• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • JMD
    helnil_ skrev 2015-06-10 06:45:03 följande:

Testade imorse. Inte positivt. Det kan vara för tidigt jag vet men hoppet sjunker ändå lite. Det syns dock ett svagt streck i testrutan. Vad tror ni? Enligt testet skulle man då testa igen inom 48 h. Jag har egentligen testdag på lördag, är på ruvardag 12 idag. Ingen mens i sikte.. Någon mer som fått testdag en lördag? Kan ju inte ringa kliniken å tala om svaret., funderar på å testa på fredag igen och ringa då.

Grattis =D

Rd 8 och idag kunde jag inte hålla mig från att testa.......... köpte doc morris o testa nu på em, vart så klart negativt men efter 5 min kan jag se ett positivt resultat. Får köpa ett nytt o testa på morgonurin. Riktig testdag är först på tisdag. Ömma bröst, trött och svullen mage.
  • Blomster84
    EricaSE83 skrev 2015-06-10 15:05:39 följande:

Jag är ruvare!!!!!! Fick precis tillbaka ett toppenfint embryo :):):):) Så tacksam att ha kommit så här långt :)

Vad härligt!! Har tänkt på dig under dagen. Nu håller vi tummarna för att det bäddar in sig fint :) lycka till!
  • Blomster84
    Nicka skrev 2015-06-10 14:34:32 följande:

Så glad (: Carlanderska ringde idag och meddelade att 12 av 16 ägg har blivit befruktade (:

På söndag får vi tillbaka en blastocyst och förhoppningsvis några till frys!

Vad roligt! Det blir säkert många fina embryon till frysen också ska du se :)
  • Blomster84

Jag har börjat få bruna flytningar :( har precis haft ägglossning för 4 dagar sedan så det låter otroligt att det skulle vara mensen. Ska göra FET på lördag. Måtte min kropp inte flippat ut ..... :(

• Linda8110

Tusen tack för alla grattis!
    Här hemma håller jag på att bli galen. Igår var jag hur gravid som helst, mådde illa, var yr och hade molvärk. Idag, INGENTING! Blir knäpp?. 

• Ellenirondellen

Jag är också ruvare från idag! Satte in en blastocyst. Nu kör vi! Lycka till!

EricaSE83 skrev 2015-06-10 15:05:39 följande:

Jag är ruvare!!!!!! Fick precis tillbaka ett toppenfint embryo :):):):) Så tacksam att ha kommit så här långt :)

• EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-10 18:15:52 följande:

Vad härligt!! Har tänkt på dig under dagen. Nu håller vi tummarna för att det bäddar in sig fint :) lycka till!

Tack gulliga du! :) Ja bädda in dig lilla embryo!!!

Och angående dina bruna flytningar, jag har haft det mellan äl och mens enstaka gånger (har då trott att det varit nidblödning men nu vet jag ju bättre, det görs ju liksom inte icsi i magen :)) Är väl helt omöjligt att ha en så kort lutealfas att det skulle kunna vara mensen. Tror inte det är någon fara, det slutar säkert så får du ditt embryo som planerat. Men man kan ju alltid ringa kliniken om man är orolig och vill bli lite lugnad! Du ska se att vi blir ruvare ihop trots allt :)
  • EricaSE83
    Ellenirondellen skrev 2015-06-10 19:57:41 följande:

Jag är också ruvare från idag! Satte in en blastocyst. Nu kör vi! Lycka till!

Å vad kul!!! Grattis och stort lycka till till dig också! Jag satte in tvådagars så du är tre dagar före mig. Blasto ger typ 70% graviditetschans va? Vi fick 40 % sannolikhet av vår läkare idag så hoppas vi hamnar på rätt sida strecket!
  • Ellenirondellen

70%!?!? Kan det stämma. Vår läkare sa inget om hur stor chans vi hade. Någon annan som vet graviditetschans för blastocyster? Kul att följas åt! Jag har testdag 24. Du med?:)

EricaSE83 skrev 2015-06-10 20:01:40 följande:

Å vad kul!!! Grattis och stort lycka till till dig också! Jag satte in tvådagars så du är tre dagar före mig. Blasto ger typ 70% graviditetschans va? Vi fick 40 % sannolikhet av vår läkare idag så hoppas vi hamnar på rätt sida strecket!

• EricaSE83
    Ellenirondellen skrev 2015-06-10 20:31:04 följande:

70%!?!? Kan det stämma. Vår läkare sa inget om hur stor chans vi hade. Någon annan som vet graviditetschans för blastocyster? Kul att följas åt! Jag har testdag 24. Du med?:)

Jag är 32 och min läkare sa att vid min ålder har jag 70% chans med blasto... Har aldrig fått nån dock men det va det han sa iaf :) Hoppas samma gäller för dig!!

Jag har också testdag den 24/6 :) Men jag känner mig själv, kommer aaaaaaldrig kunna hålla mig från att testa innan det :D
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj