• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-09 20:51:47 följande:

Ja, det är väl helt klinikens fel. Tyckte att de var riktigt klantiga. De hade räknat med att äggen skulle bli befruktade då nästan alla ägg blev befruktade första fången vi gjorde ivf. Dock var kvalitet på äggen dåliga då (vi hade gonal-f då).

Jo, IVF är ju en sådan fysiskt och psykiskt påfrestande behandling att man inte har "råd" med missar. Det borde vara hängslen och livrem! ICSI är ju dessutom inga konstigheter idag, lite mer resurskrävande bara. Trist!

Vi har som sagt manlig faktor (endast, så vitt vi vet). Innan de släpper iväg min man vid äggplocket kollar de alltid spermierna. "Inte så många men pigga" brukar labbet hälsa

Har ET imorgon. Det känns jätteläskigt! Tänk om det inte finns några överlevare kvar efter odlingen..? Man kan ju aldrig veta i förväg.
  • Pommac1
    Gina43 skrev 2015-05-09 21:20:27 följande:

Jo, IVF är ju en sådan fysiskt och psykiskt påfrestande behandling att man inte har "råd" med missar. Det borde vara hängslen och livrem! ICSI är ju dessutom inga konstigheter idag, lite mer resurskrävande bara. Trist!

Vi har som sagt manlig faktor (endast, så vitt vi vet). Innan de släpper iväg min man vid äggplocket kollar de alltid spermierna. "Inte så många men pigga" brukar labbet hälsa

Har ET imorgon. Det känns jätteläskigt! Tänk om det inte finns några överlevare kvar efter odlingen..? Man kan ju aldrig veta i förväg.

Ja det är ju jobbigt och ett evigt väntande! Jag tycker att allt går bra. Hade ett grymt jobbigt första äggplock då ett ägg satt väldigt högt upp. Andra gången gick det bättre. Och denna gång hoppas jag att det går lika bra som sist. Det värsta är dagen efter tycker jag. Jag förstår att du blir nervös. Hur många har ni i frysen? Tinar man upp dem en och en?
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-09 21:54:15 följande:

Ja det är ju jobbigt och ett evigt väntande! Jag tycker att allt går bra. Hade ett grymt jobbigt första äggplock då ett ägg satt väldigt högt upp. Andra gången gick det bättre. Och denna gång hoppas jag att det går lika bra som sist. Det värsta är dagen efter tycker jag. Jag förstår att du blir nervös. Hur många har ni i frysen? Tinar man upp dem en och en?

Frysen är tom - våra två 6-dagars av toppkvalitet överlevde tyvärr inte upptiningen. Ja, jag tror att de tinar ett i taget.

Nu gör vi färskförsök. Kanske lika bra - har ju blivit gravid vid färskförsök tidigare.

Jag vet vad du menar med "svårtillgänglig" äggblåsa. Jag hade en stor och knepigt placerad sådan vid första äggplocket.
  • Pommac1
    Pommac1 skrev 2015-05-09 21:54:15 följande:

Vad fick jag frysen ifrån? Tänkte att jag läste FET. Men om det hade sett dåligt ut borde de ju ha ringt idag. Det var ju ett sånt hemskt samtal som jag fick sist. :(
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-09 22:09:48 följande:

Vad fick jag frysen ifrån? Tänkte att jag läste FET. Men om det hade sett dåligt ut borde de ju ha ringt idag. Det var ju ett sånt hemskt samtal som jag fick sist. :(

Jag tror inte att de tittar till dem varje dag. Har fått höra att de inte vill "störa" dem i värmeskåpet. De kollade igår och då såg det okej ut. Imorgon får jag veta! Lär sova dåligt inatt..
  • Pommac1
    Gina43 skrev 2015-05-09 22:14:26 följande:

Jag tror inte att de tittar till dem varje dag. Har fått höra att de inte vill "störa" dem i värmeskåpet. De kollade igår och då såg det okej ut. Imorgon får jag veta! Lär sova dåligt inatt..

Lycka till idag! Jag tror att det går bra. Jag är vaken kl 7 på en söndag. Jäkla nässpray ;). Jag ska fråga om de kan ringa denna gång (dagen efter äggplock) och berätta hur det gått så jag slipper vara så nervös över att telefonen ska ringa (min klinik ringer bara om det är nåt dåligt). Idag är det dag 4 med sprutorna och jag hoppas att det blir äggplock nästa måndag. :)
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-10 07:03:59 följande:

Lycka till idag! Jag tror att det går bra. Jag är vaken kl 7 på en söndag. Jäkla nässpray ;). Jag ska fråga om de kan ringa denna gång (dagen efter äggplock) och berätta hur det gått så jag slipper vara så nervös över att telefonen ska ringa (min klinik ringer bara om det är nåt dåligt). Idag är det dag 4 med sprutorna och jag hoppas att det blir äggplock nästa måndag. :)

Man blir helt förstörd. Inte ens sovmorgon på en helg. :)

Inne på 5de dagen med spruta ikväll. Åh de känns verkligen som de börjar närma sig nu. Ska bli spännande och se på onsdag hur äggblåsorna ser ut. :)

Hoppas verkligen denna gång blir våran gång :)
  • Gina43
    Pommac1 skrev 2015-05-10 07:03:59 följande:

Tack! Fick en blastocyst! Tre embryon odlas vidare. Det var kanske inte riktigt lika fina resultat denna gången som vid förra IVF, men är tacksam för att vi tog oss såhär långt!

Min klinik ringer alltid dagen efter äggplock för att berätta hur det har gått, hur många befruktade man har. Skönt, men spänt ändå!

Skönt att ha äggplocket i sikte!
  • Liil
    Gina43 skrev 2015-05-10 12:46:43 följande:
    Tack! Fick en blastocyst! Tre embryon odlas vidare. Det var kanske inte riktigt lika fina resultat denna gången som vid förra IVF, men är tacksam för att vi tog oss såhär långt!

Min klinik ringer alltid dagen efter äggplock för att berätta hur det har gått, hur många befruktade man har. Skönt, men spänt ändå!

Skönt att ha äggplocket i sikte!
    Jag känner mig nervös för morgondagen, fick 4 befruktade ägg som i morgon är odlade 5 dagar. Hoppas verkligen att det kommer att finnas ett kvar som fortsatt delat sig som det ska. 
  • mom2012

Hoppar in här om det är ok.

Mitt upp i syskon ivf. Är på spruta 10 idag och väntar på besked om op dag på måndag vid vul. Hoppas på op torsdag (helgdag) eller fredag då vi tar ledigt. Blir mycket ledighet från jobbet och vill man inget berätta så blir det knöligt med all frånvaro.

Min gamla chef hade jag kunnat berätta för men min nya är jag inte så nära ännu.

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj