• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Kingston
    snobben00 skrev 2015-05-08 22:16:09 följande:

FET nu på måndag och blandade känslor inför det. Är så rädd för att det inte blir något. .. så less på den besvikelsen. Har ju redan 7 FET utan plus i bagaget.

Hoppas verkligen kunna vända på det resultatet!

Hoppas hoppas att det spelar in att jag nyligen varit gravid!

Jag hoppas också att du ska vända trenden! Nu borde det väl ändå vara din tur? Om det nu finns någon rättvisa kvar i världen <3
  • Skuggan80

Hej,

Om det är ok hoppar jag in här också?
    Håller på med ett syskonförsök.
    Fick en liten kille sommaren 2012, och hade då kvar en blastocyst i frysen.

Det blev FET nu i april och tyvärr ett stort minus ...trots att allt såg "perfekt " ut.

Så nu får vi börja om på nytt. Men jag vill så gärna förstå varför det inte fungerade, allt ser bra ut och det var dessutom en blastocyst och jag vet att de inte kan se om det kan vara något kromosomfel eller liknande som gör att det misslyckas - men jag vill veta mer. Men men, det är bara att samla alla krafter och försöka igen!

• Gina43
    Skuggan80 skrev 2015-05-09 20:20:21 följande:

Hej,

Om det är ok hoppar jag in här också?

Håller på med ett syskonförsök.

Fick en liten kille sommaren 2012, och hade då kvar en blastocyst i frysen.

Det blev FET nu i april och tyvärr ett stort minus ...trots att allt såg "perfekt " ut.

Så nu får vi börja om på nytt. Men jag vill så gärna förstå varför det inte fungerade, allt ser bra ut och det var dessutom en blastocyst och jag vet att de inte kan se om det kan vara något kromosomfel eller liknande som gör att det misslyckas - men jag vill veta mer. Men men, det är bara att samla alla krafter och försöka igen!

Hej,

Det är en stor påfrestning för embryot att ha varit fryst, även om det är en blastocyst. Det måste inte vara något kromosomfel. Det är ju inte alla "perfekta" färskförsök som tar sig heller! Det kan finnas många förklaringar eller möjliga förklaringar. Det är förstås trist när man satt förhoppningar till den lille eskimån! Men har ni lyckats på färskförsök tidigare så kan ni förhoppningsvis lyckas igen! Denna gången kanske det blir ett ännu bättre resultat? Så upp i sadeln igen!
  • snobben00
    Kingston skrev 2015-05-08 22:32:07 följande:

Det är en 6-dagars blastocyst vi fått tillbaka.

Vet inte när jag tänkte testa riktigt... Sist såg jag ett svaaagt plus på ruvdag 9.

Så innan dess känns det egentligen inte lönt tror jag.

Men jag är ju testoman så jag lär ju inte kunna hålla mej.

När jag blev gravid med sonen som var blastocyst testade jag svagt positivt på rd 6.

Första graviditeten testade jag svagt positivt på rd 9 och då var det en 2 dagars.
  • vårblomman

Hej! Jag hoppar också in här om det går bra. Jag har två barn, det första kom till på vår första IVF och det andra på första FET. Vi vill gärna ha ett tredje barn, även om jag nästan inte vågar tro att vi skulle ha sådan tur att få tre ivf barn.

Trean visade sig också vara svårare. Vi har nu försökt under 1,5 års tid och hunnit med 8 FET och en ny IVF stimulering som slutade i överstimulering, bukvätsketappning och elände. Nu har vi 6 blastocyster kvar i frysen, men jag börjar tappa hoppet om att det ska lyckas. Äter nu Letrozol för att optimera ägglossning, och om ett par veckor är det dags för FET nr 9.

• Kingston
    snobben00 skrev 2015-05-09 21:29:57 följande:
    När jag blev gravid med sonen som var blastocyst testade jag svagt positivt på rd 6.

Första graviditeten testade jag svagt positivt på rd 9 och då var det en 2 dagars.
    Oj det var tidigt!

Tror (minnet sviker fort) att jag plussade väldigt svagt på rd 9 med en 5-dagars sist...

Känner fortf. inte av någonting vilket oroar lite. Men men! Testar nog om ett par dagar.
  • Skuggan80

Tack Gina43, ja det är ju en påfrestning och man vet aldrig hur processen med att tinas upp påverkar tillståndet - men av någon anledningen hoppades jag att det skulle gå lika lätt som förra gången =) . Lite primitivt tänkande-men kanske en överlevnadsmekanism.
    Gravid blev jag på första FET, inte första färskförsöket.

Men nu får man hoppas att kroppen gör lika bra ifrån sig, fast den är två år äldre!

Lycka till alla som börjar ruva idag och som redan ruvar!

• snobben00
    Kingston skrev 2015-05-10 19:50:13 följande:
    Oj det var tidigt!

Tror (minnet sviker fort) att jag plussade väldigt svagt på rd 9 med en 5-dagars sist...

Känner fortf. inte av någonting vilket oroar lite. Men men! Testar nog om ett par dagar.
    Tror att det är väldigt olika hur mycket hcg man utsöndrar.
  • Gina43
    vårblomman skrev 2015-05-09 23:36:19 följande:

Hej! Jag hoppar också in här om det går bra. Jag har två barn, det första kom till på vår första IVF och det andra på första FET. Vi vill gärna ha ett tredje barn, även om jag nästan inte vågar tro att vi skulle ha sådan tur att få tre ivf barn.

Trean visade sig också vara svårare. Vi har nu försökt under 1,5 års tid och hunnit med 8 FET och en ny IVF stimulering som slutade i överstimulering, bukvätsketappning och elände. Nu har vi 6 blastocyster kvar i frysen, men jag börjar tappa hoppet om att det ska lyckas. Äter nu Letrozol för att optimera ägglossning, och om ett par veckor är det dags för FET nr 9.

Wow, vilket fint resultat med två barn på två överföringar! Men vad trist att läsa om överstimuleringen! Det låter väldigt jobbigt! Förstår att det inte blev ett ET då och att ni får göra FET på de ni fick till frysen. Vad bra att det blev 6 st blastisar i alla fall! Hoppas att det går vägen denna gången! Hur gammal var du när du gjorde första IVF?
  • vårblomman
    Gina43 skrev 2015-05-10 21:05:23 följande:
    Wow, vilket fint resultat med två barn på två överföringar! Men vad trist att läsa om överstimuleringen! Det låter väldigt jobbigt! Förstår att det inte blev ett ET då och att ni får göra FET på de ni fick till frysen. Vad bra att det blev 6 st blastisar i alla fall! Hoppas att det går vägen denna gången! Hur gammal var du när du gjorde första IVF?
    Jag var 28 vid första ivf, nu är jag 34. Jag blev överstimulerad även vid första ivf men hann då få tillbaka embryo innan jag blev så dålig. Sedan blev det syskon på första fet, och 11 kvar i frysen, så jag hade ju hoppats att någon av dem skulle ha tagit sig, men icke. Men nu har jag som sagt 6 nya i frysen, så jag hoppas på dem, för jag vågar mig inte på någon ny ivf, för två överstimuleringar är nog för mig.
Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015