elin87
    Beya skrev 2015-04-13 13:25:22 följande:

Åh stort grattis!Klart du ska vara med här. Vad kämpigt ni måste haft det.

Förstår precis känslan att bara vilja ligga hemma fram till v. 12 :) hoppas veckorna går fort nu:)

Ja det har varit riktigt tufft. Men tillslut fick vi hjälp och då gick det äntligen :D

Vill må illa nu och kräkas så man får lite mer tecken än de få jag har. Blir så orolig! Vi kommer ju få en tid för ultraljud kring v10 eller nått tror jag de sa men då oroar jag mig att det inte ska visa några hjärtslag..usch så nervös jag är!
  • JosefineBo
    systeryster90 skrev 2015-04-14 04:01:21 följande:

Hej! Debuterar här i tråden, gravid i v5+6 efter missfall i slutet på januari (5+1). BF 10 december om allt går vägen :) Första barnet för oss, så spännande! Någon annan Solna-bo härinne?

Åh hej! Bor inte i solna längre då jag flyttat ihop med min pojkvän, men uppväxt och bodde där till januari, pappa bor kvar! Nu bor jag i liljeholmen :)
  • PrinsessanNova13

Hoppar in här jag också :)
    Plussade igår och även fast det är världens sämsta tajming så känner vi oss jätteglada och jättefnissiga hahaha!!

Detta var inte riktigt enligt planerna,vi har pratat om att "så småningom".... men grejen är att jag verkligen kände när jag blev gravid :-O
    Trodde att jag inbillade mig förra gången,då kände jag också "shit där satt den" :P

Och det var exakt samma känsla den här gången!

Har ni andra barn sedan tidigare eller är det första?

• BowserSchnauzer
    Sookie85 skrev 2015-04-13 22:42:39 följande:

Riskakor (lättsaltade) fungerar bra för mig då jag ofta mår illa mellan måltiderna... :)

Jag har kört lite morotsbitar och äppelbitar på jobbet när illamåendet sätter in. Känns ganska neutralt och iaf morotsbitar är ganska lätta att bära med sig.

Har annars märkt att jag verkar äta lite mindre portioner än innan - någon annan som känner samma? Känns liksom som att man blir mätt fortare och då och då lite lätt illamående så då vill man ju sluta bara av den anledningen...
  • nikki06

Va skönt att du känner så! Mig är det tvärtom, jag måste äta med 1,5 timmes mellanrum för att inte må illa. Fläskar mig som fan haha

Svar på tråden BF december 2015 :-)