• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-11 11:37:10 följande:
    Väntar på att doktorn ska ringa. Evt blir det ett extra VUL för att kolla att allt står rätt till. Kan livet inte bara vara enkelt ibland?
    Enligt de barnmorskor jag pratat med där jag går (Huddinge rep) är det vanligt att cykeln efter blir lite annorlunda..
    Just av den anledningen måste man vänta en cykel för FET där på Huddinge..kanske olika?

Lycka till..och hoppas allt står rätt till!
  • Blomster84

Äggstockarnas storlek och slemhinnan i livmodern såg bra ut förra veckan, ägglossningen kom på rätt dag osv. Det var det dom kollade efter sa dom. Så dom tyckte det var ok att köra på. Idag har jag inga bruna flytningar men det blir VUL imorgon för säkerhets skull. I annat fall får vi vänta tills sep. Nåja, vi får veta imorgon kl 10. Blir nog bra till slut. Tack för omtanken. Kram

sanla skrev 2015-06-11 12:23:44 följande:

Enligt de barnmorskor jag pratat med där jag går (Huddinge rep) är det vanligt att cykeln efter blir lite annorlunda..

Just av den anledningen måste man vänta en cykel för FET där på Huddinge..kanske olika?

Lycka till..och hoppas allt står rätt till!

• sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-11 13:38:02 följande:

Äggstockarnas storlek och slemhinnan i livmodern såg bra ut förra veckan, ägglossningen kom på rätt dag osv. Det var det dom kollade efter sa dom. Så dom tyckte det var ok att köra på. Idag har jag inga bruna flytningar men det blir VUL imorgon för säkerhets skull. I annat fall får vi vänta tills sep. Nåja, vi får veta imorgon kl 10. Blir nog bra till slut. Tack för omtanken. Kram

Lycka till, hoppas du får köra. September är drygt...

Själv testar jag för äl nu. Får inte bli utslag lördag, söndag , måndag för då blir det midsommarhelgen och vänta till minst augusti..nackdelen med landsting
    Men ibland brukar min äl vara några dagar sen, så hoppas...
  • Blomster84
    sanla skrev 2015-06-11 14:08:52 följande:

Lycka till, hoppas du får köra. September är drygt...

Själv testar jag för äl nu. Får inte bli utslag lördag, söndag , måndag för då blir det midsommarhelgen och vänta till minst augusti..nackdelen med landsting

Men ibland brukar min äl vara några dagar sen, så hoppas...

Håller tummarna för er att det dröjer innan ägglossningen kommer. När började du testa?
  • sanla
    Blomster84 skrev 2015-06-11 14:22:14 följande:
    Håller tummarna för er att det dröjer innan ägglossningen kommer. När började du testa?
    Igår. Brukar känna av min äl och det det känns att det ska bli till helgen, men man vet aldrig.
    Kanske kan man stressa kroppen så den påverkas?

Sitter och väntar på flyg till Lissabon, hoppas det kan påverka kroppen )
  • mom2012

Sanla varför tog de inte hormon styrd cykel denna gång med tanke på semesterstängt. Med progynon kan de styra lite mer och planera Fet.

• Mysan10
    EricaSE83 skrev 2015-06-10 15:05:39 följande:

Jag är ruvare!!!!!! Fick precis tillbaka ett toppenfint embryo :):):):) Så tacksam att ha kommit så här långt :)

Underbart att läsa Erica! Håller tummarna för er!!!
  • Blomster84
    sanla skrev 2015-06-11 14:42:23 följande:

Igår. Brukar känna av min äl och det det känns att det ska bli till helgen, men man vet aldrig.

Kanske kan man stressa kroppen så den påverkas?

Sitter och väntar på flyg till Lissabon, hoppas det kan påverka kroppen )

Haha vem vet. Kanske kan funka :) Dags för lite semester i Portugal? Härligt! Hoppas du får en riktigt härlig resa. Kram
  • sanla
    mom2012 skrev 2015-06-11 16:12:41 följande:

Sanla varför tog de inte hormon styrd cykel denna gång med tanke på semesterstängt. Med progynon kan de styra lite mer och planera Fet.

Jag frågade dem flera gånger om det inte fanns något att göra men de sa bestämt nej...kanske att de kör på hormonstyrt om augusti faller in ungefär samma?
    Går via landsting, vet ej om det är annat privat?
    Lite surt när det blir långhelger med..
  • Söndag
    sanla skrev 2015-06-12 00:26:24 följande:
    Jag frågade dem flera gånger om det inte fanns något att göra men de sa bestämt nej...kanske att de kör på hormonstyrt om augusti faller in ungefär samma?
    Går via landsting, vet ej om det är annat privat?
    Lite surt när det blir långhelger med..
    Fast jag vet inte om de heller är toppen bra... Jag körde på hormonstyrd men kroppen valde ändå att producera egna ägg och allt fick avbrytas....

Lycka till!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj