• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • snobben00

Så var det gjort då... testdag 29 maj
    Fick en fin blastocyst men dom fick tina 2 då första la av. Så nu finns 7 kvar.

Frågade om möjligheten att göra färskförsök nu när vi betalar men vi måste använda upp det vi har först eller gå privat nån annanstans men eftersom mannen tycker vi kör på dom i frysen så får det bli så.
    Känns dock inte som att det finns 7 försök kvar då vi även tidigare varit med om att dom dör vid upptining.
    Men som mannen säger; bara vi får den rätta så.

Är redan på cykeldag 26 idag vid återföring eftersom ÄL inträffade sent (cd 20)
    och vågar knappt känna efter men det känns som pms både i humöret och kroppen!

• snobben00

Hur går det för er andra? Hur ligger ni till? Ruvdag 2 nu och haft som mensvärk både igår och idag :(

• Gina43

RD 3 här. Segt som fan!

Det är molvärk här också, men i mitt fall är det ju Lutinus (oh yeah!).

• snobben00

Tar också Lutinus trots att det är ett FET så det kanske är det då... när ska du testa?

• Gina43

Funderar på det. Har inte bestämt mig. RD 9 kanske? Det var då jag plussade senast.

Du då?

• snobben00

Börjar troligtvis på söndag som är ruvdag 6, det var då jag plussade med sonen som är från samma "kull" Glad

• Gina43

Jag kanske också borde testa på RD 6, men. ..om man testar negativt är det ju ingen höjdare.

Jag har känt mig negativ ända sedan ET. Dippade ordentligt igår. Bättre idag. Jag trodde i min enfald att det skulle vara lättare med IVF när man redan har ett barn och när det är så mycket som egentligen är bra! Men nej, jag hade fel. IVF:en konsumerar all energi och mycket (för mycket) av tankeverksamheten. Man sugs liksom in i det. Som att hamna i en virvelström.

Vi har köpt nytt boende och sålt nuvarande boende med stor vinst (helt galet - över miljonen - men allt går in i nya boendet) och vi sänker våra boendekostnader rätt bra trots att vi byter upp oss. Lilleman får en gräsmatta att kliva runt på i sommar och vi får fixa en liten sandlåda också. Ändå kan jag inte fokusera på det. Istället tänker jag för mycket på IVF, hur vi ska finansiera nästa försök och hur vi ska orka.

Trots att jag har bra AMH (7+) och borde ha hyfsad prognos för ett syskon så gick det sämre rätt igenom med detta försök. Det blev förvånade nog inget till frysen. Är det för att jag nyligen varit gravid som det blev färre ägg? Jag är ju inte så värst mycket äldre. Kanske behöver anpassa behandlingen lite mer nästa gång.

• Skuggan80
    Gina43 skrev 2015-05-13 17:31:38 följande:

Jag kanske också borde testa på RD 6, men. ..om man testar negativt är det ju ingen höjdare.

Jag har känt mig negativ ända sedan ET. Dippade ordentligt igår. Bättre idag. Jag trodde i min enfald att det skulle vara lättare med IVF när man redan har ett barn och när det är så mycket som egentligen är bra! Men nej, jag hade fel. IVF:en konsumerar all energi och mycket (för mycket) av tankeverksamheten. Man sugs liksom in i det. Som att hamna i en virvelström.

Vi har köpt nytt boende och sålt nuvarande boende med stor vinst (helt galet - över miljonen - men allt går in i nya boendet) och vi sänker våra boendekostnader rätt bra trots att vi byter upp oss. Lilleman får en gräsmatta att kliva runt på i sommar och vi får fixa en liten sandlåda också. Ändå kan jag inte fokusera på det. Istället tänker jag för mycket på IVF, hur vi ska finansiera nästa försök och hur vi ska orka.

Trots att jag har bra AMH (7+) och borde ha hyfsad prognos för ett syskon så gick det sämre rätt igenom med detta försök. Det blev förvånade nog inget till frysen. Är det för att jag nyligen varit gravid som det blev färre ägg? Jag är ju inte så värst mycket äldre. Kanske behöver anpassa behandlingen lite mer nästa gång.

Förstår precis! Tänkte också att det skulle vara lättare den här gången, eller rättare sagt att jag skulle vara "cool" eftersom vi lyckats få en underbar liten kille. Men det är nästan värre...
    Men underbart med nytt boende och dessutom gräsmatta! =)
  • Gina43
    Skuggan80 skrev 2015-05-13 20:37:55 följande:

Förstår precis! Tänkte också att det skulle vara lättare den här gången, eller rättare sagt att jag skulle vara "cool" eftersom vi lyckats få en underbar liten kille. Men det är nästan värre...

Men underbart med nytt boende och dessutom gräsmatta! =)

Det är nog mest mossa i den gräsmattan..men mossa är ju också mjukt att gå på

Precis. Skönt att jag inte är ensam! Jag är tyvärr lika "inne" i IVF bubblan som förra gången. Surfar IVF artiklar och läser här. Fast jag har också blåst såpbubblor för min son och visat att man kan slicka på en ballongvisp med chokladdessert. Tydligen var man tillräckligt underhållande. Och vi har pekat på tavlan, lampan och katten
  • snobben00

Ruvdag 3 och jag hatar detn här långa väntan men har försökt ställa mig in på att det inte blir något för att slippa bli så besviken. Trodde också att det skulle kännas lättare nu men. ... nej det gör det inte. Känner en jättepress både pga ålder och den ekonomiska delen. Enda fördelen nu är att det inte finns lika mycket tid till att surfa runt om ivf eftersom det finns en liten söt plutt som upptar större delen av mitt dygn :) Ingen "mensvärk " idag i alla fall.

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015