FET/IVF 2015 Maj
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.
Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.
Vi gör ivf i Umeå. Ni? Jag tar 300 enheter menopur och sprayar med Suprecur 3 gånger om dagen. Sist jag hade menopur så svarade jag så segt på medicinen så därför är den så hög nu. Nu blir jag dock orolig då min man har lyckats bli sjuk i feber. Hag är rädd att spermiekvaliteten kan bli dåligt. Vi ska visserligen göra ICSI men ändå. :(
När min man lämnade spermaprov vid vår fertilitetsutredning kom den frågan också upp, fast mer i kontexten "anledningar till varför ditt resultat kan visa reducerat antal spermier". Men då är det allvarlig sjukdom (alltså modell jättesjuk) som de syftar på, inte "en liten febertopp". Om era män vanligtvis har ett normalt antal spermier, dvs är fertila, så borde det inte vara någon fara med en förkylning eller ens en kraftig sådan. Bra att ändå nämna för kliniken, men jag tror att de tittar på spermierna i alla fall eftersom de måste vara pigga vid befruktningen (jo, kollas även vid ICSI så klart).
Min sambo hade kraftig feber i en vecka och veckan efter hade vi äggplock. Kliniken frågade om sjukdom sista tiden och de såg att de var mindre rörliga. Annars har hans spermaprov visat vara bra. ICSI löste problemet enkelt och 7/10 befruktade och till frysen med lättlöst
Hej,
Försöker läsa ikapp i tråden men hoppar in så länge om det är ok?
Har en liten kille från tidigare IVF på Huddinge och påbörjade syskonförsök med FET för ca 5 veckor sedan. Det blev tyvärr inget, så därför får vi börja om på en annan klinik, privat. Det blir Sophiahemmet, någon annan som går där just nu?
Min man haft väldigt blandande provsvar när han lämnat spermaprov. Därför blir jag lite orolig nu när han haft feber. Men vi hoppas det ska gå bra. Vi ska ju göra ICSI så det borde ju gå. Sist hade jag 9 fina ägg men inget blev befruktat tros ca 60 % bra rörlighet. Jag antar att det är det här som ställer till det för oss.
Min man haft väldigt blandande provsvar när han lämnat spermaprov. Därför blir jag lite orolig nu när han haft feber. Men vi hoppas det ska gå bra. Vi ska ju göra ICSI så det borde ju gå. Sist hade jag 9 fina ägg men inget blev befruktat tros ca 60 % bra rörlighet. Jag antar att det är det här som ställer till det för oss.
Oj, det låter trist! Att man inte använde ICSI redan då? Just to be sure, eftersom provsvaren var blandade. Har ju hört om där man gör ICSI på hälften. Bra att ni tar alla med ICSI denna gången då!