• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Linda8110

Hoppar in här om jag får?! RD 9 med en 5-dagars just nu. Tredje eller fjärde FET'et. Har tappat räkningen...

• iaeh
    faith88 skrev 2015-05-06 23:58:33 följande:

Hej allihopa!

Hade äggplock idag.. har kört på det långa protokollet denna gången och man är rädd att jag har blivit överstimulerad.. hur många ägg har ni fått ut och efter hur många försök fick ni ert första +?

Hej! Jag hade mitt första äggplock idag, dom var lite oroliga för överstimulering hos mig med. Jag ska vara observant i helgen och se hur mitt hälsotillstånd ser ut. Hur mår du efter utplock? Jag mådde skit efteråt och fick stanna kvar en timme längre. Nu är jag mörbultad men en mer överkomlig smärta. Vi fick ut 25 ägg. hur många fick ni?
  • faith88

Hej!

Jag har fikat och varit med på ett möte efteråt (sjukt nog). Men jag var helt yr och hade svårt att hålla ögonen öppna..somnade direkt när jag kom hem. Idag har jag haft lite ont och varit svullen om magen.. Oj! Gud vad många ägg :D måste ju kännas kanon det. Här fick vi ut 14 ägg. 8 av dessa gick vidare. Vi kör ju på Icsi med.. återföring på lördag.

iaeh skrev 2015-05-07 23:02:02 följande:

Hej! Jag hade mitt första äggplock idag, dom var lite oroliga för överstimulering hos mig med. Jag ska vara observant i helgen och se hur mitt hälsotillstånd ser ut. Hur mår du efter utplock? Jag mådde skit efteråt och fick stanna kvar en timme längre. Nu är jag mörbultad men en mer överkomlig smärta. Vi fick ut 25 ägg. hur många fick ni?

• Vincents mamma

Idag är det alltså dags att bli ruvare igen. Känns skönt att det är dags men ändå lite jobbigt för man vet alla känslor som kommer att komma närmsta veckan, senast nästa onsdag vet jag om det funkat.. Usch gillar inte ruvar tiden....

• Linda8110
    Vincents mamma skrev 2015-05-08 06:47:50 följande:

Idag är det alltså dags att bli ruvare igen. Känns skönt att det är dags men ändå lite jobbigt för man vet alla känslor som kommer att komma närmsta veckan, senast nästa onsdag vet jag om det funkat.. Usch gillar inte ruvar tiden....

Lycka till idag! Jag är på RD 10. Jag har en skräckblandad förtjusning över just ruvandet. Tycker det är magiskt eftersom det är ALLT jag kan göra men samtidigt så kan man ej tänka på något annat så man blir knäpp. Haha ja herregud! Hoppas allt går bra idag.
  • iaeh
    faith88 skrev 2015-05-07 23:22:29 följande:

Hej!

Jag har fikat och varit med på ett möte efteråt (sjukt nog). Men jag var helt yr och hade svårt att hålla ögonen öppna..somnade direkt när jag kom hem. Idag har jag haft lite ont och varit svullen om magen.. Oj! Gud vad många ägg :D måste ju kännas kanon det. Här fick vi ut 14 ägg. 8 av dessa gick vidare. Vi kör ju på Icsi med.. återföring på lördag.

Oj, det var strongt gjort. Fömodar att du sov rätt skönt sen :)

14 ägg var ju också jättebra, och 8 som gick vidare, det var ju mer än hälften!

Lycka till imorgon :) För oss blir det insättning på tisdag.
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-07 20:43:59 följande:

Vad roligt vi ligger ganska lika. Bärjade med sprutan igår. Också plock början på v 21 :)

Åhåå. Då kanske vi blir samtidigt. Jag hoppas och tror att det blir på måndagen. Jag fick börja med en hög dos direkt denna gång så jag hoppas det bara blir ett VUL. Har VUL nästa fredag och blodprov på tisdag.
  • iaeh

Hej allihopa!

Jag börjar bli lite smått orolig, gjorde ett äggplock för 24 timmar sen och har sedan dess inte varit kissnödig. Går på toaletten på ren rutin, kommer lite kiss varje gång men inte mycket. Har fortfarande ont och är öm kring äggstockarna. Någon annan som varit med om detta?

• iaeh

Hej allihopa!

Jag börjar bli lite smått orolig, gjorde ett äggplock för 24 timmar sen och har sedan dess inte varit kissnödig. Går på toaletten på ren rutin, kommer lite kiss varje gång men inte mycket. Har fortfarande ont och är öm kring äggstockarna. Någon annan som varit med om detta?

• Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-08 08:34:35 följande:

Åhåå. Då kanske vi blir samtidigt. Jag hoppas och tror att det blir på måndagen. Jag fick börja med en hög dos direkt denna gång så jag hoppas det bara blir ett VUL. Har VUL nästa fredag och blodprov på tisdag.

Spännande var går du?:)

Jag tar menopur 150 enheter nu ibe dagar sen går ja mer till 131 och nässpra i ena näsborren 2 ggr om dagen.

Blodprov på måndagen och ultraljud på onsdagen. :)

Så nu känns de ganska nära :),
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj